گروه‌ ورزشی: شکست خانگی چهارشنبه‌شب گذشته لیورپول در جام حذفی، بحران این تیم را بار دیگر به اوج رساند.

 در بازی تکراری دور سوم جام حذفی، لیورپول تا دقیقه 93 با گل به خودی مدافع ردینگ پیش بود ولی در این لحظه بن‌آیون مرتکب یک خطای پنالتی شد تا بازی به وقت اضافه برود و حریف دسته اولی که توسط یک مربی موقت هدایت می‌شد در دقیقه 100 توانست گل پیروزی را هم به ثمر برساند.

پس از حذف از لیگ قهرمانان و جام اتحادیه، کنار رفتن از جام حذفی با چنین سناریوی تحقیرآمیزی یک بار دیگر موافقان برکناری رافا بنیتس را در موقعیت برتر قرار داد. حالا تنها امید قهرمانی لیورپول در لیگ اروپاست و در لیگ برتر هم این تیم در بهترین حالت می‌تواند به رسیدن به رتبه چهارم و کسب سهمیه لیگ قهرمانان فکر کند.اما دورنمای این تیم در لیگ برتر در آستانه بازی امروز در خانه استوک هم امیدوارکننده به نظر نمی‌رسد. بازی چهارشنبه‌شب به قیمت مصدومیت تورس و جرارد، کلیدی‌ترین بازیکنان تیم و همچنین بن‌آیون تمام شد.

تورس به دلیل پیچش زانو و نیاز به جراحی، 6 هفته غایب است، جرارد که مشکل کشاله دارد 2 هفته بازی نمی‌کند و بن‌آیون به دلیل شکستگی دنده 3 هفته بعد برمی‌گردد. این در حالی است که لیورپول چهارشنبه در بازی عقب‌افتاده‌اش میزبان تاتنهام یکی دیگر از مدعیان کسب سکوی چهارم است. لیورپول در حال حاضر با 33 امتیاز در رده هفتم است و 5 امتیاز با منچسترسیتی تیم چهارم جدول فاصله دارد، در حالی که استوک با 24 امتیاز در رده دهم است.رسانه‌های انگلیسی، پنجشنبه صبح همگی مطالبی درباره لرزان شدن نیمکت بنیتس داشتند ولی هیات‌مدیره باشگاه که وضعیت مالی خوبی ندارد، ترجیح داده تا از مربی اسپانیایی حمایت کند.

بنیتس سال گذشته قراردادی پنج و نیم ساله امضا کرد که ارزش آن در هر فصل بیش از 4 میلیون پوند است و برکناری او به معنی پرداخت غرامتی 20 میلیون پوندی است که باشگاه حاضر به چنین کاری نیست. گفته می‌شود مالکان باشگاه به دنبال یک سرمایه‌گذار جدید هستند تا در صورتی که بنیتس در پایان فصل نتوانست تیم را به رده چهارم برساند، دست‌شان برای پرداخت غرامت او باز باشد. از کنی دالگلیش افسانه‌ای به عنوان گزینه اصلی جانشینی بنیتس در پایان فصل نام برده می‌شود، مردی که در حال حاضر سفیر باشگاه است.

فرناندو تورس که همیشه حامی بنیتس بوده مالکان آمریکایی باشگاه را مقصر ناکامی‌های این فصل می‌داند و معتقد است که آنها با خرید چند بازیکن سطح بالا باید تیم را از بحران نجات دهند: «حالا نوبت مالکان است. آنها باید بازیکن بخرند تا این اتفاق تکرار نشود. اگر می‌خواهیم با یونایتد و چلسی رقابت کنیم، نیاز به تیم کامل‌تری داریم. به بازیکنان نابغه درجه اول بیشتری نیاز داریم و نباید به بازیکنان‌مان اجازه جدایی بدهیم.» او با اشاره به تابستان امسال که باشگاه به جز گلن جانسون خرید قابل‌توجهی نداشت، اضافه می‌‌کند: «ما فصل گذشته دوم شدیم و این فصل می‌توانست برای ما یک نقطه عطف باشد. منچستریونایتد توز و رونالدو را فروخت و چلسی بازیکن جدیدی نخرید. ولی این اتفاق نیفتاد.»

دوئل صدرنشینی

چلسی و منچستریونایتد، تیم‌های اول و دوم جدول هم امروز در خانه بازی‌های نسبتا آسانی دارند. چلسی هرچند با 45 امتیاز صدرنشین است ولی تنها دو بازی از 6 بازی اخیرش در لیگ برتر را برده و به همین دلیل جان تری، کاپیتان تیم از لزوم پیروزی مقابل ساندرلند می‌گوید: «اجازه لغزش دیگری نداریم. خوشبختانه تیم‌های نزدیک ما هم اشتباهاتی داشته‌اند ولی آرسنال به جمع مدعیان بازگشته. وقتی آنها را 3 بر صفر بردیم، فکر کردم که آنها دیگر مدعی نیستند.»

چلسی در خانه توانسته 28 امتیاز از 30 امتیاز ممکن را بگیرد و ساندرلند در فهرست بازی‌های اخیر خارج از خانه‌اش تنها یک پیروزی داشته. با این وجود ساندرلند پس از آستون‌ویلا بهترین رکورد را مقابل 4 تیم برتر لیگ دارد. خبر خوب برای آنچلوتی بازگشت آنلکا است چراکه در غیاب دروگبا و کالو این تیم هیچ مهاجم باتجربه دیگری نداشت.منچستریونایتد هم که با یک بازی بیشتر نسبت به چلسی 44 امتیاز دارد، میزبان برنلی است و می‌خواهد انتقام شکست غیرمنتظره ابتدای فصل را بگیرد. برنلی که مربی‌اش اوون کویل هفته گذشته به بولتون پیوست، در این بازی توسط برایان لاوز هدایت می‌شود.