همشهری آنلاین: فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی بار دیگر محرومیت مادام‌العمر رئیس پیشین تیم رنو را مورد تایید قرار داد و اعلام کرد نسبت به حکم صادر شده از سوی دادگاه پاریسی اعتراض خواهد کرد.

دادگاه یاد شده هفته گذشته حکم محرومیت نامحدود "فلاویو بریاتوره"، رئیس پیشین و ایتالیایی تیم رنو را که از سوی فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی (FIA) در پی تخلف‌های گسترده او در رقابت جایزه بزرگ سنگاپور در سال 2008 برایش در نظر گرفته شده بود، بی اعتبار دانست.

 FIAدر تازه‌ترین موضع‌گیری‌اش در این باره عنوان کرد، ژان تود، رئیس جدید، مجمع و وکلای این فدراسیون به اتفاق این تصمیم را درباره او گرفته اند.

پرونده بریاتوره وارد فاز دیگری شد. از قرار معلوم او در رقابت شبانه سنگاپور در سال 2008 تصادفی عمدی را ترتیب داد تا مقدمات پیروزی فرناندو آلونسو را فراهم کند. او نلسون پیکه جونیور، راننده وقت رنو را واداشته بود با ایجاد تصادفی عمدی راه را برای قهرمانی دیگر راننده وقت رنو هموار کند. این موضوع یک سال بعد برای بریاتوره محرومیت مادام‌العمر از حضور در رقابت‌های فرمول یک را به همراه داشت.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام FIA وکلای بریاتوره در دنیای فرمول یک تا نهایی شدن تکلیف این پرونده بار دیگر مجوزی ویژه را دریافت خواهند کرد که امری معمول به شمار می‌آید. این فدراسیون تاکنون اصرار داشت که رانندگانی چون فرناندو آلونسو (راننده کنونی فراری)، و مارک وبر، هم‌تیمی حال حاضر سباستین فتل از تیم رد بول باید از تیم به مدیریت بریاتوره جدا بشوند تا بتوانند برای فصل آینده اجازه راندن در رقابت‌ها را بیابند. به گفته آنها این کار باعث می‌شد تا این رانندگان از پیامدهای احتمالی تصمیم FIA در امان بمانند.

به این ترتیب هشدارهای فیلیپ کاکرات، وکیل مدافع بریاتوره از سوی فدراسیون جهانی نادیده گرفته شد. FIA یک هفته پیش عنوان کرده بود  او هیچ شانسی برای فرجام خواهی ندارد. موکل او اتهام‌ها درباره رخداد رقابت جایزه بزرگ سنگاپور را پیوسته رد کرد. دادگاه Tribunal de Grande Instance پاریس محرومیت بریاتوره را سه‌شنبه هفته گذشته بر اساس این ادله بر طرف کرد که مدارک اثبات جرم بسیار اندک هستند. این دادگاه همچنین محرومیت پنج ساله در نظر گرفته شده برای "پت سایموندز"، سر مهندس پیشین رنو را بی‌اعتبار دانسته بود.

قضات پاریسی هم‌چنین از نقش "ماکس موزلی"، رئیس پیشین فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی که نقشی ترغیب‌کننده در شکایت این فدراسیون از بریاتوره ایفا کرده بود، به شدت انتقاد کرد. او همچنین در مجمع جهانی ورزش‌های موتوری نقشی تعیین‌کننده در محرومیت این مدیر ایتالیایی برعهده داشت. موزلی هم در واکنش به این موضوع گفت: "پرونده هنوز بسته نشده است." او در عین حال از فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی و تود، جانشینش خواست تا نسبت به رای دادگاه پاریس فرجام خواهی کنند. او گفت: "رای دادگاه پاریس پایه و اساس بسیار سستی دارد."

فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی همچنین عنوان کرد، قصد دارد از فرصت پیش آمده استفاده کرده تا درباره دگرگونی‌های دادگاه ورزشی‌اش فکر کند. FIA اعلام کرد، تمامی سازمان‌ها و باشگاه‌های عضو این فدراسیون تمام تلاش خود را به کار خواهند بست تا جایگاه و امنیت این ورزش حفظ شود.؛ هر چند درباره پرونده بریاتوره همچنان سخت‌گیر باقی خواهد ماند و در نظرش درباره او تغییری نخواهد داد.