گروه ورزشی: رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا در گروه پنج، امروز با برگزاری دو مسابقه به پایان می‌رسد و تیم ملی ایران که با 10 امتیاز صدرنشینی‌و صعودش را در این گروه، مسجل ساخته در یک مسابقه تشریفاتی به مصاف تایلند می‌رود.

 بازی ایران و تایلند البته برای تیم میهمان حائز اهمیت خواهد بود اما نتیجه مسابقه تاثیری در سرنوشت ایران ندارد. دیگر بازی گروه بین سنگاپور و اردن برگزار می‌شود. تایلند در این گروه با 6 امتیاز دوم است، سنگاپور با تفاضل گل کمتر سوم است و اردن با 5 امتیاز در مکان چهارم قرار دارد.

با توجه به اینکه هر سه تیم برای صعود شانس خواهند داشت، تلاش زیادی برای کسب 3 امتیاز در بازی آخر می‌کنند و تیم ملی تایلند هم که با شکست ایران می‌تواند به جام ملت‌های آسیا صعود کند با انگیزه زیادی در این مسابقه به میدان می‌آید. بازی امروز از ساعت 19:30 در ورزشگاه آزادی آغاز می‌شود و انتظار می‌آید با توجه به حضور کریمی، نکونام و شجاعی استقبال خوبی از این مسابقه صورت گیرد. بلیت این مسابقه از طریق اسپانسر تیم ملی به صورت رایگان در اختیار تماشاگران قرار می‌گیرد.

بازگشت کریمی به ترکیب تیم ملی

مهم‌ترین اتفاق در ترکیب امروز تیم ملی بازگشت علی کریمی است که بعد از بازی ایران و کره‌جنوبی از بازی‌های ملی خداحافظی کرده بود اما دوباره دعوت قطبی را پذیرفته  و به تیم ملی بازگشته است.

ستاره باشگاه استیل‌آذین، امروز بازوبند کاپیتانی تیم ملی را بر بازو می‌بندد. کریمی، روز گذشته در کنفرانس خبری  پیرامون بازگشت به تیم ملی و حضور در مسابقه با تایلند گفت: «با صحبت‌هایی که با قطبی داشتم مجاب به برگشت شدم و او همیشه به من لطف داشته است. بازگشت من به تیم ملی به این معنا نیست که جا برای جوان‌ترها تنگ می‌شود. در تیم ملی رقابت سالم وجود دارد و سرمربی تیم ترکیب اصلی را انتخاب می‌کند. امیدوارم رسانه‌ها از تیم ملی و سرمربی آن حمایت کنند تا بعد از 35 سال، قهرمان جام ملت‌ها شویم. کار سختی را پیش‌رو داریم اما غیر ممکن نیست.»

قطبی که بهترین بازیکنان لیگ و لژیونرهای سرشناس را برای بازی امروز دعوت کرده، ترکیب اصلی تیمش را به میدان می‌فرستد. رحمتی درون دروازه قرار می‌گیرد و  عقیلی، نصرتی، حاج‌صفی و خسرو حیدری در خط دفاع بازی می‌کنند. تیموریان و نکونام هافبک‌های دفاعی تیم ملی در این مسابقه خواهند بود و شجاعی در کنار کریمی و معدنچی مثلث تهاجمی خط میانی را شکل می‌دهند. میداودی هم مهاجم اصلی تیم ملی در آرایش 1-3-2-4 قطبی خواهد بود. البته احتمال حضور پژمان نوری هم در ترکیب اصلی وجود دارد.

طبی: تایلند برای صعود به جام ملت‌ها می‌جنگد

سرمربی تیم ملی ایران تنها یک روز همه بازیکنان را در اختیار داشته و در حقیقت با یک جلسه تمرین کامل مجبور است بازیکنانش را برای این مسابقه انتخاب کند. قطبی در کنفرانس خبری قبل از مسابقه در خصوص بازگشت علی کریمی گفت: «با اضافه‌شدن علی کریمی اعتماد به نفس خوبی به تیم ملی تزریق شده است. کیفیت بازی او به نحوی است که می‌تواند بازیکنان را در شرایط گلزنی خوبی قرار دهد.

من نمی‌توانم تا 10 ماه آینده، بازیکن دیگری در سطح علی کریمی برای تیم ملی بسازم. درهای تیم ملی همیشه باز است و جا برای بازیکنانی مانند مهدوی‌کیا، باقری و هاشمیان در تیم ملی وجود دارد به شرطی که آنها بخواهند و شرایط به گونه‌ای باشد که بتوان آنها را به تیم ملی دعوت کرد.» 

سرمربی تیم ملی در خصوص بازی امروز مقابل تایلند اظهار داشت: «تایلند تیم پرتلاشی است. آنها برای صعود به جام ملت‌ها می‌جنگند، اما ما هم با کمک مردم برای برد مقابل این تیم به میدان می‌رویم.»  قطبی، همچنین به تمرینات تیم ملی در روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: «بازیکنان تیم ملی تنها 72 ساعت قبل از بازی با تایلند در اردو حاضر شدند که این مورد شرایط را کمی سخت کرده است. در این مدت تمریناتی را برگزار کردیم تا بازیکنان در این زمان کوتاه هماهنگ شوند.»

رابسون: سرنوشت صعود دست خودمان است

اردوی آماده‌سازی تیم ملی تایلند پیش از ورود به ایران در کشور امارات برگزار شد. برایان رابسون، سرمربی انگلیسی و مشهور تیم ملی تایلند روز گذشته در کنفرانس خبری پیش از دیدار با ایران در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا اظهار داشت:« خیلی خوشحالم که همراه تیم ملی تایلند به ایران آمدم و می‌دانم که بازی سختی را با این تیم قدرتمند داریم. در اردویی که در دوحه قطر داشتیم، توانستیم بازیکنان مصدوم را به مرز آمادگی برسانیم.» 

رابسون ادامه داد: «این بازی برای ایران یک مسابقه تشریفاتی و بدون استرس محسوب می‌شود، اما برای ما بازی مرگ و زندگی خواهد بود. امیدوارم در بازی مقابل ایران برنده میدان باشیم و کاری هم به دیدار سنگاپور و اردن نداریم. اگر در این دیدار پیروز شویم، مستقیما به مرحله بعد صعود خواهیم کرد.»رابسون تاکید کرد: «سرنوشت صعود دست خودمان است. تایلند هیچ وقت مقابل ایران حریف دست‌وپا بسته‌ای نبوده و فردا نیز این‌طور نخواهد بود.» 

وی خاطرنشان کرد: «من در دیدار رفت، روی نیمکت تایلند حضور نداشتم اما بازی‌های ایران را مقابل سنگاپور و اردن دیده‌ام و شناخت کافی از این تیم دارم. می‌دانم فردا با چه تاکتیکی در زمین حاضر می‌شود.» گفتنی است، تیم ملی ایران بازی رفت را در بانکوک برگزار کرد و مقابل تایلند به تساوی بدون گل رضایت داد. البته در آن مسابقه رابسون سرمربی تایلند نبود و روی نیمکت تیم ملی ایران هم علی دایی حضور داشت.