شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۶۳ - Aug 19, 2006
براي مذاكره درباره نيروگاه بوشهر
هيأت ايراني سه شنبه عازم مسكو مي شود
012201.jpg
گروه سياسي - در حالي كه ايران كماكان بر پاسخ خود به بسته پيشنهادي گروه ۱ + ۵ در تاريخ ۳۱ مردادماه تأكيد دارد، هيأتي بلندپايه از ديپلمات هاي كشورمان اين هفته عازم مسكو مي شوند تا در اين زمينه و همچنين آخرين تحولات پرونده هسته اي ايران و وضعيت نيروگاه اتمي بوشهر با مسئولان روسي مذاكره كنند.
در اين ديدار كه از روز سه شنبه آغاز خواهد شد محمود جنتيان معاون رئيس سازمان انرژي اتمي ايران حضور خواهد داشت.در همين زمينه سفير ايران در روسيه احداث و راه اندازي نيروگاه اتمي بوشهر را نماد همكاري هاي دو كشور خواند و گفت: با آغاز كار اين نيروگاه، گام هاي بيشتري براي توسعه روابط دو كشور برداشته خواهد شد.
وي افزود: احداث اين نيروگاه طبق برنامه زمان بندي شده و آخرين توافق هاي دو كشور در ماه ژوئن گذشته پيش مي رود و قرار است در سال آينده راه اندازي آزمايشي شود.
واكنش به اظهارات متكي
سخنگوي وزارت امور خارجه انگليس در واكنش به اظهارات وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران گفت: بحث در مورد تعليق غني سازي مهم نيست، بلكه مسئله مهم تعليق واقعي است.
وي تصريح كرد: شوراي امنيت اين مسئله را كه ايران بايد چه كاري را براي برنامه هسته اي خود انجام دهد، روشن كرده است.
وي بدون توجه به اين مسئله كه ايران همواره با آژانس بين المللي انرژي اتمي همكاري كرده و سايت هاي خود را به روي بازرسان آژانس باز گذاشته است، افزود: اگر ايران از شوراي امنيت پيروي كند، آنگاه ما مي توانيم در مورد راهي به سوي جلو مذاكره كنيم.
گونزالو گالگوز، يكي از سخنگويان وزارت امور خارجه آمريكا نيز با اشاره به تازه ترين اظهارات منوچهر متكي، وزير امورخارجه كشورمان گفت: ما به دنبال اظهارات حاشيه اي نيستيم و به پاسخ رسمي ايران به قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل چشم دوخته ايم.منوچهر متكي چند روز پيش اعلام كرده بود: تهران آماده است تا در مورد تعليق برنامه غني سازي مذاكره كند.
ديدار بازرسان از نطنز
بازرسان آژانس از تأسيسات نطنز بازديد كردند.تحقيقات هسته اي ايران در تأسيسات غني سازي اورانيوم نطنز در روزهاي اخير بار ديگر مورد بازديد بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي قرار گرفت.
يك منبع آگاه در گفتگو با مهر خبر داد: دو بازرس آژانس بين المللي انرژي اتمي كه از اوائل هفته گذشته در ايران بسر مي برند در روزهاي اخير از تأسيسات هسته اي نطنز و فعاليت تحقيقاتي ايران در اين تأسيسات بازديد كردند.

هاشمي رفسنجاني:
اميدواريم آمريكا از مسئله لبنان درس گرفته باشد
012204.jpg
گروه سياسي - رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به مسئله هسته اي ايران گفت: با پايان يافتن غرش توپها در لبنان غرش سياسيون در اين زمينه آغاز شده است اما اميدواريم آمريكا آن قدر درس گرفته باشد كه وارد معركه ديگر در منطقه نشود و كار را به دست انسانهاي عاقل بسپارد تا بتوانيم با مذاكرات اين مسئله منطقه اي و جهاني را حل كنيم.
اكبر هاشمي رفسنجاني در خطبه هاي ديروز نماز جمعه تهران مهمترين مسئله روز منطقه، جهان اسلام و دنيا را مسئله لبنان دانست و گفت: اين مسئله در س آموز و عبرت آموز است و بايد پيش از آنكه به اين مسئله سطحي بنگريم به عمق آن بپردازيم.وي همچنين با اشاره به پيروزي سال ۲۰۰۰ لبنان پس از ۱۸ سال مقاومت اسلامي حزب الله تصريح كرد: حركت حزب الله در گرفتن دو اسير از اسرائيل نيز در جهت مقاومت و دفاع از سرزمين بود و اينكه اسرائيلي ها مي گويند جنگ را حزب الله شروع كرد دروغ محض است و آنها كاملا آماده بودند. امام جمعه موقت تهران يكي از نكات جنگ لبنان را روشن شدن نقاط ضعف اسرائيل دانست و افزود: پيش از اين رژيم صهيونيستي در عرصه جبهه جنگ و به ويژه جنگهاي برق آسا پرونده مثبت و پرقدرتي داشت اما امروز اسرائيل بسيار مشكل دار و مسئله دار شده است.
هاشمي رفسنجاني قطعنامه ۱۷۰۱ شوراي امنيت در خصوص لبنان را يك طرفه دانست و در عين حال در بخش ديگري از سخنانش به سوءاستفاده سلطه گران از قضيه لبنان براي ادامه جنايات در فلسطين و عراق اشاره كرد و اظهار داشت: در اين مدت فشارهاي زيادي به غزه آمد و كشتارهاي بسياري هم در عراق شد و بايد به اين دو منطقه و همچنين افغانستان به دقت سابق نگريست.
به گزارش واحد مركزي خبر، خطيب جمعه تهران با گراميداشت سالگرد بازگشت آزادگان و با يادآوري بعثت پيامبر اسلام(ص) تاكيد كرد: بيداري اسلامي در كشورهاي اسلامي و هر گوشه جهان در حال جوانه زدن است.

آيت الله مكارم شيرازي اجازه داد؛
صرف وجوهات شرعي براي بازسازي لبنان
012195.jpg
گروه سياسي ـ دفتر آيت الله مكارم شيرازي از مراجع عظام تقليد با انتشار اطلاعيه اي اعلام كرد: اين مرجع تقليد اجازه مصرف يك سوم سهم مبارك امام زمان (ع) را براي بازسازي لبنان صادر كرد.
اين اطلاعيه مي افزايد: معظم له اجازه فرموده اند يك سوم سهم مبارك امام زمان (ع) در اين مورد مصرف شود. بنابراين مسلمانان مي توانند يك سوم سهم امام زمان (ع) را جهت همياري در اين باره اختصاص دهند.
دفتر اين مرجع تقليد در پايان از كمك چهارصدميليون ريالي از طرف ايشان به دفتر حزب الله در تهران خبر داد.

علي اكبر ولايتي بيان كرد:
خاطراتي از امام(ره) در حوزه سياست خارجي
ايسنا: مشاور مقام معظم رهبري درامور بين الملل با اشاره به مباني سياست خارجي امام خميني (ره)، اظهار داشت: براي دست يافتن به مباني سياست خارجي امام (ره) مي بايست انتظار ايشان از حكومت اسلامي و سياست خارجي را بدانيم.
علي اكبر ولايتي كه در اختتاميه همايش دانشجويي طريق جاويد در مشهد سخن مي گفت، با بيان اينكه امام خميني (ره) به تاريخ معاصر اشراف كامل داشتند و جغرافياي سياسي منطقه را خوب شناخته و تجزيه و تحليل دقيق از تاريخ معاصر ايران داشتند، به ذكر خاطراتي از امام (ره) كه نشان دهنده تسلط ايشان بر رخدادهاي ريز و درشت سياسي داشت پرداخت.
مشاور مقام معظم رهبري درامور بين الملل با تاكيد بر اينكه استقلال موضوعي بود كه امام (ره) بر آن تاكيد داشتند، گفت: امام (ره) از اينكه در عكسي محمدرضا شاه پهلوي را در كنار نيكسون رئيس جمهوري آمريكا كه به وي توجه كرده بود ديده بودند چندين بار اظهار ناراحتي كرده بودند. وي با اشاره به تاكيد امام (ره) در مخالفت با آمريكا و شوروي گفت: در ۲۲ بهمن يكي از سالها كه سفراي خارجي را براي ديدار با امام (ره) برده بوديم ايشان يكي به آمريكا مي گفتند ويكي به شوروي و زماني كه«گودوف» سفير وقت شوروي در گوش من گفت ما كه با شما دوستيم و من اين را به امام (ره)  منتقل كردم، امام گفتند تازه ملاحظه شان راكرده ام.
