گروه حوادث: مرد شیاد بعد از جعل سند یک خانه کلنگی آن را به 2 نفر فروخت و دست آخر هم با استفاده از این سند جعلی 250 میلیون تومان از یک بانک وام گرفت

راز کلاهبرداری‌های این مرد با شکایت فرد میانسالی در دادسرای ناحیه یک تهران فاش شد. شاکی مدعی بود برای خرید یک خانه کلنگی در شمال تهران با فروشنده که خود را دکتر معرفی کرده بود، وارد معامله شده و 120 میلیون تومان به‌عنوان ودیعه به او پرداخت کرده است اما چند روز بعد متوجه شده که مالک خانه فرد دیگری بوده و فروشنده با استفاده از یک سند جعلی، سر او کلاه گذاشته است.

بعد از شکایت این مرد، به دستور بازپرس نیک‌‌صفت، تحقیقات پلیسی درخصوص این پرونده شروع شد. هنوز یک هفته از این ماجرا نگذشته بود که فرد دیگری به اداره آگاهی رفته و شکایت مشابهی مطرح کرد. او مدعی شد: با دیدن آگهی فروش یک خانه کلنگی در شمال تهران، با فروشنده تماس گرفتم و برای دیدن خانه با او قرار گذاشتم.

از آنجا که شرایط خانه مساعد بود، با صاحب‌خانه وارد معامله شدم و بعد از پرداخت 90 میلیون تومان به‌عنوان ودیعه، از بنگاه خارج شدم. اما چند روز بعد متوجه شدم ملکی که فروشنده به من فروخته، متعلق به مرد دیگری بوده و فروشنده بعد از دریافت پول، ناپدید شده است.

بعد از شکایت این مرد، ماموران متوجه شدند هر دو مورد کلاهبرداری از سوی یک نفر صورت گرفته است؛ بنابراین برای ادامه تحقیقات راهی همان خانه‌ کلنگی شدند که مرد کلاهبردار آن را به شاکی‌ها فروخته بود.

صاحب اصلی این خانه در تحقیقات به ماموران گفت: مدتی قبل مردی نزد من آمد و گفت که حاضر است برای کوبیدن خانه‌ام و ساخت آپارتمان در آنجا با من شریک شود. وقتی دیدم پیشنهاد او برای مشارکت در ساخت آپارتمان مناسب است،

قراردادی با وی امضا کردم و بعد از پرداخت مبلغی به او، سند خانه‌ام را در اختیارش قرار دادم تا استعلامات لازم برای ساخت آپارتمان را انجام دهد. اما این مرد نه تنها پولی را که به او داده بودم، برای خودش برداشت، بلکه مشخصات خودش را در سند خانه‌ام وارد کرد و بی‌آنکه من در جریان باشم، خانه‌ام را به 2 نفر فروخت.

بعد از اظهارات این مرد، تحقیقات برای دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای شروع شد و مدتی بعد ماموران دریافتند که این مرد در آخرین مرحله از نقشه خود، سند جعلی خانه کلنگی را به بانک برده و با استفاده از آن توانسته وام 250 میلیون تومانی دریافت کند.

با این اطلاعات تحقیقات برای دستگیری متهم ادامه یافت و ماموران با بررسی سرنخ‌هایی که از وی به جا مانده بود موفق شدند وی را در خیابان شریعتی دستگیر کنند.  سرهنگ محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر از کسانی که با این شگرد از آنها کلاهبرداری شده خواست برای شناسایی متهم به دادسرای ناحیه یک، یا پایگاه یکم تهران مراجعه کنند.