گروه علمی فرهنگی: ده شرکت تا پایان امسال در پارک فناوری پردیس مستقر خواهند شد.

به گزارش همشهری، رئیس پارک فناوری پردیس در سومین گردهمایی خانواده پارک فناوری پردیس با بیان این مطلب گفت: تاکنون بیش از 400 تقاضای عضویت در پارک داشتیم که از این تعداد 68 شرکت به عضویت پارک فناوری پردیس درآمده‌اند و از این تعداد شرکت نیز 45 مجموعه در حال احداث ساختمان خود هستند.

مهدی صفاری‌نیا افزود: در حال حاضر سه شرکت در این پارک مستقر شده‌اند و تا پایان امسال تعداد شرکت‌های مستقر در پارک به 10 شرکت خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه مرحله دوم توسعه پارک فناوری پردیس از اوایل سال آینده آغاز خواهد شد، گفت: زمین مورد نیاز مرحله دوم (به  نام پردیس دانش) به مساحت 18 هکتار خریداری شده و در این مرحله حدود 60 شرکت مستقر خواهند شد.

به گفته وی در مرحله اول پارک (پردیس نوآوری)70 شرکت حضور دارند و در عین حال برنامه توسعه 20سال آینده پارک فناوری پردیس تهیه و تدوین شده که به تصویب سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز رسیده است.

همچنین در این مراسم، استاندار تهران گفت: پارک فناوری پردیس به لحاظ ماهیتی تفاوت زیادی با مجموعه‌های مشابه خود دارد و تاکنون نیز اقدامات مؤثری در جهت اهداف پارک‌های فناوری انجام داده و به موفقیت‌هایی دست پیدا کرده است.

دانشجو، باید در زمینه  پارک‌های فناوری بین مسئولان کشوری فرهنگسازی صورت گیرد و ارتباط مسئولان و استانداری با پارک‌های فناوری بیشتر شود تا بتوان فعالیت‌های این پارک را گسترش داد.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف نیز در این مراسم گفت: در کشور ما بحث پارک‌های فناوری از چند سال اخیر مطرح شده و مراکزی هم در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و امیدواریم که در کشور شاهد رشد بیشتر آنها باشیم.

سهراب‌پور تصریح کرد: ما استعدادهای خوبی داریم که اگر زمینه فعالیت آنها در داخل کشور فراهم نشود این جوانان جذب دیگر کشورها می‌شوند.