نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی به‌دنبال اعلام 7 اسفند به‌عنوان روز خشم از سوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین به حالت آماده باش درآمدند

جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز جمعه را در دفاع از حرم ابراهیمی در شهر الخلیل و برای ابراز همبستگی با فلسطینیان در شهر اشغالی قدس و کرانه باختری، روز خشم اعلام کرد.

جنبش جهاد اسلامی در بیانیه اعلامی خود از فلسطینی‌ها خواست تا اقدامات خود را بر ضد‌نیروهای اسرائیلی و شهرک‌نشینان در هر مکانی از سرزمین‌های فلسطینی شدت بخشند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هفته گذشته الحاق حرم ابراهیمی در الخلیل و مسجد بلال بن رباح در بیت لحم در کرانه باختری را به فهرست میراث اسرائیل اعلام کرد که این مسئله خشم گسترده فلسطینی‌ها را به‌دنبال داشت.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که مقبره حضرت یوسف در نابلس هم به این فهرست خواهد پیوست. این در حالی است که7اسفند حدود 500 شهرک‌نشین به مقبره حضرت یوسف‌(ع) حمله کردند. نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به‌دنبال درگیری‌های گسترده به‌ویژه در شهر الخلیل و همچنین همزمان با شانزدهمین سالگرد فاجعه حرم ابراهیمی، تدابیر شدید امنیتی را در کرانه باختری به اجرا درآوردند.

رادیو رژیم صهیونیستی گزارش داده است که حالت آماده‌باش نیروهای امنیتی اسرائیل در الخلیل و بیت‌المقدس تا شب دوشنبه ادامه دارد. نیروهای رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته با شلیک گاز اشک‌آور تلاش کرده‌اند تا با تظاهرات فلسطینی‌ها در اعتراض به اقدامات این رژیم مقابله کنند.

نافذ عزام، عضو دفتر سیاسی جهاد هم 7اسفند با اشاره به سالگرد فاجعه حرم ابراهیمی اعلام کرد: ما همچنان در چنین روزی و در سالروز کشتار حرم ابراهیمی وحشی‌گری اسرائیل در قبال ملت فلسطین را به یاد می‌آوریم که 16 سال پیش در هنگامی که نمازگزاران فلسطینی در حال اقامه نماز صبح بودند اسرائیلی‌ها چه کشتاری انجام دادند. بان کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل متحد هم نسبت به تحولات کنونی در کرانه باختری و نوار غزه ابراز نگرانی کرده است.