تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۲

مدیرکل دفتر پیشگیری و امور اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در مورد توزیع شربت تریاک که با مخالفت‌هایی از سوی وزارت بهداشت روبه‌رو بود، گفت:

شنیده‌ایم وزیر بهداشت با توزیع شربت تریاک موافقت کرده است؛ البته این وزارتخانه زمانی را خواسته‌ تا پروتکل درمانی شربت تریاک را از نظر فارماکولوژی و شرایط اجرا مشخص کند.

دکتر فرهاد اقطار در گفت‌وگو با ایسنا، همچنین اعلام کرد: در عین حال در جلسات برگزار شده، قرار شد تا 50 مرکز از سوی بهزیستی، 50‌مرکز از سوی وزارت بهداشت و یک مرکز از سوی سازمان زندان‌ها برای توزیع شربت تریاک معرفی شود.

به گفته وی، فعلا در این مراکز توزیع شربت تریاک آغاز می‌شود تا پس از اعلام نتایج، در مورد افزایش این مراکز تصمیم‌گیری شود.مدیرکل دفتر پیشگیری و امور اعتیاد سازمان بهزیستی با بیان اینکه بهزیستی مراکز مدنظر را مشخص کرده است، عنوان کرد: هم‌اکنون در انتظار جواب وزارت بهداشت هستیم تا پس از آن آمادگی خود را برای اجرای طرح اعلام کنیم.

اقطار همچنین درباره زمان و اعتبار درنظر گرفته شده برای اجرای طرح توزیع شربت تریاک در 50 مرکز مذکور گفت: توزیع شربت تریاک در 50 مرکز بهزیستی از سال آینده آغاز می‌شود و اعتبارات آن نیز از محل اعتبارات سال آینده ستاد مبارزه با مواد‌مخدر پیش‌بینی می‌شود.

وی  ضمن یادآوری خرید 10 دستگاه جدید خودپرداز سرنگ و لوازم بهداشتی، در مورد زمان توزیع مواد بهداشتی از این طریق اعلام کرد: در حال حاضر در انتظار دریافت این دستگاه‌ها از سوی شرکت سازنده هستیم که پیش‌بینی می‌شود ظرف یک ماه آینده از سوی این شرکت، دستگاه‌ها به بهزیستی تحویل داده شود.

اقطار با بیان این مطلب افزود: پس از تحویل، این دستگاه‌ها در اختیار سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌هایی که در زمینه DIC فعال هستند، قرار می‌گیرد.