ولايتي با اشاره به دستور امام (ره) درباره قطع روابط با مصر، گفت: امام (ره) موضوع اسرائيل را مسئله مهمي مي دانستند و خودشان دستور دادند كه چون مصر كمپ ديويد را امضا كرد با آن قطع رابطه كنيد.

پايان هجدهمين سفر استاني رئيس جمهوري
دعوت رئيس جمهوري گرجستان از احمدي نژاد
روزنامه «نيزاويسيما گازيه تا» روسيه از ملاقات ميخائيل ساآكاشويلي رئيس جمهوري گرجستان و مهدي صفري معاون وزير خارجه ايران خبر داد.
به نوشته اين روزنامه، رئيس جمهوري گرجستان در اين ملاقات رسماً از رئيس جمهوري ايران دعوت نمود تا هر زمان كه مايل است، به گرجستان سفر كند. اين روزنامه در گزارش خود دعوت ساآكاشويلي از احمدي نژاد را با توجه به اينكه رئيس جمهوري ايران جزء ليست سياه دولت آمريكا و ميخائيل سا آكاشويلي جزو متحدين بوش در قفقاز مي باشد كمي غيرمعمول و عجيب توصيف كرده است.
گروه سياسي - محمود احمدي نژاد پس از سفر ۳ روزه استاني خود به استان اردبيل عصر پنج شنبه به تهران بازگشت.
رئيس جمهوري در پايان سفر استاني خود به اردبيل در جمع خبرنگاران ضمن تشريح مصوبات هيأت دولت در اين استان گفت: اينكه برخي ها اعلام مي كنند دولت از صندوق ذخيره ارزي پول برداشت مي كند اشتباه است، بلكه دولت با رقمي كه در بودجه تعيين شده است و از طرفي ديگر با بررسي هاي دقيق از صندوق ذخيره ارزي برداشت مي كند تا بتواند بدين طريق اين بودجه را به طور مساوي در تمامي استانها تقسيم كند. وي افزود: دولت با برداشت پول از صندوق ذخيره ارزي در تلاش است تا عدالت را به طور يكسان در تمام كشور برقرار سازد.
احمدي نژاد اختصاص بودجه از سوي دولت را گذراندن ۵ درصد راه  دانسته و تأكيد كرد: ۹۵ درصد ادامه راه پيگيري كارها و لوايح است كه مسئولان استان بايد متوجه اين امر باشند.
در سفر سه روزه رئيس جمهوري به استان اردبيل ۵۰ مصوبه به تصويب اعضاي هيأت دولت رسيد.
در پايان جلسه هيأت دولت در اردبيل نيز علاوه بر گزارش هاي بازديد اعضاي كابينه، احمدي نژاد هم با گراميداشت ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان تأكيد كرد: روزهاي تلخ اسارت سروهاي بلندقامت جهاد و ايثار در زندانهاي صدام جنايتكار هيچ گاه از اذهان ملت ايران پاك نخواهد شد.

پرونده هسته اي روي ميز كار نمايندگان مجلس
گروه سياسي - در حالي كه رايزني ديپلمات هاي ايراني در مورد پرونده هسته اي ايران با حساسيت بالايي دنبال مي شود، نمايندگان مجلس اين هفته، مسائل هسته اي را به طور جدي تري دنبال خواهند كرد.
به گزارش خبرنگار پارلماني همشهري، كميته  روابط خارجي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي، پيامدهاي قطعنامه شوراي امنيت درباره پرونده هسته اي را بررسي مي كند.
اين كميسيون همچنين فردا تحولات لبنان و نتايج آن را با حضور فرمانده نيروي قدس بررسي خواهد كرد و در كميته دفاعي و روابط خارجي اين كميسيون به ترتيب، گزارش سفر اعضاي كميته به استان هاي آذربايجان غربي، كردستان و كرمانشاه و پيامدهاي قطعنامه  شوراي امنيت مربوط به پرونده هسته اي جمهوري اسلامي ايران بررسي مي شود.
