همشهری آنلاین : وزیر آموزش و پرورش گفت: دو هزار و 407 مرکز آموزش از راه دور در کشور مشغول فعالیت هستند. به گزارش ایسنا، پنج مرکز آموزش از راه دور توسط حاجی بابایی در حاشیه جلسه شورای عالی آموزش و پرورش افتتاح شد.

مراکز آموزش از راه دور استان‌های خراسان رضوی ، یزد، همدان، لرستان و تهران از طریق ویدیو کنفرانس به طور همزمان با سخنان وزیر آموزش و پرورش در مشهد مقدس راه‌اندازی شد.

در این مراسم دکتر حاجی بابایی گفت: هیچ کشوری به توسعه پایدار نمی رسد ، مگر از طریق آموزش و پرورش و تعلم.

وی افزود: این امر محتاج استفاده صحیح از امکانات و ابزار مدرن می‌باشد و فرهنگیان ثابت کرده‌اند ، به نحو شایسته‌آی توانایی رسیدن به این مرتبه علمی را دارند.

حاجی بابایی ادامه داد: رفع بی‌سوادی با استفاده از تکنولوژی روز ، دور از دسترس نیست و آموزش و پرورش شیوه‌های نوین را برای از بین بردن موانع آموزشی از قبیل شرایط جغرافیایی و اقتصادی از سر راه افراد لازم التعلیم بر خواهد داشت.

وی افزود: این شیوه نوین با همت مردم و بخش خصوصی و با مدیریت و نظارت آموزش و پرورش انجام می‌گیرد و تاکنون بیش از 500 هزار نفر در دو هزار و 407 مرکز تحت پوشش آموزش‌های از راه دور قرار دارند که قدمی بلند در راستای عدالت آموزشی است.

حاجی بابایی گفت: بهترین شیوه برای ارتباط نظام جمهوری اسلامی ایران با ایرانیان خارج از کشور آموزش از راه دور است که خود نشان از جایگاه بسیار رفیع آموزش و پرورش در پیوند بین حاکمیت و مردم است.

در این جلسه دکتر تقی زاده، رییس موسسه آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش و روسای پنج استان از طریق ارتباط تصویری بر لزوم گسترش هر چه بیشتر مراکز آموزش از راه دور تاکید کردند.