همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت : 22 بهمن روز امام خمینی ( ره ) و روز پاسداری از خون شهدا و صیانت از آرمان‌های انقلاب است نه میدان مانورهای سیاسی که بیگانگان بر امواج آن عمارت عنکبوتی بسازند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی لاریجانی در آغاز نشست علنی روز سه شنبه 13 بهمن مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت سالروز ورود حضرت امام(ره) به میهن اسلامی و آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی افزود : انقلاب اسلامی چه در بعد داخلی و چه خارجی آنقدر صاحب درخشندگی است که مطالعه همه جوانب آن در ظرف زمانی 31 ساله ممکن نشده است.

وی گفت: از مختصات نادر این حرکت عظیم، ویژگی و خصوصیات معمار آن است که مرجعی صاحب سرّ و بصیرت و عارفی بزرگ و فیلسوفی عمیق و سیاستمداری تیزهوش است.

رئیس مجلس شورای اسلامی، اسلامیت، جمهویت، استقلال و آزادی را میراث امام(ره) برای نظام جمهوری اسلامی خواند و گفت: امام به ملت آموخت که اسلام را به عنوان مکتب کامل در همه عرصه‌ها در نظر آوریم و سیاست راستین از متن دیانت بر می‌خیزد و از این طریق راه انقلاب را از لیبرالیسم، سکولاریسم و امانیسم جدا کرد و حکومت ایمان، اخلاق و سنت اسلامی مبنا قرار گرفت.

وی گفت: امام(ره) به فرزندان خود آموخت که استقلال با شعار نه شرقی نه غربی محقق می‌شود و روشنفکری شرق زده آن روز با اتکاء به غرب نمی‌تواند دوای درد ملت‌های مسلمان باشد و باید با سربلندی، اتکاء به خداوند، سلوک نبوی و علوی را مبنای حرکت خویش قرار داد.

لاریجانی افزود:در درون این تئوری جدید اکسیر عدالت و خودکفایی و بالندگی اقتصادی و شکوه زندگی عزتمندانه راست قامتانه سیاسی نهفته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر امروز عده‌ای شعار برضد روسیه می‌دهند، کم توجهی و غفلت از یکی از ارکان انقلاب دارند که نظام جمهوری اسلامی از ابتدا بر استقلال از شرق و غرب، راه خویش را آغاز کرده و حتی در سخت ترین شرایط به هیچ یک از قدرت‌ها باج نداده است.

لاریجانی افزود: ضد استعماری و ضد استثماری بودن از ویژگی‌های انقلاب ماست.

وی گفت: امام به ما آموخت که آزادی ، موتور بالندگی استعدادها و عامل پایداری جامعه است و تعالی کشور جز در مسیر آزاداندیشی رخ نمی‌دهد.

لاریجانی افزود: جهت آزادی فکر در مکتب انقلاب اسلامی رسیدن به کمال ذاتی انسان‌هاست، بنابراین آزادی، هدفمند و تعالی بخش است که هم ناقض دیکتاتوری در کشور محسوب می‌شود و هم اینکه آزادی را به فکر مربوط می‌کند نه به میل.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اتحاد و برادری با یکدیگر و وحدت جهان اسلام سفارش همیشگی امام به ملت بود، گفت: این دو امر کلید فتوحات انقلاب در 31 سال گذشته و راه رستگاری آینده است.

لاریجانی افزود: در آستانه 22 بهمن، همگان باید به وصیت آن مرد الهی دل سپارند که در میان نصوص به جا مانده از امام هیچ امری به اندازه وحدت و برادری میان ملت سفارش نشده و مبنای اصیل این فکر در « اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» نهفته است.

رئیس مجلس ادامه داد: 22 بهمن امسال می تواند حرکت مایوس کننده برای بیگانگان و حرکتی نمادین از پایداری ملی، انقلابی و حرکتی وحدت بخش از امت اسلامی بر مبنای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باشد.

لاریجانی ادامه داد: قطعا چنین تعریفی از 22 بهمن در مقابل دسایس آمریکا و رژیم صهیونیستی توان ملی ایرانیان را افزایش می‌دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش گفت: این روزها خبر استقرار تجهیزات جدید موشکی آمریکا در چهار کشور خلیج فارس منتشر شد و جالب است که در توجیه این عمل، نگرانی کشورهای منطقه از ایران بیان شده است.

وی گفت: عجیب است که مسئولان جدید آمریکا متوجه نیستند که مشکل منطقه شما هستید که هر چه بیشتر تجهیزات وارد می‌کنید هم دولت‌های مقر این تجهیزات را نگران و هم اسباب زحمت برای سربازان خود فراهم می‌کنید.

لاریجانی گفت: در طول این 31 سال، جمهوری اسلامی ایران در کدام مقطع به کشوری از همسایگان یا منطقه تعرضی داشته است؟ البته در مقطعی با حمله عراق و صدام مواجه شد که جانانه دفاع کرد و وی رابه سرنوشت شوم و محتوم خود سوق داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: راهبرد جمهوری اسلامی براساس نگاه عمیق امام، اتحاد کشورهای اسلامی و وحدت همه فرق شیعه و سنی است.

وی گفت: کشورهای منطقه هم بدانند که این خیمه شب بازی آمریکا در حراست و ایجاد امنیت برای منطقه، چیزی جز نوعی کلاهبرداری سیاسی جدید نیست که می‌خواهند زمینه حضور خود را با هزینه دیگران فراهم کنند.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در کنفرانس لندن در موضوع افغانستان از سیاست‌های دوگانه آمریکا و انگلیس و ناتو پرده برداری شد، گفت:پس از سال‌ها حرکت ماجراجویانه با شعار مبارزه باتروریسم و مواد مخدر اکنون اجلاس شیرینی خوری همکاری با آنان در لندن تشکیل شد.

نماینده مردم قم ادامه داد: هر چند این اجلاس به خودی خود شکست سیاسی- نظامی ناتو را نشانگر بود اما چرا باید مردم منطقه تاوان سیاست‌های غلط آمریکا و انگلیس را بدهند؟

لاریجانی ادامه داد: این روزها شاهد بحث و بررسی اشتباهات آقای بلر در انگلیس هستیم؛ هر چند نحوه بررسی و اظهارات رسانه‌ای نوعی تئاتر سیاسی برای بازی انتخابات حزب آنان است اما چرا روشن نمی‌کنند که در چنین اشتباهی، چه مرجعی باید پاسخگوی هشتصد هزار شهید و زخمی عراقی باشد؟

وی گفت: آقای بلر مدعی شده است که «ما برای قدرت نمایی به کشورهای منطقه و ایران، باید به عراق حمله می کردیم؛ هر چند حالا معلوم شد که اطلاعات رسیده در مسئله اتمی عراق درست نبود» آیا این جمله می‌تواند خون صدها هزار عراقی و ویرانی همه زیرساخت های عراق را توجیه کند و پاسخگو باشد؟

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه از رئیس جمهور، رئیس مجلس ودیگر مسئولان کشور اوگاندا در برگزاری کنفرانس بین المجالس اسلامی قدردانی کرد و گفت: در این اجلاس مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره روز جهانی غزه به صورت قطعنامه‌ای تایید و کمیته‌ای موظف شد موضوع فلسطین را مستمر پیگیری کند.

وی گفت: قطعنامه این کنفرانس در حمایت از فناوری صلح آمیز هسته‌ای و چرخه سوخت نیز گامی قوی در احقاق حقوق کشورهای اسلامی خواهد بود.

لاریجانی در پایان افزود: از همه نمایندگان مجلس، امور بین الملل، وزارت امور خارجه و سایر بخش‌ها که در پیگیری مسائل مورد نظر مجلس شورای اسلامی در این کنفرانس تلاش کردند، سپاسگزاری می‌کنم.