سه شنبه ۵ دي ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۶۸ - Dec 26, 2006
فوتبال جام حذفي كشور
پرسپوليس مصمم و با انگيزه به پيروزي رسيد
عكس:مجتبي جانبخش
007827.jpg
گروه ورزشي جام حذفي اگر چه انگيزه هاي لازم را براي تيمهاي بزرگ كشور ندارد، اما تيمهاي كم توان تر فوتبال ما با اين بازيها فرصت بدست مي آورند تا پتانسيل هاي موجود خود را در مقابل تيمهاي بزرگتر نشان دهند.
پرسپوليس اين مسابقات را جدي تر از بقيه پي گرفته است، چون اهميت جام حذفي را در فينال دوره گذشته به خوبي لمس كرد. مسئولين اين تيم خوب مي دانند كه با جام حذفي از راه كوتاهتري مي توانند به جام باشگاههاي آسيا ورود كنند.
پرسپوليس در بازي اول خود در مقابل تيم صنعتي كاوه با اكثر بازيكنان شناخته شده خودش به ميدان رفت تا بتواند پايه هاي اوليه در اين جام را محكم بنا بگذارد. پرسپوليس با قدرت تمام چهار گل به تيم كاوه كه از نفراتي چون ادموند اختر بهره مي برد زدتا نشان دهد تا چه اندازه جام حذفي را جدي گرفته است.
مهدي واعظي بالاخره در درون دروازه پرسپوليس ايستاد. در غياب حاجي زاده، باقري، ساها، آشوبي و آلونگ، پرسپوليس با پژمان نوري، نيك بخت، پروين، اسدي، معدنچي، اولادي ، خرسندي، زارعي، شيث رضايي و بادامكي به ميدان رفت و با گلهاي خرسندي (دو گل) صلاح حسن و معدنچي بر كاوه پيروز شد. مصطفي دنيزلي در اين بازي نيز تاكتيك تهاجمي خود را نشان داد، پرسپوليس با اين پيروزي در انتظار استقلال است كه مقاومت بسيج فارس را بايد شكست دهد. ديدار اين دو قطب فوتبال ايران در مرحله دوم مسابقات جام حذفي مي تواند گرماي خاصي به اين بازيها بدهد. كاوه هم تيم دست و پا بسته اي در مقابل پرسپوليس نبود و دو گل از چهار گل پرسپوليس را توسط اختر و شهبازي پاسخ داد و با جام وداع گفت و پرسپوليس مصمم تر خود را آماده ديدار با استقلال خواهد كرد.
دومين بازي جام حذفي نيز روز گذشته به دليل يخ زدگي زمين در شيراز بين فجر سپاسي و تربيت يزد انجام نشد. فصل سرد زمستان نيمي از بازيها را به تعطيلي كشاند.

معاون سازمان تربيت بدني :
نامزدهاي فدراسيون فوتبال نبايد سياسي باشند
گروه ورزشي – كيومرث هاشمي معاون سازمان تربيت بدني و رئيس مركز توسعه ورزش قهرماني، موفقيت ورزشكاران در دوحه را تحسين كرد. وي در جمع خبرنگاران از برنامه هاي آينده، فوتبال و ديگر رشته ها سخن گفت. خلاصه اي از صحبت هاي هاشمي چنين است:
* تاكنون 262 مربي استعدادياب توسط 24 فدراسيون معرفي شده اند، ضمن اينكه 20 استان نيز 700 مربي خود را معرفي كرده اند تا مورد حمايت سازمان تربيت بدني قرار گيرند.
* از كل فدراسيون ها تا به امروز 15 فدراسيون برنامه هاي خود را اعلام كرده اند كه مورد حمايت سازمان قرار گيرند.
* عملكرد كاروان ورزشي معلولين و جانبازان ايران در مالزي بسيار درخشان بود ؛  36 مدال طلا، 43 نقره و 12 برنز حاصل تلاش معلولين بود.
* در ورزش قهرماني، سه محور اساسي در دستور كار است.
* هاشمي درمورد چالش هاي موجود در ورزش قهرماني گفت: حفظ موقعيت هاي به دست آمده همچون رتبه ششم آسيا، افزايش مدال هاي سنتي چون كشتي، توجه به مسابقات آسيايي داخل سالن در ماكائو، 2008 پكن، مسابقات ساحلي، مسابقات آسيايي 2010 چين، جام جهاني فوتبال و...
* محمد بنا به كار خود باز مي گردد و مجمع عمومي فدراسيون كشتي براي انتخاب رئيس در آينده نزديك برگزار مي شود.
* رنه سيموئز ديگر مربي تيم اميد نخواهد بود و به زودي درباره مربي جديد تصميم مي گيريم.
* كميته شش نفره وظيفه اش تنظيم اساسنامه جديد است.
* صفايي فراهاني براي رياست فوتبال نامزد نخواهد شد، چون افراد سياسي نبايد در رياست فدراسيون حضور داشته باشند و بايد از افرادي استفاده شود كه صرفاً موقعيت ورزشي داشته باشند.

