گروه حوادث: مرد تبهکار با پوشیدن لباس نظامی، خود را مامور پلیس معرفی کرده و از طعمه هایش سرقت می‌کرد

چندی قبل ماموران پلیس آگاهی شهریار با شکایت‌های متعدد و مشابهی روبه‌رو شدند که شاکیان مدعی بودند مردی با معرفی خود به‌عنوان مامور پلیس آنها را بازرسی بدنی کرده و با این شیوه علاوه بر اخاذی از آنها، پول‌هایشان را نیز به سرقت برده است. 

درحالی‌که ردیابی‌ها در این باره ادامه داشت، کارآگاهان پلیس با اطلاعاتی که در اختیار آنها قرار گرفته بود، توانستند مرد تبهکار را که علی نام دارد، شناسایی و دستگیر کنند.

با بازجویی از این مرد، وی به سرقت و اخاذی از طعمه‌های خود اعتراف کرد و درباره شگرد خود گفت: با پوشیدن لباس نظامی و معرفی خود به‌عنوان مامور پلیس، به افرادی که احتمال می‌دادم پول زیادی همراه خود داشته باشند، مراجعه می‌کردم  و به بهانه بازرسی بدنی، پول نقد و اشیای قیمتی آنها را به سرقت می‌بردم.

ماموران در بررسی سوابق این مرد و زنی به نام مهسا که همدست وی بود، دریافتند آنها دارای سوابق کلاهبرداری،  راهزنی و سرقت مسلحانه هستند. سرهنگ صالحی آرا – فرمانده انتظامی شهرستان شهریار- با اشاره به اینکه تاکنون 4 نفر از شاکیان شناسایی شده‌اند و پرونده آنها در حال رسیدگی است،  گفت: با دستور بازپرس پرونده،  تصویر متهم در مطبوعات منتشر شده تا چنانچه کسانی از وی شکایت دارند، برای پیگیری موضوع به پلیس آگاهی شهریار مراجعه کنند.

سرهنگ صالحی آرا در ادامه در هشداری خاطرنشان کرد: از مدتی قبل سارقان مأمورنما با همراهی یک یا چند زن اقدام به اخاذی و سرقت تحت عنوان مأموران انتظامی و دولتی می‌کنند که شهروندان در مواجهه با این افراد، باید هوشیاری لازم را داشته باشند و موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیس 110 اطلاع دهند.