گروه شهری: آخرین ایستگاه از ایستگاه‌های نیمه شرقی خط 2 متروی تهران که امام حسین‌(ع) نام‌گذاری شده است توسط محمد باقرقالیباف شهردار تهران رسماً آماده بهره‌برداری عموم شد.

به گزارش همشهری، با ساخت این ایستگاه در عرض مدت دوسال ونیم رکورد جدیدی در زمان احداث ایستگا‌ههای مترو به جای گذاشته شد.
مسیر نیمه شرقی خط 2 مترو در پرجمعیت‌ترین منطقه شرق تهران به طول 10 کیلومتر با 8 ایستگاه واقع شده و در طول سه ماه گذشته مجموع سفرهای انجام شده در این ایستگاه‌ها به 7 میلیون سفر رسیده است.
با افتتاح ایستگاه امام‌حسین‌ع به عنوان پل ارتباطی بین شرق و غرب تهران و با در نظر گرفتن مجاورت این ایستگاه در یکی از پررفت و آمدترین میادین شهر پیش‌بینی می‌شود روزانه 40 هزار سفر به ظرفیت خطوط مترو اضافه شود.
بنابراین گزارش ایستگاه مترو امام حسینع با اعتباری معادل 40 میلیون دلار به صورت زیرزمینی در  مساحتی حدود 8 هزار متر مربع و در 3 طبقه طراحی و احداث شده که شامل سالن تهیه بلیت و فضاها‌ی اداری، هواساز و دسترسی توزیع‌کننده و سکوی مسافران است. یکی از ویژگی‌های منحصربه فرد ایستگاه امام حسینع برخورداری از آسانسور به منظور تردد بدون مانع معلولین جسمی حرکتی است که به همین مناسبت لوح تقدیری از سوی جمعیت حمایت از حقوق معلولین به منظور تردد راحت معلولین به قالیباف اهدا شد.  محسن هاشمی رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت مترو طی سخنانی در مراسم بهره برداری از ایستگاه امام حسینع از شهرداری تهران خواست بیش از این معطل کمک دولت در طرح توسعه خطوط مترو نشوند و هر چه سریعتر کار ساخت مسیرهای خطوط مترو، کریدورها و تونلها را آغاز نمایند. وی گفت: امسال نیز تنها به واسطه کمک شهرداری موفق به تحقق برنامه‌های مترو و افتتاح شش ایستگاه مترو شدیم.
هاشمی گفت: پس از گذشت ماهها دیگر صحبت در مورد ضرورت تسریع تخصیص اعتبارات مترو از محل تبصره 13 قانون بودجه توسط دولت به نظر بی‌فایده می‌رسد.
مدیرعامل شرکت مترو در ادامه سخنان خود هرگونه تصمیم برای خصوصی سازی حوزه بهره‌برداری شرکت مترو را منتفی دانست و گفت: هرگونه نگرانی پرسنل این بخش در مورد آینده شغلی، کاهش  میزان حقوق و... بی‌مورد است.   هاشمی در پاسخ به سئوال خبرنگار همشهری در موردتصمیم کمیسیون عمران مجلس مبنی بر واگذاری اعتبار 150 میلیون دلاری مونوریل از محل تبصره 13 به متروی تهران گفت: این قضیه هنوز در کمیسیون مربوطه در حال بررسی است ضمن اینکه موضوع مونوریل نیز منتفی نشده و ما هم مخالفتی با اجرای پروژه مونوریل نداریم بلکه معتقدیم  اولویت با مترو است و اگر پولی اضافه آمد به مونوریل هم اختصاص یابد.
  به گزارش همشهری محمد باقر قالیباف شهردار تهران درحاشیه  مراسم بهره‌برداری رسمی از ایستگاه متروی امام حسینع  خاطر نشان کرد: ساماندهی این منطقه شامل اصلاحات هندسی، ساماندهی اطراف مسجد امام حسینع، ایستگاههای اتوبوس، بازار اطراف میدان، بازسازی بافتهای فرسوده و توسعه حمل‌ونقل در سال 86 آغاز می‌شود. 
قالیباف در خصوص گسترش ایستگاههای مترو برای روان شدن ترافیک در تهران گفت: اخیراً کمیسیون ماده‌5، مصوبه‌ای برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه احداث و توسعه ایستگاههای مترو داشته است تادرعوض از امکانات تجاری اداری و خدماتی ایستگاهها استفاده کنند. وی خاطرنشان کرد: این مصوبه 40 روز پیش در کمیسیون ماده 5 تصویب شده و قطعاً در سال آینده تأثیرات جدی در توسعه مترو خواهد داشت.