دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۵:۲۸
۰ نفر

محمدجواد پاینده: روز گذشته افشین قطبی یکی از اتفاقات نادر و بی‌سابقه در تاریخ فوتبال را رقم زد.

سرمربی تیم ملی ایران با سرپرست موقت باشگاه پرسپولیس تماس گرفت تا شخصا در خصوص عدم دعوت از چند بازیکن این باشگاه توضیحاتی بدهد. این روش البته در فوتبال، مرسوم و منطقی به نظر نمی‌رسد. شان سرمربی تیم ملی فراتر از این است که در تماس با مدیران باشگاه‌ها در خصوص لیست بازیکنان مورد نظرش توضیح بدهد اما افشین قطبی با توجه به سوابقی که در همکاری با کاشانی داشته سعی کرد حداقل نظر او را در خصوص فهرست جدید تیم ملی تغییر بدهد.

حبیب کاشانی و افشین قطبی ظاهرا در باشگاه پرسپولیس همکاری خوب و نزدیکی داشتند هرچند بعدها مشخص شد قطبی از سخت‌گیری‌های مدیرعامل پرسپولیس تا حدودی ناراضی بوده و این مسئله یکی از دلایلی بود که موجب شد او از این باشگاه جدا شود و پس از کنار رفتن کاشانی به پرسپولیس بازگردد.

با این وجود به نظر می‌رسد نظرات و اظهارات حبیب کاشانی همچنان برای افشین قطبی اهمیت زیادی دارد و سرمربی تیم ملی نمی‌خواهد کاشانی را در جمع منتقدان و مخالفان خودش ببیند.

بسیاری از مربیان و مدیران باشگاه‌های لیگ برتری از انتخاب‌های افشین قطبی در تیم ملی انتقاد کردند اما روز گذشته خبرگزاری‌ها از تماس تلفنی افشین قطبی با حبیب کاشانی خبر دادند. گفته شده سرمربی تیم ملی در این تماس تلفنی پیرامون عدم دعوت از چند بازیکن پرسپولیس توضیحاتی داده و مدیرعامل این باشگاه را تا حدودی قانع کرده است. قطبی تنها علیرضا محمد را دعوت کرده اما گفته است که روی دو بازیکن دیگر هم نظر داشته اما به دلیل مصدومیت آنها را دعوت نکرده است.

همچنین سرمربی تیم ملی اعلام کرده که مایل به استفاده از کریم باقری در تیم ملی بوده اما این بازیکن دعوت او را نپذیرفته است. حبیب کاشانی هم در این تماس تلفنی از سرمربی تیم ملی خواست در خصوص مصدومیت بازیکنان اطلاعات دقیق‌تری به دست بیاورد و تنها با گمانه‌زنی در این خصوص از دعوت بازیکنان خودداری نکند.قطبی شاید موفق به جلب رضایت کاشانی شد اما دایی، مرفاوی و استیلی همچنان جدی‌ترین منتقدان او به شمار می‌روند که انتخاب‌های سرمربی تیم ملی در لیست جدید را به تندی مورد انتقاد قرار دادند.

تمرین تیم ملی با حضور 16 بازیکن

تمرینات تیم ملی فوتبال ایران برای دیدار با تایلند همچنان با غیبت تعداد زیادی از بازیکنان دعوت شده دنبال می‌شود و قطبی که فعلا نیمی از بازیکنانش را در اختیار دارد با همین وضعیت امیدوار است ملی‌پوشان را برای انجام این مسابقه آماده کند.روز گذشته تنها 16 بازیکن در تمرین تیم ملی حضور داشتند که البته این وضعیت نسبت به اولین جلسه تمرینی که با حضور 9 نفر برگزار شد، امیدوارکننده‌تر بود.

ملی‌پوشان سپاهان که به‌تازگی از سفر عربستان بازگشته‌اند دیروز در تمرین تیم ملی حضور پیدا کردند. مبعلی، میداودی و پژمان نوری هم دیگر بازیکنانی بودند که به اردو ملحق شدند البته بازیکنان سپاهان روز گذشته تمرین سبکی را انجام دادند. همچنین گفته می‌شود کریمی، بازیکن استیل‌آذین، ملی‌پوشان باشگاه استقلال و البته شجاعی و نکونام بازیکنان ایرانی اوساسونا روز سه‌شنبه در تمرین تیم ملی حضور پیدا می‌کنند.افشین قطبی البته هنوز نتوانسته برنامه‌های تمرینی مورد نظر خودش را پیاده و پیگیری کند. با توجه به غیبت تعداد زیادی از بازیکنان تمرینات تیم ملی بیشتر به انجام حرکات انفرادی و تمرین ضربات ایستگاهی اختصاص دارد.

قطبی: من عاشق پرسپولیس هستم

سرمربی تیم ملی ایران بعد از تمرین روز گذشته با خبرنگاران  گفت‌وگو کرد و به سئوالاتی در خصوص فهرست جدید پاسخ داد. قطبی اما در بخشی از این مصاحبه باز هم از علاقه خودش به باشگاه پرسپولیس گفت.

وی در خصوص علت دعوت از تنها یک بازیکن پرسپولیسی به اردوی تیم ملی اظهار داشت: «ساده و شفاف بگویم که باشگاه پرسپولیس را همیشه دوست دارم و عاشق آن هستم. من واقعا به این تیم، بازیکنان و هوادارانش علاقه‌مندم اما وظیفه سنگین‌تر من اکنون در قبال 70 میلیون ایرانی است. من معتقدم در تیم پرسپولیس چهار بازیکن یعنی علیرضا محمد، میثاق معمارزاده، محسن خلیلی و کریم باقری از نفراتی هستند که می‌توانند در تیم ملی بازی کنند و خیلی دوست دارم آنها را در این تیم ببینم.

باقری به خاطر شرایط سنی‌اش تصمیم به حضور در تیم ملی ندارد اما او اکنون جزو بهترین‌های فوتبال ماست. همچنین با اطلاعاتی که از خلیلی داشتیم او تا چهارشنبه به دلیل آسیب‌دیدگی تنها در زمین می‌دویده‌ است. خلیلی در دو مرتبه‌ای که به تیم ملی در مقاطعی دعوت شد، مصدوم شد و ما اکنون می‌خواستیم او در تیمش بماند و برای پرسپولیس در بازی‌های آتی مثمرثمر باشد. با او تماس گرفتم و دلایلم را برایش توضیح دادم.»

قطبی همچنین با ابراز خوشحالی از بازگشت علی کریمی به تیم ملی تصریح کرد: «خوشحالم که کریمی تصمیم گرفت به تیم ملی برگردد. او بی‌شک می‌تواند از وزنه‌های سنگین تیم ملی باشد.»

کد خبر 102538

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز