تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۸۵ - ۰۹:۱۵

در گذشته‌های نه چندان دور، مردم برای کسب اطلاعات، دشواری‌های بسیاری را متحمل می‌شدند.

 به طوری که گاه ناچار بودند مسافت زیادی را برای دریافت حداقل اطلاعات بپیمایند و رنج فراوانی را تحمل کنند، اما در روزگار کنونی با گسترش فناوری‌های ارتباطی و روش‌های گوناگون کسب اطلاعات، تمام بخش زندگی بشر را تحت‌الشعاع قرار داده به گونه‌ای که گاه انسان دچار اضافه بار اطلاعاتی می‌شود.

ارسال اخبار از طریق SMS New Alerts که امروزه یکی از متداول‌ترین شیوه‌های اطلاع‌رسانی در جوامع غربی است، از سوی روزنامه‌ها و کمپانی‌های بزرگ خبری در سراسر جهان، روزانه به مشترکان ارسال می‌شود تا آنها را لحظه به لحظه در جریان رویدادهای در حال وقوع بگذارد.

با توجه به تاریخچه SMS در ایران که مقایسه آن با واقعیت‌های جهانی، نمایانگر آهستگی ورود و کندی در فراگیری آن است،‌ استفاده از SMS برای اطلاع‌رسانی خبری بعد از گذشت یک دهه زندگی در فضای اطلاع‌رسانی، برای اولین‌بار در ایران از سوی روزنامه همشهری راه‌اندازی شد.

 این سیستم که به صورت محدود از سال 84 با ظرفیت 10 پیام در دقیقه آغاز به کار کرد، در حال حاضر با ظرفیت 300پیام در دقیقه در گروه‌های خبری سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، شهری، فناوری اطلاعات، فرهنگی و ورزشی روزانه بیش از 140هزار پیام را به مشترکان ارسال می‌نماید.

از جمله خدماتی که این سرویس در آینده، اقدام به ارائه آن خواهد کرد، اطلاع‌رسانی درخصوص وضعیت آب و هوا، ترجمه و لغتنامه، برنامه‌های سینما،‌ تلویزیون، فاصله بین شهرها، بورس و... است.

نحوه عضویت در این سیستم که در حال حاضر رایگان ارائه می‌شود، به این صورت است که مشترکان تلفن همراه که خواهان بهره‌مندی از گروه‌های مختلف خبری هستند، می‌توانند درخواست عضویت خود را به صورت یک SMS به شماره 1000251 یا 3000251 ارسال کنند و در آن گروه‌های خبری و همچنین زبان مورد نظر (فارسی یا انگلیسی) را مشخص کنند تا بتوانند در اولین فرصت در جریان اخبار روز قرار گیرند.