چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۴۶ - Mar 15, 2006
توصيه هاي ترافيكي پليس به شهروندان
در روزهاي پاياني سال
008685.jpg
عكس : ابري
گروه اجتماعي: پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با صدور اطلاعيه اي از شهروندان تهراني خواست تا در روزهاي پاياني سال براي تردد در شهر تهران برنامه ريزي دقيق تري داشته باشند.
در اين اطلاعيه با تأكيد بر برنامه ريزي تردد در روز پنجشنبه آخر سال براي رفت وآمد به مرقد مطهر حضرت امام خميني(ره) از ساعات نخستين روز استفاده كنند.
متن كامل اين اطلاعيه به شرح زير است:
۱. از آنجايي كه جمع كثيري از شهروندان در روز پنج شنبه ۲۵/۱۲/۸۴ جهت زيارت مرقد مطهر حضرت امام خميني(ره) و مزار شهدا و درگذشتگان به بهشت زهرا (س) عزيمت خواهند نمود لذا درخواست مي شود شهروندان گرامي از ساعات اوليه روز جهت رفتن به اين اماكن استفاده نموده تا با ترافيك سنگين حوالي ظهر و عصر مواجه نگردند.
۲. همزمان با پنج شنبه آخر سال، اولين موج سفرهاي نوروزي نيز از مبادي غربي، شرقي و جنوبي شهر تهران آغاز مي شود كه راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با كليه امكانات تجهيزاتي و پرسنلي و با استفاده از دو فروند بالگرد، نسبت به پوشش هوايي محورهاي خروجي تهران اقدام مي نمايد، لذا به مسافرين نوروزي توصيه مي گردد:
الف) مدارك لازم از جمله: گواهي نامه _ كارت مشخصات خودرو _ بيمه معتبر شخص ثالث و برگه معاينه را به همراه داشته باشند تا در طول سفر دچار مشكل نشوند.
ب) رعايت سرعت مطمئنه _ سبقت مجاز _ پرهيز از تغيير مسيرهاي ناگهاني _ سلامت خودرو _ آمادگي جسمي راننده _ رعايت حق تقدم عبور _ رعايت ظرفيت قانوني خودرو و به ويژه استفاده از كمربند ايمني از مبدأ تا مقصد به كليه رانندگان گرامي تأكيد مي شود.
ج) طرح نوروزي راهنماي و رانندگي تهران بزرگ در سه مرحله از تاريخ ۱۵/۱۲/۸۴ آغاز و تا روز ۱۵/۱/۸۵ مداوما ادامه خواهد داشت، لذا در صورت نياز شماره تلفن هاي ۱۱۰ و ۶۶۹۳۵۵۷۷ پاسخگوي شهروندان در تمام ساعات شبانه روز خواهند بود.
۳. اجراي طرح زوج و فرد و كنترل محدوده اضطرار شهر تهران همچنان تا پايان سال ادامه دارد.
۴. به منظور تسهيل حركت شبانه شهروندان تا مورخه ۲۹/۱۲/،۸۴ حركت وسايل نقليه سنگين از ساعت ۲۲ به ساعت ۲۴ تغيير پيدا نموده و عوامل مستقر از تردد اين قبيل وسايل نقليه در ساعات غيرمجاز جلوگيري خواهند نمود.
۵. با توجه به خلوتي نسبي برخي از بزرگراه ها و معابر اصلي شهر تهران، امكان وقوع تصادفات سنگين وجود دارد لذا از مسافران محترمي كه در ايام نوروز به شهر تهران وارد مي شوند و همچنين كليه رانندگان گرامي كه در ايام سال نو در سطح شهر تردد مي كنند درخواست مي شود كاملا مقررات را رعايت نمايند تا از وقوع تصادفات جلوگيري شود.
در پايان پليس خدمتگزار راهنمايي و رانندگي انتظار دارد شهروندان محترم در زمان اجراي طرح نوروزي با رعايت مقررات ترافيكي مانند هميشه با تيم هاي مستقر همكاري نموده به ويژه به رانندگان جوان توصيه مي نمايد، از ارتكاب تخلفات حادثه ساز كه پيامدهاي ناگواري را به همراه دارد جدا خودداري نمايند.

مرگ چهار نفر در جمهوري آذربايجان
در اثر ابتلا به آنفلوانزاي پرندگان
* سازمان دامپزشكي كشور نسبت به مصرف فرآورده هاي خام دامي، شكار و استفاده از گوشت پرندگان به عموم شهروندان و بويژه مسافران نوروزي هشدار داد
گروه اجتماعي _ مينا شهني: يك صد نفر از ساكنان جمهوري آذربايجان در بيمارستان بستري شدند كه ۴ نفر از آنان پس از چند روز جان باختند.
نظر به هم مرزي ايران با جمهوري آذربايجان سازمان دامپزشكي كشور در همين زمينه به هموطنان هشدار داده است.وزارت بهداشت جمهوري آذربايجان ديروز در گزارشي اعلام كرد: آزمايش كارشناسان سازمان جهاني بهداشت، وجود ويروس آنفلوانزاي پرندگان را در خون جان باختگان اخير اين كشور تأييد كرد.
پس از تلف شدن مرغ هاي خانگي و شناسايي ويروس آنفلوانزاي پرندگان «اكتاي شير علي اف» وزير بهداشت اين كشور در كنفرانس مطبوعاتي ديروز خود گفت: به درخواست دولت باكو سازمان بهداشت جهاني يك دستگاه شناسايي ويروس آنفلوانزاي پرندگان به جمهوري آذربايجان فرستاده است.
وي افزود: «حال ۴ نفر ديگر مشكوك به اين بيماري در بيمارستان هاي آذربايجان وخيم اعلام شده است.»
شيوع آنفلوانزاي پرندگان در كشورهاي همجوار ايران بويژه آذربايجان از يك سو و سفرهاي نوروزي هموطنان و ضرورت كنترل و نظارت بر توليد، توزيع و عرضه بهداشتي فرآورده هاي خام دامي موجب شده سازمان دامپزشكي كشور ضمن هشدار به شهروندان و مسافران نوروزي ستادهاي ويژه بازرسي بهداشتي در استانهاي كشور تشكيل دهد.
روابط عمومي سازمان دامپزشكي از مردم خواست با توجه به استقرار اين ستادها در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتي اعم از كشتار غيرمجاز و يا توزيع و عرضه غيربهداشتي فرآورده هاي خام دامي، مراتب را به نزديك ترين واحد دامپزشكي اطلاع دهند.
موارد ذيل جهت حفظ سلامت و بهداشت عمومي  شهروندان توصيه شده است:
۱- گوشت قرمز، مرغ، ماهي، تخم مرغ و شير را از فروشگاههاي معتبر و مجاز تهيه و از خريداري اقلام يادشده از فروشندگان خياباني به طور جدي خودداري شود.
۲ - گوشت قرمز، مرغ و ماهي در فروشگاه بايد داراي رنگ و بوي طبيعي بوده و در يخچال نگهداري شده باشند.
۳ - گوشت مرغ را حتي الامكان به صورت بسته بندي شده كه داراي مشخصات و تاريخ توليد و انقضاست خريداري كنيد، در غير اين صورت از فروشگاههاي مجاز، تهيه شود.
۴ - شير به صورت پاستوريزه و يا استريليزه در زمان تاريخ مصرف آن داراي سلامت كافي است لذا از خريداري شيرهاي فله اي و غير بسته بندي به طور جدي خودداري شود.
۵ - تخم مرغ را به ميزان نياز و از فروشگاههاي مناسب كه آن را در دماي مطلوب نگهداري مي كنند، تهيه كنيد.
توصيه مي شود از تخم مرغهاي با پوسته تميز و سالم و به طور ترجيحي داراي بسته بندي و نشاندار استفاده كنيد.
۶ - با توجه به اينكه تاكنون با همت و تلاش سازمان دامپزشكي كشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و ساير ارگانهاي ذيربط موردي از آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان در طيور بومي و صنعتي مشاهده نشده است، هموطنان با اطمينان كافي مي توانند از فرآورده هاي طيور (گوشت و مرغ، تخم مرغ و غيره) استفاده كنند.
بديهي است رعايت مسائل بهداشتي براساس شرايط عادي همواره مورد تأكيد است.
۷ -با توجه به اقدامات پيشگيرانه در رابطه با گسترش ويروس آنفلوانزاي پرندگان از ساير كشورها به داخل كشور و رعايت احتياط لازم در زمينه بهداشت عمومي توصيه مي شود از شكار حيوانات وحشي و مصرف گوشت پرندگان شكاري خودداري شود.

برداشت بعدي...! -علي درويش
* «درد» افراد به تناسب «دركشان» است.
* «لباس» از خودمان است «كلاهمان» از ديگران!؟
* گاهي «لبخند زدن» اثرش بيشتر از «كشيده زدن» است.
* تا «فتيله پيچ» نشده اي، از اولين دور برگردان «بپيچ» .

افزايش بن غيرنقدي مستمري بگيران
سرپرست معاونت فني و درآمد سازمان تأمين اجتماعي گفت: بن غير نقدي مستمري بگيران و بازنشستگان تأمين اجتماعي به ۸۴ هزار تومان افزايش يافت.
به گزارش خبرگزاري مهر، دكتر فرخ ملك وند افزود: بن غير نقدي مستمري بگيران كه ۶۶ هزار تومان بود به ۸۴ هزار تومان افزايش يافت كه اين بن در سال ۸۵ در بين مستمري بگيران توزيع خواهد شد.وي افزايش حداقل حقوق مستمري بگيران به ۱۵۰ هزار تومان را در كاهش مشكلات معيشتي اين قشر مؤثر دانست و گفت: افزايش ۳درصدي حقوق مستمري بگيران به طور حتم در جهت رفع برخي مشكلات مالي قشر بازنشسته در سال ۸۵ مي تواند تأثيرگذار باشد.
ملك وند تصريح كرد: كمك مسكن ، كمك ازدواج و پرداخت حق عائله مندي در جهت رفع مشكلات معيشتي قشر مستمري بگير و بازنشسته، در اولويت برنامه هاي سازمان تأمين اجتماعي طي سال ۸۵ خواهد بود.

پرداخت مابه التفاوت سنوات ارفاقي بازنشستگان
با تامين اعتبار ۲۸۰ ميليارد ريال در متمم بودجه سال ،۱۳۸۴ مابه التفاوت معوقه احكام مشمولان تبصره هاي الحاقي و اصلاحي ماده «۷۴» قانون استخدام كشوري تا پايان سال جاري پرداخت مي شود.
به گزارش ايسنا، سازمان بازنشستگي كشور اعلام كرد: اين مابه التفاوت مربوط به سال هاي ۱۳۸۱ تا پايان تير ماه ۱۳۸۴ و با در نظر گرفتن افزايش هاي سالانه در اين مدت محاسبه شده و وجوه به حساب دستگاه هاي اجرايي حواله شده است.بر اين اساس معوقه احكام ذكر شده مربوط به كاركنان دولت كه با حداقل ۱۵ سال سابقه، در سال هاي ۱۳۶۵ -۱۳۵۱ با دريافت حداكثر ۱۰ سال سنوات ارفاقي و با آخرين حقوق زمان اشتغال بازنشسته شده اند، است.به اين ترتيب و با تامين اعتبار لازم، يكي از خواسته هاي بازنشستگان كه از سال ،۱۳۸۱ مطرح شده بود، تحقق يافت.
در آن زمان و در اجراي آيين نامه هماهنگ سازي حقوق، سنوات ارفاقي بازنشستگان مذكور محاسبه نشده بود كه پس از آن با اعتراض بازنشستگان و در اجراي راي ۴۳۰ هيات عمومي ديوان عدالت اداري در آذر ماه ،۱۳۸۳ اين سنوات همانند سابقه خدمت رسمي نيز مبناي محاسبه قرار گرفت. پرداخت كامل معوقه مشمولين تبصره هاي الحاقي و اصلاحي در حالي انجام مي شود كه پيش از اين و در مرداد ماه ،۸۴ افزايش هاي جاري ناشي از اين حكم، به اين افراد پرداخت شده بود و به اين ترتيب پايان سال ،۸۴ آغاز خوبي براي افراد بازنشسته با سنوات ارفاقي است.

هدفمندكردن يارانه ها
مهمترين برنامه وزارت رفاه در سال ۸۵ است
فارس: وزير رفاه و تأمين  اجتماعي مهمترين برنامه وزارت رفاه و تأمين اجتماعي را در سال ،۸۵ اجراي برنامه هدفمندكردن يارانه ها اعلام كرد.
پرويز كاظمي گفت: هدفمندكردن يارانه ها كار بسيار بزرگي است كه عملي كردن آن مي تواند يكي از شاخص هاي موفقيت وزارت رفاه باشد. وي در ادامه افزود: اجراي اين طرح، نيازمند كار كارشناسي زيادي است چون تصميم گيري درباره كل مبالغ يارانه ها در اينجا بايد صورت گيرد. وزير رفاه و تأمين  اجتماعي تمركز بر بحث جمع آوري آمار و اطلاعات را از ديگر برنامه هاي وزارتخانه در سال آينده عنوان كرد و گفت: ايجاد پايگاه اطلاعات براي كل مردم كشور طرح بسيار گسترده اي است كه به عنوان پايلوت اين طرح در استان يزد در حال اجراست كه پايگاه اطلاعات خوبي را ايجاد مي كند.
كاظمي مهمترين موفقيت وزارت رفاه را در سال ۸۴ اجراي كامل طرح بيمه درمان روستاييان اعلام كرد و اظهار داشت: اجراي اين طرح، همان طور كه قول داده شده بود در دهه فجر به انتها رسيد و در حال حاضر حدود ۱۷ ميليون نفر تحت پوشش قرار گرفته اند، كه در واقع اين طرح يكي از بزرگترين موفقيت هاي به دست آمده براي وزارت رفاه بوده است. وي با بيان اينكه از ديگر موفقيتهاي وزارت رفاه در سال جاري، آغاز طرح بيمه اجتماعي روستاييان است، گفت: طبق آخرين آمار از روستايياني كه بيمه اجتماعي شده اند، تعداد آنها به حدود ۱۲۵هزار نفر رسيده است.

گفته مي شود...
* يك هيات پارلماني انگليسي از اتحاديه اروپا خواست، نام گروه منافقين را از فهرست سياه تروريسم حذف كنند. آنها قصد دارند از منافقين به عنوان يك «متحد حياتي» در راستاي تلاش هاي غرب بر ضد پرونده هسته اي ايران استفاده كنند.
* بازتاب: امسال براي نخستين بار نمايشگاه بين المللي كتاب ابوظبي از حضور ناشران ايراني و لبناني كه آثارمذهبي شيعه را عرضه مي كنند، ممانعت به عمل آورد. اين نمايشگاه كه قرار است در هشتم فروردين ماه افتتاح شود، اعلام كرده است كه ناشران مزبور حق ورود به نمايشگاه كتاب را ندارند.

رئيسي: مردم از نحوه شروع اطلاع رساني
در پرونده هاي مفاسد اقتصادي راضي هستند
ايسنا: معاون اول قوه قضاييه با بيان اين كه مبارزه با روابط ناسالم اداري در دستگاه قضايي، از اولويت هاي سال آينده است، يادآور شد كه بايد مراقب بود تا فساد در دستگاه قضايي رخنه نكند.
سيدابراهيم رئيسي در جمع خبرنگاران در ارزيابي از روند مبارزه با مفاسد اقتصادي در سال ،۱۳۸۴ اظهار داشت:مبارزه با فساد بايد به عنوان يك اصل قطعي در انقلاب و نظام مورد توجه تمام بخش ها باشد. معاون اول قوه  قضاييه با اشاره به اقدامات دستگاه قضايي در بخش ساختاري براي مبارزه با مفاسد اقتصادي از ايجاد دادسراي زمين خواري و مجتمع قضايي امور اقتصادي و تشكيل شوراهاي حفاظت از منابع طبيعي و اراضي به عنوان اين اقدامات نام برد. رئيسي اعلام كرد: مردم از آغاز اطلاع رساني در پرونده هاي مفاسد اقتصادي راضي هستند اما انتظار دارند ساير پرونده ها نيز اطلاع رساني شود؛ ما هم معتقديم كه بايد اطلاع رساني شود.

