گروه اقتصادی: از 10 مرداد ماه سال گذشته تا نیمه آبان ماه سال جاری جمعا حدود 225 هزار فقره قرارداد برای دریافت وام مسکن منعقد شده است.

ابوالقاسم رحیمی‌ انارکی رئیس اداره برنامه‌ریزی و تشکیلات بانک مسکن با بیان این مطلب گفت: درباره تسهیلات 18 میلیون تومانی و تداوم پرداخت آن در این بانک گفت: کسانی که تا پایان بهمن‌ماه امسال حداقل شرایط را احراز کرده باشند، یعنی با مدت انتظار شش ماه تا سقف 6 میلیون تومان امتیاز یا سپرده داشته یا 12 ماه از افتتاح حساب آنها گذشته باشد، برای سقف بیش از 6  میلیون تومان تا 12 میلیون تومان می‌توانند از تسهیلات بدون سپرده بانک مسکن برخوردار شوند.

وی اظهار کرد:  برای کسانی که تا پایان بهمن ماه حداقل شرایط اولیه را از نظر مدت انتظار برای اخذ تسهیلات با سپرده کسب نمی‌کنند، یک عدم اطمینان وجود دارد و آن این است که آیا بانک تسهیلات 18 میلیون تومانی را تمدید خواهد کرد یا خیر.

وی در عین حال با تاکید بر اینکه خبر تمدید این تسهیلات و یا تغییر شرایط آن در اواخر دی ماه یا اوایل بهمن ماه اعلام خواهد شد، گفت: اشخاصی که تا پایان بهمن ماه امسال حداقل شرایط اولیه را احراز می‌کنند، در صورتی که واجد شرایط باشند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.