كميسيون انرژي هم علاوه بر برگزاري جلسه هيأت رئيسه كميسيون به بررسي چگونگي اجراي قانون حداكثر استفاده از توان داخلي در اجراي پروژه ها و بررسي توانايي ها و ظرفيت هاي سازندگان داخلي در صنعت نفت با حضور مسئولين ذيربط مي پردازد.

باشگاه احزاب
برگزاري نهمين كنگره سراسري جامعه اسلامي دانشجويان
نهمين كنگره سراسري جامعه اسلامي دانشجويان امروز در دانشگاه كشاورزي شيراز آغاز به كار مي كند.
اين كنگره سراسري كه بالاترين مرجع اصلي و تشكيلاتي جامعه اسلامي دانشجويان به شمار مي رود، با قرائت پيام مقام معظم رهبري توسط حجت الاسلام والمسلمين محمديان، مسئول نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاهها كار خود را آغاز مي كند و با سخنراني باقري لنكراني وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در همان روز به كار خود پايان مي دهد.
تعادل ميان گروههاي سياسي
رئيس پژوهشكده امام خميني (ره) و انقلاب اسلامي گفت: خط بطلان كشيدن بر ۲۷ سال انديشه و عمل دولت ها و نظام، حركتي تفرقه آميز و خلاف انديشه و هدف امام (ره) است.
حجت الاسلام والمسلمين مجيد انصاري كه در اختتاميه اولين همايش دانشجويي «طريق جاويد» با موضوع «وحدت از ديدگاه امام (ره) و مؤلفه هاي وحدت وانديشه هاي ايشان» سخن مي گفت، با بيان اينكه امام (ره) با انحصارطلبي برخورد شديد داشتند، گفت: امام (ره) سعي در ايجاد تعادل بين گروه هاي سياسي داشتند. وي با بيان اينكه وحدت در ديدگاههاي امام (ره) آن زمان است كه جامعه مجموعه به هم پيوسته باشد، گفت: همه عناصر حكومت از رهبري و رئيس جمهوري تا نمايندگان مجلس و شوراها با واسطه و يا بي واسطه توسط مردم برگزيده مي شوند و منتخبين سمتي جز خدمتگزاري و انجام اموري كه مردم به آنان به عنوان وكالت اعطا كرده اند ندارند. مجيد انصاري با بيان اينكه اگر قرار باشد انديشه اي را ترويج كنيم كه خلاف تمام مبناي انديشه هاي امام (ره) و مقام معظم رهبري است كج سليقگي مطلق است، اذعان داشت: خوشبختانه ايران در منطقه پرچم دار مردم سالاري است و خوشبختانه در اين باره مشكلي نداريم و هر ساله انتخابات برگزار شده است، ولي در اين شرايط بحث درباره مشروعيت و مقبوليت حاكميت، حكومت اسلامي و امثال اينها سخناني است كه بر خلاف مباني وحدت آفرين امام (ره) است.
انتخاب اعضاي شوراي مركزي جديد سازمان مجاهدين
نشست ديشب كنگره دهم سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي باحضور سه كميسيون صدور قطعنامه، بررسي اصلاح اساسنامه و كميسيون بررسي اركان سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي برگزار شد.
در نشست صبح بعد از ارائه گزارش، كانديداي شوراي مركزي جديد معرفي شدند و انتخابات شوراي مركزي سازمان مجاهدين براي تعيين پانزده عضو اصلي و ۳ عضو علي البدل برگزار شد.اين گزارش مي افزايد: اعضاي اصلي شوراي مركزي جديد عبارتند از: بهزاد نبوي، محسن آرمين، محمد سلامتي،
مصطفي تاج زاده، علي باقري، فيض الله عرب سرخي، عبدالله ناصري،
صادق نوروزي، محسن تركاشوند، مسعود سپهر، سيدهاشم هدايتي،
احمد رمضانيان پور، ابوالفضل قدياني، محمد علي توفيقي و بهنام شريفي.
معين: در انتخابات رياست جمهوري پيروز شديم
فارس: مصطفي معين كانديداي جبهه اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهوري نهم گفت: با توجه به نگرش اخلاق محور ما به سياست، فكر مي كنيم كه به طور اصولي در انتخابات پيروز شده ايم.
معين اضافه كرد: عدم ارتباط نزديك ما با مردم براي اصلاح طلبان يك ضعف بوده و هست و روشنفكران و متفكران جامعه ما كه اصلاح طلبان هم از زمره آنها هستند، آن ارتباط لازم و كافي را از نظر فكري نتوانستند با مردم برقرار كرده و به وجود بياورند و بايد اين ضعف را جبران كنيم.وي بيان داشت: گروه هاي مرجع كه اصلاح طلبان يكي از مهمترين هاي آنها هستند بايد بتوانند با مخاطبان اصلي خودشان كه مردم و نسل جوان ايراني است، اين ارتباط را به وجود بياورند.وي در پاسخ به اين سئوال كه آيا هيچ معياري براي سنجش خصوصيات اخلاقي در لايحه جامع نظام انتخاباتي وجود دارد يا نه؟ گفت: به نظر من اين يك استفاده غيراخلاقي از يكي از روش هاي دموكراتيك يعني تصويب قانون براي محدود كردن دموكراسي و حقوق مردم است.معين افزود: اين با روح حاكم بر قانون اساسي كه بر محور برخورداري مردم از حق تعيين سرنوشت است، تعارض دارد.

نخستين مرحله عمليات بامحوريت نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي اجرا مي شود
آغاز رزمايش ضربت ذوالفقار در ۱۶ استان
012261.jpg
گروه سياسي- رزمايش ضربت  ذوالفقار از امروز با حضور دهها فروند بالگرد شكاري و ترابري، چندين لشكر، تيپ، يگانهاي جنگ الكترونيك، چتربازان و نيروهاي ويژه هوابرد نيروي زميني ارتش با فرماندهي قرارگاه عملياتي ذوالفقار در سيستان و بلوچستان و همزمان در چهار قرارگاه شمال شرق، شمال غرب، غرب و جنوب كشور آغاز خواهد شد.
امير سرتيپ حيدري سخنگوي رزمايش بزرگ ضربت ذوالفقار هدف از برگزاري اين رزمايش را بهينه  و به روز كردن تاكتيك هاي دفاعي جديد كشور عنوان كرد و گفت: «تاكتيك هايي كه در گذشته در تمرين هاي آمادگي به كار گرفته مي شد، تاكتيك هاي منطبق بر نبردهاي متوازن و منطقه اي بود، در حالي كه با تغيير روشهاي جنگي نظامي در دنيا ضرورت دارد كه اجراي تاكتيك هاي جديد را نيز تجربه كنيم و تلاش مي كنيم كه در اين رزمايش علاوه بر تمرين آموخته هاي گذشته، نبردهاي متحرك و واكنش  سريع را نيز اجرا نمائيم.»
نخستين مرحله رزمايش بزرگ ضربت ذوالفقار از امروز با محوريت نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي در گستره ايران اسلامي اجرا مي شود.

پيام تبريك رهبر معظم انقلاب به دبير كل حزب الله
هاشمي رفسنجاني: اميدواريم آمريكا از مسأله لبنان درس گرفته باشد
گروه سياسي- حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي خطاب به دبير كل حزب الله لبنان پيروزي مقاومت اسلامي را پيروزي اسلام، و موجب عزت ملتهاي عرب و شكسته شدن هيبت دروغين ارتش رژيم صهيونيستي دانستند. متن پيام ولي امر مسلمين به اين شرح است:
برادر مجاهد و بسيار عزيز جناب آقاي سيّدحسن نصرالله ادام الله عمره و عزّه و عافيته
سلام عليكم بما صبرتم
درود بر شما و بر ديگر برادران و بر يكايك مجاهدان حزب الله.
آنچه شما با جهاد و مقاومت بي نظير خود به امت اسلامي هديه كرده ايد از حد توصيف اين جانب بالاتر است. جهاد دلاورانه و مظلومانه شما كه نصرت الهي را به شما ارزاني داشت،  بار ديگر ثابت كرد كه سلاح هاي مدرن و مرگبار در برابر ايمان و صبر و اخلاص  ،  ناكارآمد است و ملتي كه ايمان و جهاد دارد مغلوب سيطره  قدرتهاي ستمگر نمي شود.
پيروزي شما پيروزي اسلام بود.  شما توانستيد به حول و قوه  الهي ثابت كنيد كه برتري نظامي، به ابزار و سلاح و هواپيما و ناو و تانك نيست، به قدرت ايمان و جهاد و فداكاري همراه با عقل و تدبير است. شما برتري نظامي خود را بر رژيم صهيونيستي تحميل كرديد؛ تفوق معنوي خود را در ابعاد منطقه  اي و جهاني تثبيت نموديد؛ افسانه  شكست ناپذيري و هيبت دروغين ارتش صهيونيست را به سخره  گرفتيد؛  و آسيب پذيري رژيم غاصب را به نمايش گذاشتيد. شما به ملتهاي عرب، عزت بخشيديد و توانايي هاي آنان را كه دهها سال به وسيله  تبليغات و سياستهاي استكباري، انكار شده  بود،  در صحنه  عمل به همه نشان داديد.
آنچه اتفاق افتاد حجتي از سوي خداوند بر همه  دولتها و ملتهاي اسلامي و بويژه در منطقه  خاورميانه است. شما بار ديگر مصداق اين كلام نوراني قرآن شديد:
قَدْ كانَ لَكُمْ ءَايَة في فِئَتَينِ الْتَقَتَا فِئَة تُقاتِلُ في سبِيلِ اللَّهِ وَ أُخْرَي كافِرَة يَرَوْنَهُم مِّثْلَيْهِمْ رَأْي الْعَينِ وَ اللَّهُ يُؤَيِّدُ بِنَصرِهِ مَن يَشاءُ إِنَّ في ذَلِك لَعِبرَةً لأُولي الأَبْصارِ.
اين  اولوالأبصار، امروز توده هاي ميليوني و جوانان غيور و مؤمن در كشورهاي منطقه، و سياسيون سالم، و زمامداران و رهبران مستقل و خردمندند.
جهاد مظلومانه  شما، دشمن را افشاء كرد و چهره  حقيقي او را به نمايش گذاشت. كشتار بيرحمانه  مردم غيرنظامي؛ به خاك و خون كشيدن كودكان بي گناه و زنان بي دفاع؛  حادثه  قانا و نظائر متعدد آن،  ويران سازي هزاران خانه و كاشانه و آواره كردن هزاران خانواده؛  نابود كردن زيرساختهاي بخش مهمّي از لبنان،  و فجايعي از اين قبيل،  چهره   حقيقي زمامداران آمريكا و برخي دولتهاي اروپايي را در كنار چهره كريه و منفور رژيم صهيونيستي به همه نشان داد. نشان داد كه شعارهاي منافقانه  آنان در باب حقوق بشر و آزادي و دموكراسي، چقدر آلوده به دروغ و فريب و رذالت است. نشان داد كه وقتي زمامداران كشورها از رحم و شفقت و منطق و صداقت بيگانه باشند چه فجايعي ممكن است براي جامعه  انسانيت پيش بيايد. سخنان اخير رئيس جمهور آمريكا در دفاعي قلمداد كردن جنايات رژيم صهيونيستي و ادعاهاي خنده آور او در باره  پيروز شدن اسرائيل در جنگ لبنان، نمونه  روشني از اين بيرحمي و شقاوت و بي منطقي را در برابر چشم همه گذاشت.
و اما لبنان: و ما ادراك ما لبنان: لبنان به بركت همت و شجاعت مردم خود درخشيد. دشمن به غلط پنداشته بود كه با حمله به لبنان ضعيف ترين حلقه  كشورهاي منطقه را هدف قرار مي دهد و طرح وهم آلود خاورميانه  دلخواه خود را كليد مي زند. دشمن، يعني آمريكا ـ اسرائيل، از صبر و هوشمندي و دلاوري ملت لبنان غافل بود؛  از توانايي بازوان ستبر لبنان غافل بود؛ از سنت الهيِ« ... كم مِّن فِئَةٍ قَلِيلَةٍ غَلَبَت فِئَةً كثِيرَةَ بِإِذْنِ اللَّهِ وَ اللَّهُ مَعَ الصابرِينَ» غافل بود.