متكي: هدف وزارت خارجه فراهم ساختن
بستر مناسب براي تجار و شركتهاست
ايرنا: منوچهر متكي وزير امور خارجه با تشريح اهداف و راهبردهاي دولت جديد اظهارداشت: هدف و وظيفه اصلي وزارت خارجه جمهوري اسلامي ايران ايجاد تسهيلات و فراهم ساختن فضا و بستر مناسب براي شركتها، تجار و صاحبان صنايع به منظور گسترش مناسبات و پيوندها با تمامي  كشورهاي دوست است و در اين مسير از هيچ كوششي فروگذار نخواهد كرد.
وي اين سخنان را روز گذشته در جمع سفرا و رؤساي نمايندگيهاي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور، معاونان و مديران بخشهاي بين المللي وزارتخانه هاي اقتصادي، بازرگاني، شركتهاي مهندسي و فني بخشهاي دولتي و خصوصي و رسانه اي عنوان كرد. وزير امور خارجه با اشاره به اظهارات رئيس جمهوري مبني بر اينكه سفرا و سفارتخانه هاي جمهوري اسلامي ايران بايد بدون توجه به گرايش و جهت گيري هاي ايرانيان در خارج از كشور خدمت كنند، خاطرنشان كرد: تمامي  نمايندگيهاي جمهوري اسلامي  ايران در خارج از كشور مي بايست خدمت رساني و اهتمام به مسايل مختلف ايرانيان را سرلوحه برنامه هاي خود قرار داده و همه مساعي خود را در رفع مشكلات و فراهم ساختن تسهيلات به عنوان خادم و خدمتگزاران بدون منت ايرانيان بكار برند. وي افزود: اين خط مشي، تحقق راهبرد مهرورزي و عدالتخواهي در حوزه سياست خارجي است و ما اين رويه را به عنوان يك دستورالعمل روشن و جدي تعيين كرده ايم.

مجلس شوراي اسلامي بودجه اي براي
احزاب و تشكل ها اختصاص نداد
گروه سياسي: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با رأي ندادن به پيشنهاد كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مبني بر اختصاص ۲۵ ميليارد ريال در بودجه سال آينده احزاب را از حمايت دولت محروم كرد.
قبل از رأي گيري و طرح پيشنهاد كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي ابتدا مطرح شد كه دو پيشنهاد از اين كميسيون مطرح است كه رقم ابتدايي ۵/۲ ميليارد تومان و ديگري ۵/۶ ميليارد تومان است كه بعد از رايزني هيأت رئيسه با پيشنهاددهندگان، ۵/۲ ميليارد تومان از طرف نمايندگان مطرح شد. حشمت الله فلاحت پيشه نماينده اسلام آباد غرب با طرح پيشنهاد خود و لزوم حمايت دولت از احزاب گفت: احزاب و گروه هاي سياسي به شور و شوق سياسي و فضاي لازم براي فعاليت در آن نياز دارند و اين مختص به جناح خاصي نيست. غلامرضا مصباحي مقدم نماينده تهران و عضو مجمع روحانيت مبارز در مخالفت با اختصاص اين بودجه گفت: احزاب در كشور ما، احزاب دولت فرموده هستند و با كمك دولتها شكل گرفته اند.مصباحي مقدم گفت: كشوري كه ۴۰ درصد مردمش زير خط فقر هستند كمك به احزابش يك اقدام فانتزي است.

انتظامي: ايران از هر پيشنهاد سازنده اي استقبال مي  كند
مهر: سخنگوي شوراي عالي امنيت ملي از برگزاري دور ديگري از مذاكرات ايران و روسيه در روز دوشنبه در مسكو خبر داد.
حسين انتظامي گفت: هيات ايراني به سرپرستي حسيني تاش معاون راهبردي دبير شوراي عالي امنيت ملي روز گذشته در مسكو اين مذاكرات را پي گرفته است. وي تاكيد كرد: ايران راه برون رفت از شرايط فعلي را مذاكرات روشن و مبتني بر قواعد بين المللي مي داند و در اين راستا از هر پيشنهاد سازنده اي استقبال مي كند.
انتظامي در خصوص تداوم مذاكرات ايران و روسيه بر سر طرح غني سازي مشترك اورانيوم گفت:فعلا دليلي براي عدم آن نداريم و بارها اعلام كرده ايم كه آژانس را مرجع و نهاد حرفه اي براي رسيدگي به مسائل اتمي مي دانيم و در چارچوب مقررات آژانس و ان پي تي رايزني هاي خود را ادامه مي دهيم.