ياد داشت
تعامل در فوتبال
جهانگير كوثري
فوتبال به عنوان يك پديده اجتماعي و رشته اي فراگير در جامعه ورزش ما معناي ديگري دارد. اين رشته به دليل مخاطبين عمده اي كه دارد از اهميت ويژه اي در هر جامعه اي برخوردار است.
مهلت صد روزه اي كه فيفا براي تنظيم اساسنامه و انتخاب رئيس فدراسيون فوتبال مقرر كرده است زمان مناسبي است تا فوتبال ما رخت نو بر تن كرده و با دور ريختن تمام ابهامات و اختلافات به سوي منافع عمومي آن برود. تمام مسئولين فوتبال طي شش دهه گذشته تمام نيرو و پتانسيل معنوي و مادي خود را صرف بهره برداري مثبت از اين رشته و توسعه آن نموده اند. هيچ يك از رؤساي سابق از نقطه اي خارج از مرز ايران اين مسئوليت را نپذيرفته اند و به گواه تاريخ تمام آنها اثر مثبتي از خود برجاي گذاشته اند تا فوتبال ما امروز بتواند در عرصه هاي بين المللي هنرنمايي كند. دوره بحراني فعلي نيز با گذشت و حضور تمام مديران حال و گذشته فوتبال پشت سرگذاشته شد و اكنون نيز كميته شش نفره از شش شخصيت ايراني شكل گرفته است كه مي خواهند به بهترين شكل براي فوتبال كشورشان تصميم بگيرند. مقابل هم قراردادن اين شش شخصيت هيچ تأثيري در روند تصميم گيري مثبت براي فوتبال نخواهد داشت و هر يك از اين شخصيت ها نگاهشان به موفقيت فوتبال ايران زمين است. حال كه اين تعامل و تفاهم شكل گرفته است، روي نامزد اصلي براي رياست فدراسيون كمي حساس شويم و شخصيتي را براي مديريت برگزينيم كه سوابق روشن   و تحصيلات داشته ، زبان بداند و تجربه لازم مديريتي را در اين رشته دارا بوده و اهل اين رشته باشد، بازي كرده و بازي هاي فوتبال را نيز خوب بخواند تا فوتبال ما در نمودار واقعي خود در قاره و جهان قرار بگيرد.

هيأت رئيسه جديد فدراسيون دووميداني
گروه ورزشي – اعضاي جديد هيأت رئيسه فدراسيون دووميداني براي ابلاغ به سازمان تربيت بدني اعلام شد.سيدمصطفي كريمي رئيس فدراسيون دووميداني در گفت وگو با خبرنگار همشهري در اين باره گفت: هدف اصلي هيأت رئيسه جديد برطرف كردن مشكلات اين رشته و حمايت آنها از اين ورزش پايه خواهد بود.
حميدي، نماينده مردم سنندج، يحيوي نماينده مردم بروجرد در مجلس، علي كفاشيان دبيركل كميته ملي المپيك، مالكي مشاور رئيس جمهوري و دبيركل ستاد مبارزه با موادمخدر و اخلاقي از سازمان مديريت و برنامه ريزي اعضاي جديد هيأت رئيسه فدراسيون دووميداني را تشكيل مي دهند.

حميد سوريان در ليگ كشتي آزاد به ميدان مي آيد
گروه ورزشي- حميد سوريان بهترين فرنگي كار حال حاضر ايران و دارنده دو مدال طلاي جهاني در سال هاي 2005 و 2006 ميلادي علاقمند به حضور در رقابت هاي كشتي آزاد شده و مصمم است در پيكارهاي ليگ كشتي آزاد با پيراهن تيم نفت به ميدان بيايد. به گزارش خبرنگار ما وي ديروز با حضور در محل فدراسيون كشتي جايزه 10 ميليون توماني خود را دريافت كرد. سوريان گفت: بعد از پشت سرگذاشتن مصدوميت كمر، به تازگي تمرينات خود را آغاز كرده ام. وي افزود: مقرر شده است روز شنبه آينده با حضور در باشگاه نفت تست هاي مربوط به حضور در مبارزه هاي كشتي آزاد را زير نظر غلامرضا محمدي انجام دهم تا در صورت قبول شدن در آن ها با پيراهن اين تيم در رقابت هاي ليگ كشتي آزاد به ميدان بيايم.

