گروه سیاسی: حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار شرکت‌کنندگان در اجلاس وزرای صنایع کشورهای عضو گروه دی 8 با اشاره به مشترکات فرهنگی و اسلامی، موقعیت بسیار حساس جغرافیایی در آسیا و آفریقا، جمعیت یک میلیاردی و منابع انرژی این کشورها خاطرنشان کردند:

همکاری‌های این 8 کشور می تواند الگویی برای تمام کشورهای مسلمان باشد و استمرار همکاری‌های صنعتی، یقینا تأثیرات مثبتی بر دنیای اسلام و این 8 کشور خواهد گذاشت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، ایشان با اشاره به حمایت ایران از همکاری کشورهای اسلامی از ابتدای ایجاد گروه دی 8 افزودند: جمهوری اسلامی ایران آماده است دستاوردهای علمی و صنعتی خود را در اختیار کشورهای اسلامی قرار دهد.

رهبر انقلاب اسلامی به استفاده کشورهای سلطه‌گر از دانش و صنعت برای سلطه بر دیگر کشورها اشاره و خاطرنشان کردند: کشورهای اسلامی باید با استفاده از توانمندی‌های عظیم انسانی و منابع سرشار طبیعی، استعدادهای برجسته و همکاری‌های مشترک با یکدیگر، کشورهای  خود را به جایگاه شایسته ارتقا دهند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای بر ضرورت اجرایی کردن توافقات نشست تهران تأکید کردند و افزودند: 8 کشور عضو، خود را موظف به عملیاتی کردن این توافقات بدانند و با ایمان و توکل به خدا در راه افزایش بیش از پیش همکاری‌ها و پیشرفت صنعتی گام بردارند.