واكنش سخنگوي وزارت خارجه به ادعاهاي جك استراو
ايرنا: سخنگوي  وزارت  امور خارجه  كشورمان  در واكنش  به  ادعاهاي  اخير جك  استراو وزير خارجه  انگليس  از پايبند نبودن  دولت  بلر به  قوانين  بين المللي  انتقاد كرد.
آصفي  گفت : اظهارات  آقاي  استراو در انستيتو مطالعات  استراتژيك  لندن  كه  تداوم  سياست هاي  بي تدبيرانه  و نسنجيده  دولت  شكننده  انگليس  است  همچون  گذشته  با پيروي هاي  غيرحرفه اي  از سياستهاي  آمريكا و با ناديده انگاشتن  منافع  مردم  انگليس  بار ديگر دولت  بلر را در مقابل  افكار عمومي  دنيا به ويژه  مردم  انگليس  قرار داد.سخنگوي  وزارت  خارجه  ايران  گفت : متاسفيم  كه  دولت  انگليس  با اعزام  دو نفر با لباس هاي  مبدل  در عراق  براي  بمب گذاري  و انفجار در لوله هاي  نفتي  اقدام  كرد و با وجود دستگيري  آنان  با يورش  تانكها آنها را آزاد و موجبات  رسوايي  خود را بيش  از پيش  فراهم  كردند.

تذكر نمايندگان به وزير علوم در خصوص
حوادث دانشگاه شريف
ايرنا: ۱۱ نماينده مجلس در تذكري كتبي به «محمدمهدي زاهدي» وزير علوم، تحقيقات و فناوري، خواستار شناسايي و برخورد با كساني شدند كه در مراسم خاكسپاري پيكرهاي مطهر چند شهيد گمنام در دانشگاه صنعتي شريف، موجب هتك حرمت شهدا و توهين و ضرب و شتم رئيس دانشگاه و دانشجويان شدند. غلامعلي حداد عادل رئيس مجلس صبح ديروز قبل از دستور جلسه علني مجلس اين تذكر را قرائت كرد.

تغيير سخنگوي دولت صحت ندارد
معاون اجرايي رئيس جمهور اظهار داشت: سخنگوي دولت تا قبل از پايان سال جلسه ديگري را با خبرنگاران خواهد داشت. علي سعيدلو افزود: به احتمال زياد اين جلسه در روز يكشنبه هفته آتي خواهد بود.وي همچنين در مورد انتشار اخباري در ارتباط با تغيير سخنگوي دولت و استعفاي دكتر الهام از اين سمت اظهار داشت: چنين اخباري صحت نداشته و دكتر الهام همچنان سخنگوي دولت خواهند بود.

نگهبانان محله، سرقت در تهران را كاهش داده اند
ايلنا: رئيس موسسه انتظام نيروي انتظامي گفت: با فعال شدن نگهبانان محله در مناطق مركزي تهران و در اطراف بازار، ميزان سرقت در اين مناطق به صفر رسيده است.
سرهنگ محمدتقي  زاده، رئيس موسسه انتظام نيروي انتظامي، با اشاره به فعاليت ۱۳هزار نگهبان محله در سطح كشور، گفت: اين افراد در حال حاضر در قالب ۲۵۰ شركت خدماتي فعاليت مي  كنند كه ۹۵ شركت در تهران هستند. وي خاطرنشان كرد: ۳۸ هزار نفر شبگرد و سرايدار توسط موسسه انتظام نيروي انتظامي شناسايي شده  اند و براي آنها پرونده تشكيل شده است. تقي  زاده تصريح كرد: در ايام نوروز ۵۰ هزار نفر از شبگرد و سرايداران را در مراكز خريد فعال خواهيم كرد، همچنين در هنگام سفر اين افراد نقش بيشتري در حفاظت از منازل مسافران خواهند داشت. وي با اشاره به تعامل نگهبانان محله با پليس افزود: يكي از برنامه  هاي اساسي نگهبان محله استفاده از پشتيباني پليس و تعامل هرچه بيشتر با كلانتري  هاست. رئيس موسسه انتظام نيروي انتظامي گفت: در اجراي طرح  هاي نوروزي آموز  ش  هاي لازم به نگهبانان محله ارائه شده و تعدادي از آنها گواهينامه آموزش نگهبان محله دريافت كرده  اند كه تا پايان سال تعداد بيشتري از آنها اين گواهينامه را دريافت مي  كنند.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
محله ، مسافر ، جمعه
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
سينما
شهرستان ها
شهري
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   محله ، مسافر ، جمعه   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |  
|  سياسي   |   سينما   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |