همشهری آنلاین: رئیس جمهوری اسلامی ایران در مراسم بهره‌برداری از پیشرفته‌ترین کارخانه آلومینیوم کشور در هرمزگان گفت: دشمنان بدانند راه ساختن ایران با قدرت ادامه خواهد یافت.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای احمدی نژاد افزود: دشمنان می‌خواهند وقت و انرژی ملت ایران مستهلک شود.

رئیس جمهور اضافه کرد: آنان می‌خواهند به جای آنکه متخصصان، عالمان و مدیران کشور وقت و انرژی خود را صرف ساختن کشور کنند، صرف کارهایی شود که جز خسارت حاصلی برای کشور نداشته باشد.

آقای احمدی نژاد گفت: اما خوشبختانه ملت ایران که دست دشمن را خوانده است از انقلاب، دستاوردها و موجودیت خود، آگاهانه و با همدلی و اقتدار دفاع می کند و از فرصت‌های عظیمی که خداوند در اختیارش قرار داده است برای ساختن ایران استفاده خواهد کرد.

رئیس جمهور با اشاره به بهانه‌های دشمن در دوره‌های مختلف در زمینه‌های حقوق بشر و مسائل هسته‌ای افزود: آن‌ها می‌دانند که نظام جمهوری اسلامی، ملت ایران و انقلاب با این بازی‌ها زمین نخواهد خورد.

آقای احمدی نژاد گفت: دشمنان قادر نیستند با این فشارها، تبلیغات و طراحی‌ها، ملت ایران را بشکنند اما تصور می‌کنند بتوانند انرژی ملت ایران را مستهلک و سرعت حرکت آن را کُنْد کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه می‌خواهم آب پاکی را روی دست آن‌ها بریزم، افزود: بدانید ملت ایران دست شما را خوانده است، همه جای ایران صحنه تلاش، کار و حرکت برای ساختن و پیشرفت مبتنی بر عدالت است.

آقای احمدی نژاد اضافه کرد: ملت ایران همان طور که کشور را خواهد ساخت، عدالت را نیز با قاطعیت پیگیری خواهد کرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت : آنان خیال کردند که می‌توانند با زبان طلبکاری ملت ایران را تحت فشار قرار دهند؛ می‌خواهم به آن‌ها بگویم آن دوره گذشته است که شما سنگین ترین جنایت‌ها و خیانت‌ها را مرتکب می‌شدید و زشت ترین رفتارها را در عرصه جهانی انجام می‌دادید و بعد هم طلبکار دیگران می‌شدید.

آقای احمدی نژاد افزود: امروز ملت‌ها طلبکار شما هستند و یکی از اصلی ترین طلبکاران، ملت ایران است.

رئیس جمهور گفت: من نمی‌خواهم همه تاریخ را ورق بزنم فقط گوشه‌ای را بیان می‌کنم خودتان تعمیم بدهید تا ببینید چه خبر است.

وی افزود: فکر کردند شلوغ کنند تصویری علیه ملت ایران پخش کنند و حنجره ها را به کار بیندازند و ملت ایران را متوقف کنند؛ اشتباه می کنید.

رئیس جمهور گفت: یکی از جاهایی که ملت ایران طلبکاری جدی دارد جنگ جهانی دوم است؛ آنها که جنگ را به راه انداختند می‌خواستند دنیا را مجدداً بین خودشان تقسیم کنند و جنگ را راه انداختند تا بتوانند استعمار نو و فرانو را به وجود بیاورند چون استعمار کهنه به پایان راه رسیده بود.

وی افزود: در کجا جنگ راه افتاد؟ در اروپا، بین کسانی که می‌خواستند سهم بیشتری از دنیا ببرند و 60 میلیون آدم در این جنگ کشته شدند.

آقای احمدی نژاد گفت: نمی‌خواهم همه ابعاد جنگ را باز کنم می‌خواهم درباره ایران صحبت کنم؛ با اینکه دولت وقت ایران اعلام بی طرفی کرد و بی طرفی نیز در قوانین بین الملل مفهوم خودش را دارد، با این حال آمدند ایران را اشغال و در کشور ما جبهه جدیدی علیه دولت متخاصم آلمان باز کردند و در جنگ پیروز شدند.

وی افزود: خودشان در ایران جمع شدند، سه رئیس جمهور از انگلیس چرچیل، از آمریکا روزولت و از شوروی استالین کنفرانس تهران را راه انداختند و در آنجا گفتند ایران پل پیروزی شد یعنی اگر از مسیر ایران عبور نمی‌کردند پیروز نمی‌شدند؛ پل پیروزی یعنی عامل تعیین کننده در جنگ.

احمدی نژاد گفت: درست هم گفتند چون آن موقع نفت ما در دست انگلیس بود و نفت را می‌بردند بشکه‌ای یک سنت نیز به ملت ایران نمی‌دادند.

وی افزود: آن‌ها با نفت رایگانی که از ایران غارت کردند موتور جنگی خودشان را گرم کردند، از راه آهن، راه‌های ما، محصولات غذایی مردم و موقعیت استثنایی ژئوپلیتیک ایران استفاده کردند پیروز شدند و بعد گفتند ایران پل پیروزی شد.