ملت لبنان و جوانان دلاور و سياستمداران هوشمندش با سيلي سخت خود، او را از اين غفلت بيرون آوردند. دشمن اكنون در صدد بريدن اين بازوي توانا و كارآمد است؛  درصدد ايجاد اختلاف ميان سياستمداران است؛  در صدد پاشيدن ويروس بي صبري و ترديد در مردم است. همه بايد در برابر اين سمپاشيها بيدار باشند. به حول و قوه  الهي شما در خنثي كردن توطئه هاي آنان موفق خواهيد شد و پيروزي دومي به دست خواهيد آورد، انشاءالله. جهادي كه اكنون در اين ميدان جديد،  پيش روي شماست مانند جهاد فداكارانه  شما در ميدان نظامي، حائز اهميت و در آن، صبر و توكل و اخلاص و تدبير،  تعيين كننده است.
به شما و ديگر برادران و دلاوران عرصه  جهاد درود مي فرستم و دست و بازوي همه  شما را مي بوسم.
سيّدعلي خامنه اي
۲۵/مرداد/۱۳۸۵

فرمانده ناجا اعلام كرد: برخورد سختگيرانه با استفاده از ماهواره در دستور كار مجلس
مأموران براي جمع آوري ماهواره ها،
حتي يك مورد ورود به منزل نداشته  اند
ايسنا: فرمانده نيروي انتظامي، بر غيرقانوني بودن استفاده از ماهواره حتي به صورت مخفيانه، تأكيد و در عين حال خاطرنشان كرد: تا زماني كه استفاده كننده از ماهواره شاكي نداشته باشد، برخورد نمي كنيم و در غير اين صورت به عنوان يك جرم مشهود در جهت پيگيري موضوع وارد عمل خواهيم شد.
سردار اسماعيل احمدي مقدم روز پنج شنبه در حاشيه سفر به گرگان با انتقاد از آنچه كه اظهارات دوگانه برخي از نمايندگان در خصوص استفاده از تجهيزات ماهواره اي خواند، خاطرنشان كرد: اين مساله مشكلاتي را در اين زمينه به وجود مي آورد، اين در حاليست كه نيروي انتظامي در اين زمينه و ساير موارد نه مجتهد است و نه قانونگذار بلكه تنها مجري قانون است و نمي توان در اجراي آن گزينشي عمل كرد.
وي با بيان اين كه در خصوص ماهواره بحث جريمه مطرح نيست، تصريح كرد: مهمترين موضوعي كه در اين رابطه مورد بحث بوده، اجرا نشدن صحيح قانون است، از اين رو با افزايش جريمه تنها فشار به مردم و دستگاه قضايي افزايش مي يابد.
سردار احمدي مقدم ادامه داد: روح طرح استفاده از ماهواره كه به كندي در كميسيون فرهنگي مجلس پيش مي رود، اين است: با كساني كه استفاده آزاد از ماهواره مي كنند، سختگيرانه برخورد شود. وي قانون فعلي در خصوص ماهواره را خوب توصيف كرد و افزود: البته در اين زمينه بايد اراده اجراي قانون وجود داشته باشد، چراكه در غير اين صورت برخي تصور مي كنند كه قانون استفاده از ماهواره ملغي شده است.
فرمانده ناجا با اعلام اين كه نيروي انتظامي طرح جديدي در خصوص جمع آوري ماهواره ندارد، افزود: اين در حاليست كه برخي تصور مي كنند، مي توانند به صورت آشكار از ماهواره استفاده كنند، از اين رو ديش هاي خود را به صورت آزاد و علني بر روي بالكن و بام هاي منازل نصب مي كنند.
وي تأكيد كرد: نيروي انتظامي قصد ورود به منزل كسي را ندارد، از اين رو براي جمع آوري تجهيزات ماهواره اي نه وارد منزل كسي مي شويم و نه از كسي حكم ورود به منازل افراد را دريافت مي كنيم. به اين ترتيب در خصوص مجتمع ها و آپارتمان هايي كه ديش هاي ماهواره آنان قابل رويت است، ماموران با هيأت مديره هاي ساختمانها وارد مذاكره شده تا آنها خود رأسا اقدام به جمع آوري گيرنده ها كنند.
سردار احمدي مقدم همچنين در خصوص جمع آوري ديش هاي ماهواره از منازل شهرك قدس (شهرك غرب)، توضيح داد: ماموران با حكم و مجوز قضايي كه داشتند تنها از روي پشت بام ها، گيرنده ها را جمع آوري كرده و حتي يك مورد وارد شدن به داخل منازل را نداشتيم، اظهارات مدير آن مجتمع ها، گوياي اين واقعيت است كه ماموران پليس محترمانه برخورد كرده اند.
به گزارش ايسنا سردار احمدي مقدم در خصوص طرح مبارزه با بدحجابي گفت: تاكنون هيچ برخورد فيزيكي با افراد در اين خصوص انجام نشده است، چراكه اين نيرو مخالف اقدامات مثبت فرهنگي در زمينه حجاب و امنيت اخلاقي نيست.
به گفته وي، اين نيرو در ابتدا هدايت و ارشاد را در دستور كار دارد، سپس تذكر مي دهد و در مرحله سوم اقدام انتظامي يعني اخذ تعهد از افراد صورت مي گيرد كه اگر فردي در اين زمينه تجري كرد، به مراجع قضايي معرفي مي شود.
سردار احمدي مقدم تصريح كرد: از ابتداي اجراي اين طرح تاكنون تنها ۸/۰ درصد از كل افرادي كه به  آنان تذكر داده ايم به مراجع قضايي ارجاع شده اند.
به نوشته سايت پليس فرمانده ناجا در ادامه از كاهش چشمگير جرايم خشن در كشور خبر داد و اظهار كرد: در چهار ماه گذشته، ميزان ارتكاب جرايم خشن و خطرناك در ايران در مقايسه با مدت مشابه سال قبل، ۲۰ تا۳۰ درصد كاهش يافته است.

روابط ايران و مالي گسترش مي يابد
ايرنا: «محمود احمدي نژاد» رئيس جمهوري با اشاره به مشتركات ديني مردم ايران و مالي تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران آماده گسترش روابط همه جانبه با كشورهاي آفريقايي، بويژه كشور اسلامي مالي است.
احمدي نژاد با بيان اينكه ايران و مالي در حال مبارزه با استعمار فرانو و آثار بجا مانده از دوران استعمارگري هستند، خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران و مالي هم اكنون در جبهه مشترك با فشارهايي كه نظام سلطه به كشورهاي مسلمان و مستقل مي آورد، مقابله مي كنند.
«مختارآوان» وزير امور خارجه مالي نيز در اين ديدار ضمن تقديم پيام رئيس جمهور كشورش به احمدي نژاد از رئيس جمهوري اسلامي ايران براي سفر به مالي دعوت كرد.

سفر قريب الوقوع عنان به تهران
ايسنا: خبرگزاري فرانسه به نقل از مقامات سازمان ملل گزارش داد: هياتي از سازمان ملل روز گذشته به منظور فراهم كردن مقدمات سفر كوفي عنان به منطقه و نظارت بر اجراي قطعنامه ۱۷۰۱ كه به موجب آن جنگ ميان اسرائيل و لبنان متوقف شد، وارد بيروت مي شود.
يكي از مقامات رسمي لبنان اظهار داشت: سفر منطقه عنان شامل بيروت، تل آويو، دمشق و تهران خواهد بود كه هدف از آن درخواست از طرفين لبنان و اسرائيل براي تعهد به اجراي ۱۷۰۱ و مفاد آن بدون هيچ گونه سهل انگاري و يا تاخير است.وي قصد دارد در سفرش به دمشق و تهران نيز از آنها بخواهد تا در كاهش مشكلاتي كه اجراي قطعنامه با آن مواجه است، همكاري كنند.

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |