دکتر جعفر محمودی به مناسبت در پیش بودن چهارمین همایش ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات افزود: آگاه سازی عمومی و ترویج فرهنگ استفاده از تجارت الکترونیکی توسط مردم و به خصوص فعالان بازرگانی یکی از عوامل موثر در توسعه تجارت الکترونیکی است.
وی با اشاره به اینکه قابلیتها و فعالیتهای وزارتخانهها، سازمانها و مؤسسات دولتی و بخش خصوصی در صورت فراهم کردن زمینه های تبادل کالا و خدمات خود از طریق فضای مجازی ، ارتقا خواهد یافت ادامه داد: با توسعه تجارت الکترونیکی امکان جبران عقب ماندگیهای کشور در حوزه اقتصاد، متصور است.
رییس کمیته علمی چهارمین همایش ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات، مسئولیت های علمی و اجتماعی اساتید و نخبگان را در این خصوص یادآور شد و ادامه داد: جامعه علمی کشور بایستی با رصد کردن تحولات روز دنیا، تحقیق و پژوهش پیرامون تحولات دنیای نوین و همچنین بررسی زمینههای بومی کردن تکنولوژیهای جدید به ایفای مسئولیتهای علمی و اجتماعی خود بپردازد.
دکتر محمودی برگزاری چهارمین همایش ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات با موضوع تجارت الکترونیک در فضای شبکههای نسل آینده را اقدامی آینده نگرانه دانست و افزود: قبل از واردات تکنولوژیهای نوین بایستی به بررسی ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن بپردازیم و زمینه ورود آگاهانه تکنولوژیهای نوین را فراهم کنیم.
رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برگزاری این همایش را فرصت مناسبی برای کنکاش پژوهشگران حول محور شبکه های نسل آینده و تأثیری که بر تجارت الکترونیکی خواهند داشت دانست.
دکتر محمودی گفت: جزییات محور مقالات در سایت www.cnict.ir ذکر شده است.
چهارمین همایش ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات 17 بهمن ماه با موضوع تجارت الکترونیک در شبکههای نسل آینده و با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت بازرگانی، دفتر فناوریهای نوین مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، شرکت مخابرات ایران، شرکت ارتباطات زیرساخت، دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه صنعتی امیر کبیر، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، بانک ملی ایران، شرکت تجارتالکترونیک پارسیان، شرکت پرداخت نوین آریا، شرکت سیستم وخدمات اریکسون، شرکت نوکیا، زیمنس، نتورک، نشریات فناوران اطلاعات و بزرگراه فناوری در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.