تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۸۵ - ۱۱:۴۳

شهردار تهران در نشست خبری خود با نمایندگان رسانه های گروهی گفت: شهرداری تهران در بارش برف شب گذشته غافلگیر نشد و وظیفه خود را انجام داد.

به گزارش سما دکتر محمدباقر قالیباف شهردارتهران، در نشست خبری خود در جمع نمایندگان رسانه های جمعی که بعد از مراسم نصب دکل برج میلاد برگزار شد با اعلام این مطلب گفت: مجموعه شهرداری از یک ماه پیش ستاد برف روبی شهر تهران را تشکیل داد و در مناطق برف خیز این ستاد ساماندهی شد و از حدود 10 روز پیش بنرهای شهرداری در نقاط برف خیر نصب و مخازن زرد رنگی حاوی نمک و شن و همچنین 200 دستگاه خودرو برای برف روبی در محلهای مورد نظر مستقر شدند.

وی افزود: دیشب من و همه معاونانم تا صبح درگیر موضوع بارش برف بودیم و کارهای میدانی انجام شد و عمده مشکلی که در مناطق برف خیز به وجود آمد به علت عدم رعایت نکات ایمنی بود به طوریکه راننده یک خودرو به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی از جمله همراه داشتن زنجیر چرخ سبب ایجاد ترافیک شده بود که به نظر من این مشکل نیز با فرهنگسازی و اطلاع رسانی بهتر حل خواهد شد.

قالیباف یکی دیگر از مشکلات بارش برف شب گذشته را تعداد کم ماموران نیروی انتظامی برشمرد و گفت: از ساعت 9 شب به بعد شیفت ماموران عوض می شود و در این شیفت تعداد ماموران کمتری حضور دارند و این موضوع مشکلاتی را به بار آورد.

وی با بیان اینکه بیشتر ، بی نظمی سبب ترافیک شد گفت: مشکل یخ زدگی معابر و بزرگراه ها با تمهیدات پیش بینی شده حل شد و من به عنوان یک مسئول از تمامی شهروندانی که شب گذشته اذیت شدند عذرخواهی می کنم.

شهردار تهران با تشکر از زحمات کارگران ، مهندسان و مدیران گذشته و حال  پروژه برج میلاد گفت: امیدواریم بر اساس زمانبندی تعیین شده بتوانیم کار برج را در ابتدای نیمه دوم سال 86 به اتمام برسانیم و بعد از آن بلافاصله عملیات بهره برداری از برج را بعد از تجهیز امکانات داخل برج انجام دهیم.

وی افزود: امروز همزمان با اتمام ارتفاع 435 متری برج میلاد کلنگ احداث جاده های دسترسی به آن نیز بر زمین زده شد و امیدواریم در مرحله اول بهره برداری فاز اول محیط و امکانات را برای افراد استفاده کننده از برج آماده کنیم.

قالیباف در ادامه به فاز دوم پروژه برج میلاد اشاره کرد و گفت: هم اکنون بخش طراحان و مهندسان مشاور و سرمایه گذاری در حال مذاکرات نهایی هستند تا در چند ماه آینده اجرا و تکمیل فاز دوم برج که مجموعه مراکز اداری، تجاری و هتل است را بعد از انعقاد قرارداد اجرایی کنند.

قالیباف درباره مشارکتهای مردمی در احداث پروژه گفت: فاز اول پروژه با هزینه شهرداری تهران انجام شد اما از آنجائیکه در فاز دوم بخشهای تجاری، اداری و هتل وجود دارد در حال مذاکره ایم تا هزینه هایش از طریق مشارکتهای مردمی جذب شود.

وی درادامه درباره بحث مربوط به انتخابات و فعالیتهای شهرداری تهران در این زمینه گفت: هرکس که با روحیه من آشناست می داند در هر جا که بوده ام سعی کرده ام با تمام توان و تلاش کار کنم و هرگز مقطع انتخابات تاثیری در کارم نداشته و از همین جا می توانم بگویم که نه خودم و نه مجموعه شهرداری هیچگونه وقتی را به بحث مربوط به انتخابات اختصاص نداده ام و اگر کسی مستندی در این زمینه دارد می تواند آن را تحویل مراجع قضایی داده تا آنها رسیدگی کنند.
 
به گفته قالیباف شهرداری تهران با اختصاص فضاهای تبلیغاتی و اقدامات دیگر در تلاش است تا بستر مشارکت حداکثر مردم را در انتخابات 24 آذر را فراهم کند.
 
