فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه دیگر جایی برای مداراکردن و کوتاه آمدن با آنهایی که دشمن را یاری کرده و تشویق می‌کنند وجود ندارد،اظهار کرد:

آستانه تحمل مردم و نظام در قبال ناامنی‌ها و بی‌حرمتی به اعتقادات جامعه رو به پایان است و اگر تا‌کنون نظام حوصله کرده تنها برای این بوده که حقایق آشکار شود که آشکار نیز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در گردهمایی ائمه جماعات مساجد استان تهران، یکی از مسائل مهم در 2 دهه اخیر کشور را تهاجم فرهنگی دانست و با اشاره به اینکه امروز تهدید نرم ادبیات جدیدی است که وارد عرصه بین‌المللی شده است،

تصریح کرد: اگرچه ابرقدرت‌ها از هر سه نماد زر، زور و تهدید استفاده می‌کنند اما امروز ابزارهای ارتباطی قوی، موجب شده تا بتوانند افکار عمومی را تحت سلطه خود درآورند و رسانه به‌عنوان یکی از قلمروها و ابزارهای تسلط بر جوامع دیگر درآمده است.

احمدی‌مقدم با اشاره به اینکه تهدید نرم 2 لایه اساسی دارد که لایه اولیه آن فرهنگی– اجتماعی است، یادآور شد: هدف این تهدید تسخیر افکار عمومی است و از آنجا که مهم‌ترین هدف جنگ، تحمیل اراده به دشمن است، دشمن به این منظور به ابزارهای مختلفی مانند تطمیع، تزویر و یا زور متوسل می‌شود.

وی در رابطه با تغییر ساختارها از سوی دشمنان نیز، گفت: جدایی بین اسلام و جمهوری اسلامی و کمک‌گرفتن از خارجی‌ها 2 دلیل اصلی شکست اصلاحات بود، زیرا آنان غافل از این بودند که مردم کشور ما اسلام را می‌خواهند و از حضور نیروهای خارجی خوششان نمی‌آید.

وی با اشاره به اینکه لایه فرهنگی دشمن برای رسیدن به هدف خود نیاز به لایه‌ای سیاسی دارد که نیروهای پراکنده ناراضی را به یک قدرت سازمان‌یافته تبدیل کند، خاطرنشان کرد: این لایه سیاسی و ارتباطی تلاش ناکامی کرد تا بتواند از طریق ابزار اینترنت، ارتباط را در لایه‌های مجازی ببرد و از این طریق اغتشاشات خیابانی را هدایت کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به ائمه مساجد با اشاره به اینکه متأسفانه برخی بی‌توجهی‌ها و اشتباهات نیز کاهی می‌شود تا دشمن بتواند از آن کوهی درست کند، یادآور شد: مثلا خطاهای ماموران ناجا، بزرگنمایی می‌شود.

احمدی‌مقدم افزود: در روز عاشورا عده‌ای به نیروی انتظامی اعتراض کردند که چرا برخورد نکرد و کتک خورد. جواب ما این است که ما برای حفظ حرمت این روز حرمت‌شکنی نکردیم و حقیقت در روز عاشورا برای همه مردم مشخص است.

فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: امروز آنهایی که دشمن را یاری کرده و تشویق می‌کنند برای مردم ما شناخته شده‌اند و دیگر جایی برای مداراکردن و کوتاه‌آمدن با آنان وجود ندارد.

کد خبر 100512

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز