رم‌: اقدام یک نوجوان برای سرقت از خانه خاله‌اش موجب دستگیری و زندانی شدن او شد.

این نوجوان به همراه والدینش به خانه خاله‌اش رفته بود و مطابق رسم معمول، هر یک از میهمانان مقداری شکلات و شیرینی از روی میز برداشتند. اما این پسر 17 ساله در یک فرصت به آشپزخانه رفت و هرچه بسته شکلات و شیرینی در این خانه بود برداشت و پا به فرار گذاشت.

والدین او به محض آگاه شدن از اقدام فرزندشان از صاحبخانه خواستند تا با پلیس تماس بگیرد. به گفته آنها این اقدام برای ادب کردن فرزندشان لازم بود؛ چون در غیر این صورت او در آینده به سرقت‌های بزرگ‌تری دست خواهد زد. این نوجوان در انتظار رای دادگاه به سر می‌برد.

کمبود زباله

کلورادو: در حالی که در بسیاری از کشور‌ها زیاد بودن زباله‌ها و از بین بردن یا بازیافت آنها به مشکلی برای دولت تبدیل شده است، مقامات کلورادو از کمبود زباله می‌نالند. به گفته آنها در 6 پایگاه مخصوص بازیافت زباله هر روز زباله کمتری وارد می‌شود و این در حالی است که در گذشته چنین روندی وجود نداشته است.

به گفته این مقامات سرانه زباله شهروندان کاهش یافته است و این موضوع با شرایط وخیم اقتصادی در ارتباط است. برخی از کارشناسان بر این باورند که کاهش تعداد گردشگران هم در کمتر شدن حجم زباله‌ها نقش داشته است. کارشناسان می‌گویند در گذشته بخش قابل توجهی از زباله‌ها راگردشگرانی تولید می‌کردند که به این شهر سفر می‌کردند اما آمار نشان می‌دهد که تعداد گردشگرانی که به این منطقه سفر می‌کنند هم به دنبال شرایط وخیم اقتصادی کاهش یافته است.

رنگ‌آمیزی برف

واشنگتن: یک زن هنرمند در اقدامی جالب دست به ابتکاری زده است که همه همسایگانش را شگفت‌زده کرده است و بازدیدکنندگانی را از مناطق مختلف به در خانه‌اش می‌کشد.  این زن که در زمینه محیط زیست هم فعال است پس از بارش نخستین برف زمستانی تصمیم گرفت برف‌هایی را که در حیاطش می‌نشیند رنگ کند.

به این ترتیب او هر قسمت از برف‌های حیاط را به رنگ تازه‌ای رنگ‌آمیزی کرد و  منظره زیبایی پدید آورد. همسایگان این زن پس از مشاهده منظره‌هایی که او خلق کرده بود با رسانه‌ها تماس گرفتند و بازتاب این خبر در رسانه‌ها موجب شد که تعداد زیادی از شهروندان همه روزه برای بازدید حیاط این خانه ابزار تمایل کنند. گفتنی است این زن میانسال قسمت جلویی حیاط را به رنگ صورتی و قسمت‌های عقب‌تر را با رنگ آبی و سیاه رنگ‌آمیزی کرده است.

دوقلو در 2 سال متفاوت

فلوریدا:  با وجود اینکه همه دوقلو‌ها نه تنها در یک روز بلکه در یک ساعت و فقط به فاصله چند دقیقه متولد می‌شوند، دو‌قلو‌های یک زن در 2 سال متفاوت به دنیا آمدند. این زن که هم‌اکنون از بیمارستان به خانه منتقل شده است در حالی ورود اعضای تازه‌وارد به خانه‌اش را جشن می‌گیرد که یکی از نوزادان در سال گذشته میلادی و دیگری در سال جدید متولد شده‌اند.

ماجرا از این قرار است که این زن در ساعات پایانی آخرین شب سال 2009 به بیمارستان مراجعه کرد و نخستین نوزاد او فقط چند دقیقه پیش از نیمه شب متولد شد.

اما نوزاد دوم زمانی به دنیا آمد که یک دقیقه از نیمه شب گذشته بود و سال 2010 آغاز شده بود. به این ترتیب با وجود اینکه این دوقلو‌ها فقط با 5 دقیقه اختلاف متولد شدند اما سال و ماه و روز تولد آنها با یکدیگر متفاوت است و والدین‌شان این موضوع را به فال نیک گرفته‌اند.