در ادامه این نشست ، شهردار تهران درباره احتمال شهردار بودن وی در شورای جدید گفت: هیچگاه برایم مهم نبوده که کجا کار می کنم و چه کاری انجام می دهم و آنچه که برایم اهمیت داشته تنها خدمت کردن به مردم بوده و شورای آینده نیز که از اردیبهشت ماه سال آینده کارش را آغاز می کند حق دارد تا شهردار را انتخاب کند و من هم حق دارم که انتخاب کنم با آنها می توانم کار کنم یا نه.

در این لحظه  خبرنگاری از شهردار پرسید:" دوست دارید شهردار بمانید؟" که قالیباف در پاسخ به این سوال گفت: دوست دارم کار کنم.

در ادامه نشست بحث مربوط به ضعیف شدن رابطه شهرداری با شورای شهر مطرح شد که شهردار در این باره گفت: همیشه در مسائل سیاسی بحث 8 و 7 مطرح بوده اما از زمان حضور من در شهرداری همه اعضای شورای شهر در زمینه  تحقق حل مشکلات مردم گام برداشتند و هرگز نگاه شخصی و موضوعات سیاسی را اعمال نکردند نمونه‌اش را در بودجه سال 85 می بینیم که مصوبه‌ای نداریم که به تصویب رسیده باشد و کمتر از 12 عضو به آن رای نداده باشند.

شهردار تهران درباره بحث بافتهای فرسوده گفت: این موضوع را نه شهرداری و نه دولت به تنهایی نمی توانند دنبال کنند هم اکنون نیز دولت وارد شده و فعالیت خود را آغاز کرده است و ارتباط خوبی بین شهرداری و وزارت مسکن وجود دارد و از این نظر مشکلی نداریم و تنها مشکل ما بحث مربوط به اعتبارات است که امیدواریم حل شود.

شهردار تهران در مورد پروژه بزرگراه شهید زین‌الدین و پیگیری شهرداری گفت: هر روز صبح و غروب به دلیل توقف پروژه بزرگراه شهید زین‌الدین غصه می‌خورم؛ زیرا که جمع کثیری از شهروندان در انتهای ترافیک بزرگراه همت و خیابان هنگام، با مشکل جدی مواجه می‌شوند؛ در حالیکه با احداث این بزرگراه، امروز شاهد این مشکل نبودیم.

قالیباف تصریح کرد: ادامه عملیات احداث بزرگراه شهید زین‌الدین در محدوده پارک جنگلی لویزان در حالی متوقف شد که عملیات اجرایی این پروژه اردیبهشت ماه سال 84 ابلاغ شده بود، اما زمانی که خواستیم این پروژه را ادامه دهیم، مسایل جانبی سایه انداخت و اجازه نداد تا این پروژه عمرانی به این مهمی احداث شود.

قالیباف تاکید کرد: ادامه بزرگراه شهید زین‌الدین از پارک لویزان، مشکل کارشناسی ، زیست محیطی و حتی قطع درخت نداشت.وعاملان توقف این پروژه اگر در این دنیا پاسخگو نباشند، در آن دنیا باید جواب دهند.

قالیباف افزود: مالکیت پارک جنگلی لویزان 30 سال است که به شهرداری واگذار شده و قرار نیست از کسی خریداری شود . طبق قانون شهرداری اجازه احداث 7 درصد از مجموعه پارکها را دارد و سطح جاده ای که از پارک لویزان برای ادامه بزرگراه شهید زین الدین مورد استفاده قرار می‌گرفت حتی کمتر از این رقم بود.

وی افزود: منتظریم تا قوه قضاییه نظر نهایی را درباره ادامه بزرگراه زین الدین بدهد و به مردم تهران قول می‌دهم که اگر قوه قضاییه رای نهایی را اعلام کرد، سه شیفت کار کنیم تا در کمترین زمان ممکن این بزرگراه به بهره‌برداری برسد.

وی در پایان درباره شرکتی که با شهرداری قرارداد داشته و یکی از اعضای آن به عنوان مفسد اقتصادی معرفی شده است گفت: این شرکت از حدود دو سال پیش با شهرداری قرار داد بسته و به صورت مشارکتی فعالیت می کرد اما مشکلاتی در قرارداد بوده که ما وارد عمل شده و بخشی از آن را لغو کردیم و علت این کار نیز این بود که حق و حقوق شهرداری در این بخش از قرارداد لحاظ نشده بود درباره آن فرد نیز باید بگویم که مرجع قضایی باید تشخیص دهد که او مفسد بوده یا نه؟ اما از ادامه کار وی با شهرداری جلوگیری کرده‌ایم