تیم ملی فوتیال کشورمان برابر ترکمنستان به برتری رسید تا پیروزی بازی رفت را تکرار کرده باشد.

فوتبال ایران ترکمنستان

به گزارش همشهری آنلاین دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و ترکمنستان از دور برگشت مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه در ورزشگاه کپه داغ برگزار شد که این دیدار با برتری یک بر صفر ایران به پایان رسید.

بازی رفت دو تیم با برتری پنج بر صفر شاگردان امیر قلعه نویی در ورزشگاه آزادی به پایان رسید. تیم ملی ایران با ازبکستان، هنگ‌کنگ و ترکمنستان در گروه E مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ همگروه است که در نخستین بازی مقابل هنگ‌کنگ به برتری چهار بر صفر رسید و سپس در تاشکند مقابل ازبکستان به تساوی ۲ بر ۲ رسید.

ترکمنستان هم این رقابت‌ها را با شکست ۳ بر یک مقابل ازبکستان آغاز کرد و در دومین دیدار خود موفق به کسب تساوی ۲ بر ۲ در خانه هنگ‌کنگ شد. یوزها با برتری در این دیدار صعودشان به مرحله بعدی را قطعی کردند.

دقایق حساس:

دقیقه ۲۰: ارسال رامین رضاییان در محوطه جریمه با ضربه سر محمد محبی همراه شد که توپ با اختلاف کمی از بالا دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۲: بهترین موقعیت گلزنی برای ایران به شکل عجیبی از دست رفت، مهدی طارمی با فرار از تله آفساید مدافعین ترکمنستان در موقعیت تک به تک قرار گرفت و با یک پاس در عرض مهدی قایدی را در مقابل دروازه خالی حریف قرار داد، اما قایدی نتوانست از فرصت استفاده کند.

دقیقه ۳۷: حرکت خطرناک بازیکن ترکمنستان از سمت راست با ضربه پای راست آمانوف همراه شد که این ضربه در اختیار سید حسین حسینی قرار گرفت.

دقیقه ۴۳: ضربه قیچی برگردان مهدی طارمی در محوطه جریمه ترکمنستان از بالا دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۹: قایدی اشتباه خود را جبران کرد. مهدی طارمی با ضربه سر توپ را به مهدی قایدی رساند و این بازیکن با ضربه روی پا تماشایی گل اوب تیم ملی فوتبال را به ثمر رساند.

نیمه دوم؛ ترکمنستان برای جبران آمد

تیم میزبان نیمه دوم را با فشار بیشتری روی دروازه ایران آغاز کرد و با نزدیک شدن به محوطه جریمه قصد داشت گل خورده را جبران کند اما حملات این تیم به حدی نبود که بتواند دروازه سیدحسین حسینی را تهدید کند. سفیدپوشان ترکمنستان در ۱۰ دقیقه ابتدایی عطش زیادی برای رسیدن به گل از خود نشان دادند و ایران به دنبال حفظ توپ و میدان بود.

ایران مثل نیمه اول

ملی پوشان ایران که برای افزایش تعداد گل های خود عطش بالایی نداشتند و این روند در روند کلی تیم چشمگیر بود، مانند بخش عمده نیمه دوم را به حفظ توپ و مراقبت از گل زده خود اختصاص دادند. با این حال نیم نگاهی هم به دروازه میزبان داشتند تا به گل دوم برسند اما زهر حملات به اندازه ای نبود که بتواند دروازه حریف را باز کند.

موقعیت های خطرناک اما بی ثمر

تیم ملی ایران در دقایق پایانی صاحب چند موقعیت خود شد که دروازه ترکمنستان را با خطر جدی مواجه کرد اما در نهایت این حملات ثمراتی برای شاگردان امیر قلعه نویی نداشت و بازی با همان یک گل به پایان رسید.

خطر از بیخ گوش تیم ملی گذشت

در اولین دقیقه از وقت های اضافه ترکمنستان تا آستانه باز کردن دروازه ایران پیش رفت و روی یک ارسال از جناح چپ دروازه حسینی را تهدید کرد اما هوشیاری خط دفاعی و دروازه بان ایران این موقعیت خطرناک را بی اثر گذاشت تا خطر از بیخ گوش تیم ملی عبور کند.

صعود به مرحله بعد با طلسم شکنی

تیم ملی فوتبال ایران که تاکنون نتوانسته بود ترکمنستان را در خانه اش شکست دهد، این بار این طلسم را شکست و با گل مهدی قایدی به نخستین برد خود در زمین حریف دست پیدا کرد. ملی پوشان کشورمان با این پیروزی صعود خود به مرحله دوم انتخابی جام جهانی را قطعی کردند و دو دیدار باقی مانده تشریفاتی خواهد بود.

ترکیب ابتدایی تیم ملی ایران:

حسین حسینی، شجاع خلیل زاده، رامین رضاییان، محمدحسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، سعید عزت الهی، محمد قربانی، محمد محبی، سامان قدوس، مهدی قایدی و مهدی طارمی.

ترکیب ابتدایی تیم ملی ترکمنستان:

رستم آهالیف، جلدیف، واچمیرات آناگولیف، باسیموف، قربانوف، میرزا بیک‌نظروف، تیمور چاریف، تیمور بایوف، ارسلان امانوف، دیدار دوریدیف و عبدالرحمانوف.

کد خبر 840884

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha