فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد که انتقاد و اعتراض آزاد است اما در مسیر قانونی و اگر کسانی بخواهند به بهانه اعتراض، امنیت جامعه را به‌خطر اندازند، به مقدسات توهین کنند و از خطوط قرمز عبور کنند، طبیعی است که نیروی انتظامی به وظایف خودش عمل می‌کند.

 سردار اسماعیل احمدی‌مقدم با اشاره به اینکه ماهیت امنیت به سمت نرم‌افزاری است‏، افزود: تلاش نیروی انتظامی بهره‌گیری از آموزش‌ها و حرفه‌گرایی است که در این زمینه با تربیت نیروی انسانی ماهر، استخدام تجهیزات و فناوری‌های نوین سعی کرده آسیب‌هایی متوجه جامعه نشود.

به گز ارش ایلنا،وی در رابطه با نحوه کنترل پیامک‌ها و ای‌میل‌ها، توضیح داد: من نمی‌توانم همه شگردها را آشکار کنم. اینکه افرادی آن را ورود به حریم خصوصی مردم عنوان کرده‌اند، شاید با این نوع اظهار نظرها می‌خواهند ما را وادار کنند که شگردهای خود را بیان کنیم.وی افزود: با فناوری‌های جدید این امکان فراهم است تا کسانی که بخواهند به‌صورت انبوه از طریق پیامک فراخوانی کنند برای اغتشاش، شناسایی شوند بدون اینکه نیاز به شنود باشد.

فرمانده ناجا تصریح کرد: بدانید که رفتار نیروی انتظامی قطعا مبتنی بر قانون است و به حقوق مردم هم احترام می‌گذارد و در عرصه حقوق خصوصی افراد هم مداخله نمی‌کند.

احمدی‌مقدم تصریح کرد: شاخص‌های عمده پلیس استفاده از تکنولوژی‌های جدید‌، دانش جدید و تقویت نیروی انسانی است که بعد اجتماعی در نیروی انتظامی باید تقویت شود تا ما بتوانیم امنیت عمومی را با مشارکت مردم به دست آوریم.او اضافه کرد: امروز بدون مشارکت مردم تأمین امنیت شدنی نیست.