كارخانه و شهنازي در يكقدمي تيم هاي ملي واليبال
گروه ورزشي – با استراتژي جديد ترسيم شده براي واليبال ايران در زمينه به كارگيري مربيان داخلي براي تيم هاي ملي جوانان و بزرگسالان، مصطفي كارخانه و ناصر شهنازي يك قدم به اين دو تيم نزديك تر شدند. به گزارش خبرنگار ما براي تيم نوجوانان نيز تا اين لحظه يوتساست كوويچ گزينه اول محسوب مي شود.
كارخانه جدا از همراهي تيم هاي نوجوانان و جوانان ايران در دو دوره از مسابقات قهرماني آسيا در سال هاي 1999 تهران و 2001 كره جنوبي، سرمربي تيم ملي بزرگسالان بوده است.

نگاه
عملكرد جودو توجيه پذير نيست
محمد رضا منصوريان
جودو ايران در يكي دو سال اخير كارنامه ضعيفي در رقابت هاي مختلف بين المللي از خود به جاي گذاشته و به ميزان فراواني طرفداران و حاميان اين رشته پرطرفدار را نگران ساخته است.
محمد درخشان رئيس فدراسيون جودو در ميان جمعي از خبرنگاران ورزشي بار ديگر عملكرد ضعيف جودو كاران ايران در بازي هاي آسيايي دوحه را توجيه و در كمال تعجب نتايج ملي پوشان اين رشته در اين بازي ها را رضايت بخش توصيف كرده است.
اينكه رئيس فدراسيون جودو بخواهد عملكرد مديريتي خود در اين فدراسيون را مطلوب جلوه دهد امري طبيعي و روشن است، اما اين كه گفته شود دليل دور ماندن جودوكاران ايراني از كسب مدال طلا در دوحه قضاوت ضعيف داوران بوده، خيلي غيرمنصفانه است. آن هم در شرايطي كه نامدارترين مغلوب جودوي ما آرش ميراسماعيلي زماني كه مقابل حريف خود در دوحه شكست خورد گفت: حريفم بهتر از من بود و من نتوانستم او را مغلوب كنم.
جودوي ايران اگر بخواهد با چنين روحيه و مديريتي باز هم برنامه هاي خود را ادامه دهد، مطمئناً هرگز نمي توانددوره طلايي خود را تكرار كند.
قبل از پرداختن به بررسي عملكرد فني جودو و موقعيت كنوني قهرمانان اين رشته چنين بنظر مي رسد كه بايد در شيوه هاي مديريتي جودو اصلاحاتي انجام پذيرد. كارشناسان و ناظران كميته ملي المپيك هم با بررسي هاي گسترده اي كه انجام داده اند به اين نتيجه رسيده اند كه جودو ايران نيازمند اصلاحاتي جدي است.

كشتي فرنگي ايران در جام جهاني
گروه ورزشي- پيكارهاي جام جهاني كشتي فرنگي قرار است طي روزهاي پنجم و ششم اسفندماه سال جاري در شهر آنتالياي تركيه برگزار شود. به گزارش سايت رسمي فدراسيون كشتي، فيلا از تيم ملي كشتي فرنگي ايران نيز دعوت به عمل آورده تا در اين دوره از رقابت ها حاضر شود.در اين مسابقه ها كه به صورت تيم به تيم انجام مي شود امسال علاوه بر ايران، تيم هاي ملي كشتي فرنگي كشورهاي تركيه، روسيه، گرجستان، آمريكا و كوبا نيز حضور دارند.

كاپلو و خريد سه بازيكن جديد
007821.jpg
بيلد: فابيو كاپلو سرمربي رئال مادريد اسپانيا اعلام كرد قصد دارد سه بازيكن جديد به تيمش اضافه كند. با اين وجود وي معتقد است رئال مي تواند پس از چهار سال مقام قهرماني لاليگا را از آن خود كند. به گزارش روزنامه بيلد، رئال هم اكنون پس از سويا و بارسا در مكان سوم جدول رده بندي ليگ اسپانيا قرار دارد. كاپلو در اين باره اظهار داشت: در فصل نقل و انتقالات زمستاني در نظر داريم سه بازيكن از آمريكاي جنوبي كه همگي جزو بازيكنان جوان و بااستعداد هستند را به خدمت بگيريم كه همه آنها در تيم اول رئال بازي خواهند كرد.

احتمال بازگشت مجدد هيتسفلد
007824.jpg
بيلد: اوتمار هيتسفلد مربي 57 ساله سوئيسي در مصاحبه اي با روزنامه بيلد در خصوص بازگشت به دنياي فوتبال گفت: احتمال زيادي دارد كه در آينده دوباره هدايت تيمي در بوندسليگا را به عهده گرفته و يا سر مربي يك تيم ملي شوم. به هر حال علاقه دارم كه دوباره به مربيگري بپردازم.به گزارش روزنامه بيلد، هيتسفلد پس از ترك بايرن مونيخ در ژوئن سال 2004 ديگر در هيچ تيمي مربيگري نكرده است.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |