گروه حوادث: جوان تبهکار برای اجرای نقشه‌های شیطانی‌اش، خود را مامور پارک معرفی می‌کرد.

این مرد با تهدید چاقو دختران جوان را به محلی خلوت می‌کشاند و مورد آزار و اذیت قرار می‌داد. راز جنایات سیاه مامور قلابی پارک، 22دی ماه امسال و با شکایت یکی از شاکیان در دادسرای جنایی تهران فاش شد.

دختر جوان که وحشتزده خود را به دادسرا رسانده بود، در توضیح ماجرا گفت: عصر روز گذشته با یکی از دوستانم از دانشگاه خارج شده بودیم و تصمیم گرفتیم چند دقیقه در پارک طالقانی قدم بزنیم.

زمان زیادی از حضورمان در پارک نگذشته بود که ناگهان مرد جوانی به سراغ من و همکلاسی‌ام آمد و با معرفی خود به‌عنوان مامور پارک از ما خواست همراه او به کلانتری برویم. او وقتی با مقاومت ما روبه‌رو شد، با گرفتن مبلغی پول از همکلاسی‌ام اجازه داد تا او برود اما گفت که من باید از مسیر دیگری پارک را ترک کنم.

دختر جوان افزود: مرد جوان با من همراه شد تا مطمئن شود که از پارک خارج می‌شوم اما وقتی به محل خلوتی رسیدیم با چاقو شروع به تهدید من کرد و گفت که اگر سر و صدا کنم، مرا خواهد کشت.

او وقتی با مقاومت من روبه‌رو شد، با چاقو ضربه‌ای به من زد و سپس مرا مورد آزار و اذیت قرار داد. سپس کارت شناسایی و عابر بانکم را از داخل کیف دستی‌ام برداشت و گفت که اگر پولی در حسابم نباشد، هر طوری شده مرا پیدا می‌کند و به قتل می‌رساند. بعد از آن پا به فرار گذاشت و در تاریکی شب ناپدید شد.

بعد از اظهارات دختر جوان، پرونده برای رسیدگی به دایره 16 اداره آگاهی تهران ارسال شد و تیمی از کارآگاهان برای شناسایی و دستگیری مرد شیطان صفت وارد عمل شدند.
درحالی‌که تحقیقات ادامه داشت، پلیس با 3 شکایت مشابه دیگر روبه‌رو شد که در تمامی آنها، فردی که خود را مامور پارک معرفی می‌کرد، با تهدید چاقو دختران جوان را مورد آزار و اذیت قرار داده بود.

پلیس که خود را در برابر مجرمی خطرناک می‌دید، با کمک قربانیان به چهره‌نگاری از او پرداخت و این تصویر در اختیار گشت‌های نامحسوس داخل پارک قرار گرفت. مدتی بعد ماموران موفق شدند از طریق بررسی‌های اطلاعاتی، مرد جوان را شناسایی و او را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند.

جوان تبهکار بعد از دستگیری با اعتراف به جنایات هولناکی که مرتکب شده بود، گفت: برای رسیدن به نیت شیطانی‌ام، غروب در پارک می‌گشتم و دختران و پسران جوانی را که به آنجا آمده بودند، شناسایی می‌کردم. بعد به سراغ آنها می‌رفتم و با معرفی خود به‌عنوان مامور، از پسران اخاذی می‌کردم و دختران را با تهدید به نقطه خلوتی می‌کشاندم و مورد آزار قرار می‌دادم.

قندی‌زاده، بازپرس شعبه 8 دادسرای جنایی تهران صبح دیروز با اعلام این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که متهم هنگام اجرای یکی از نقشه‌های شومش، زمانی که با مقاومت دختر جوانی روبه‌رو شده او را از بالای تپه به پایین، یعنی درست در حاشیه اتوبان مدرس پرتاب کرده و سپس از محل گریخته است.

وی افزود: این متهم در جریان بازجویی‌ها  به 16 فقره سرقت و آزار و اذیت دختران اعتراف کرده است و تا‌کنون 7 شاکی او را شناسایی کرده‌اند. بازپرس قندی‌زاده تاکید کرد: شهروندانی که در پارک طالقانی به این شیوه مورد سرقت یا آزار و اذیت قرار گرفته‌اند می‌توانند با اطمینان از اینکه هویت آنها نزد پلیس و قاضی پرونده محفوظ خواهد ماند، برای شناسایی متهم و طرح شکایت به دادسرای امور جنایی تهران واقع در سه راه آذری یا دایره 16 اداره آگاهی مراجعه کنند.