همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه نیازمند تفکر اعتدالی هستیم، گفت:

افراط و تفریط مهم‌ترین مشکل کشور است و دلسوزان اسلام، انقلاب و نظام باید برای آن چاره‌اندیشی کنند.

به گزارش ایسنا آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها اقتصاد، سیاست در بعد داخلی و خارجی و فرهنگ را نیازمند تفکر اعتدالی عنوان کرد و گفت: رجوع به اندیشه‌های اسلامی و سخن قرآن و همچنین سیره پیامبر(ص) می‌تواند اهمیت اندیشه و عمل اعتدالی را مشخص کند.

وی حل مسائل موجود کشور و ایجاد آرامش را با ‌ادامه حرکات افراطی از افراطی‌های دو طرف و عدم مراعات قانون و هتاکی‌ها میسر ندانست و تاکید کرد:‌ برای اداره امور نیاز به رضایت و اعتماد مردم داریم و این خواست اسلام است و همه باید در این مسیر حرکت کنیم.

وی در پاسخ به پرسش حاضران درباره شیوه حل مسائل فعلی تاکید کرد: رجوع به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در حاکمیت قانون و پرهیز از اعمال خودسرانه و همچنین کمک به ایشان توسط همه نیروهای سیاسی و اصیل انقلاب که به اسلام، نظام و قانون پایبند هستند، می‌تواند حل موضوع را به همراه داشته باشد و اقدامات نظیر انجام مناظرات مستدل و اظهارات رسانه‌ای به جای برخوردهای خیابانی می‌تواند این مسیر را هموار کند.

در ابتدای این دیدار علی‌محمد حاضری، حجت‌الاسلام و المسلمین رهامی، جعفر توفیقی، نجفقلی حبیبی، ظریفیان، درویش، افتخاری و حسینی به اختصار درباره شرایط فعلی کشور و ضرورت اتخاذ راه‌حل برای آن مطالبی را بیان کردند.

ایفای نقش پررنگ توسط نسل اول انقلاب در حل مشکلات کشور، احساس نگرانی از روندهای موجود در حل بحران، لزوم احترام به جایگاه مرجعیت، توجه به خواسته‌های اصلی مردم، توجه به نخبگان جامعه، توجه به عنصر زمان در ارائه راه‌حل‌ها، لزوم استقلال فکری و عملی دانشگاه‌ها، چاره‌اندیشی در خصوص موج مهاجرت‌ مغزها، توجه به قانون اساسی توسط مجریان مهمترین موضوعاتی بود که در مطالب سخنرانان بر آن تاکید شد.