نیوجرسی‌: این روز‌ها پلیس به دنبال دستگیری سارقی است که کفش‌های مردانه را از خانه‌ها سرقت می‌کند. این سارق در تاریکی شب به خانه‌ها سرک می‌کشد و با سوء‌استفاده از باز ماندن در‌های برخی از خانه‌ها، وارد آنها می‌شود.

این سارق به اتاق‌های مختلف خانه می‌رود و فقط کفش‌های مردانه را سرقت می‌کند. این در حالی است که او تا کنون به بیش از 10 خانه دستبرد زده است اما پلیس هنوز نتوانسته او را دستگیر کند. از سوی دیگر به نظر می‌رسد این سارق به سرقت کفش‌های نو علاقه‌ای ندارد، زیرا گزارش سرقت از فروشگاه‌های کفش تا کنون به پلیس ارسال نشده است. پلیس به شهروندان توصیه کرده است در خانه‌ها را قفل کنند.

امتیاز منفی

پکن: مطابق قوانین جدید از این پس ساکنان خانه‌های دولتی در صورتی که 20 امتیاز منفی دریافت کنند از این خانه‌ها اخراج خواهند شد و باید محل را ترک کنند.

در دستورالعمل زندگی شهرنشینی برای این خانواده‌ها آمده است که اعمالی مانند پرتاب
آب دهان در کوچه و خیابان یا پایین انداختن زباله‌ها از طبقات بالایی ساختمان هر کدام امتیاز‌های منفی جداگانه‌ای دارد و در صورتی که مجموع این امتیاز‌ها به 20 برسد به معنی پایان زندگی در خانه‌های دولتی خواهد بود.

این در حالی است که با وجود نگرانی‌های بهداشتی و هشدار‌های مکرر، برخی ازشهروندان همچنان عادت پرتاب آب دهان را ترک نکرده‌اند. گفتنی است پرداخت نکردن اجاره برای 3 ماه متوالی بیشترین امتیاز منفی را دارد و هر کسی که اجاره‌اش را پرداخت نکند 20 امتیاز منفی را یکجا دریافت می‌کند.

سارق 12 ساله

فلوریدا: اقدام یک پسربچه 12 ساله حیرت رسانه‌ها و پلیس را برانگیخته است. درحالی که سارقان بزرگ‌تر و حرفه‌ای از ایده استفاده از اسلحه قلابی برای سرقت بهره می‌گیرند، این نوجوان با استفاده از اسلحه اسباب‌بازی‌اش مقدار قابل توجهی پول از یک فروشگاه سرقت کرد.

این نوجوان اسلحه اسباب‌بازی را از اتاقش برداشت و راهی خیابان شد. او به محض مشاهده نخستین فروشگاه بزرگ وارد آن شد و در حالی که اسلحه را به سمت صندوقدار نشانه گرفته بود از او خواست هر چه پول در صندوق دارد داخل کیف دستی بریزد و روی پیشخوان بگذارد.

صندوقدار هم که تصور کرده بود این اسلحه واقعی است به خواسته سارق 12 ساله عمل کرد. هرچند پلیس توانست در کوتاه‌ترین زمان ممکن این سارق را دستگیر کند اما کارشناسان معتقدند نباید از این سرقت، به سادگی گذشت .

مادر بی‌توجه

پاریس:  زنی که کودک 2 ساله‌اش را در خودرو رها کرده بود به زندان افتاد. این زن 28 ساله قصد داشت به خرید برود و از آنجایی که حضور کودکش برای او دست و پا گیر بود، این کودک شیرخوار را در حالی که هوا به شدت سرد بود در خودرو رها کرد.

در همین حال ماموران پلیس که در حال گشتزنی در خیابان بودند متوجه حضور این کودک در خودروی خاموش و بدون بخاری شدند و با تلاش زیاد در‌های خودرو را باز کرده و کودک را بیرون آوردند. پس از گذشت 2 ساعت، مادر این کودک از راه رسید و ماموران با مشاهده این مادر بی‌توجه او را به اداره پلیس انتقال دادند.

قاضی، این زن جوان را به دلیل بی‌توجهی به سلامت کودکش به حبس و کار اجباری محکوم کرده است. از سوی دیگر تا زمانی که او نتواند صلاحیتش را برای نگهداری فرزندش ثابت کند، نمی‌تواند حضانت او را بر‌عهده داشته باشد.