تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۸

بانکوک: این روز‌ها گرما در پایتخت تایلند بیداد می‌کند و فیل‌های باغ‌وحش بزرگ بانکوک را هم گرما‌زده کرده است

این درحالی است که آنها هر روز می‌توانند آب تنی کنند و از مزیت خنک شدن در آب بهره‌مند شوند. با وجود این آب‌تنی برای آنها کافی نیست و همین عامل باعث شده کارگران این باغ وحش برای خنک شدن فیل‌ها به تکاپو بیفتند.

آنها مجبورند هر روز مقادیر زیادی یخ برای فیل‌ها بیاورند تا آنها در مجاورت قالب‌های‌یخ، گرما را از یاد ببرند. پیش از این نیز کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند دمای هوای پایتخت تایلند در تابستان آینده به 40‌درجه سانتی‌گراد برسد. به نظر می‌رسد مسئولان باغ وحش یاد شده تابستان سخت‌تری را در پیش داشته باشند.

قطع مستمری

نیوجرسی: پیرزن 77 ساله‌ای در ایالت نیوجرسی آمریکا نامه‌ای از اداره مالیات دریافت کردکه در آن به مرگ او در ماه‌گذشته اشاره شده بود. اما وی که زیاد تعجب نکرده بود برای تایید زنده‌بودنش نامه‌ای به این اداره فرستاد و همزمان کپی دیگری از نامه راهم به روزنامه‌ای در این ایالت ارسال کرد.

وی به این دلیل متعجب نشد که این دومین بار در چند ماه گذشته بود که چنین اتفاقی برای او رخ می‌داد و در ماه نوامبر نیز پرداخت مستمری ماهانه‌اش قطع شده بود. به همین دلیل وی ناچارشد  برای دریافت مجدد مستمری خود به وسیله وکیلش اقدام کند.

بعد از تحقیقات این وکیل، در پایان مشخص شد که مرگ پیرزن دیگری که با موکل وی همنام بوده است باعث شده تا وی از برخی از حقوق خود محروم شود و اداره مالیات ایالت نیوجرسی او را مرده در نظر بگیرد. این پیرزن خواستار آن شده است که تمام هزینه‌های پیگیری این رویداد را اداره یاد شده پرداخت کند.

رکورد یخی

پکن: در حالی که مضر یا مفید بودن شنا در آب سرد همچنان محل اختلاف برخی پزشکان است اما این کار در برخی مناطق جهان همچنان طرفداران زیادی دارد. برای نمونه برخی به رکوردزنی در این زمینه می‌پردازند و هر قدر بتوانند در آب سرد مقاومت کنند رکورد بالاتری را نصیب خود می‌کنند. این اواخر نیز مردی در چین توانست به مدت یک ساعت و 48 دقیقه در ظرفی پر از یخ بماند و رکورد یخی آن‌را نصیب خود کند.

البته وی به رکوردزنی قانع نبود و با برنامه‌ریزی برای جذب گردشگران توانست در این زمینه اطلاع‌رسانی خوبی داشته باشد. به این ترتیب تعداد زیادی گردشگر خارجی برای مشاهده این رکوردزنی به محل برگزاری آن آمدند. حین این رکوردزنی، مرد چینی برای به رخ کشیدن آسودگی خود در این شرایط سخت با تماشاگران صحبت می‌کرد و نشان می‌داد هیچ شکایتی از این سرمای شدید ندارد.

رکورد بستری شدن

لندن: با اینکه مسئولان بیمارستان‌ها سعی می‌کنند فضای این محل‌ها را برای بیماران قابل‌ تحمل کنند اما اغلب بیماران حتی یک لحظه بستری شدن در بیمارستان را غیرقابل تحمل می‌دانند. به طوری که گاهی بیمار حاضر است در عین ابتلا به بیماری خطرناک بیمارستان را ترک کند.

تمام اینها در حالی است که یک بیمار انگلیسی مجبور شد حدود 9 سال در بیمارستان بستری شود. اما ماجرای بدشانسی این بیمار به اینجا ختم نشد زیرا وی بعد از پایان این زمان طولانی به محض مرخص شدن از بیمارستان فوت کرد.

به نظر می‌رسد وی همچنان نیاز به مراقبت‌های پزشکی داشته است اما مسئولان بیمارستان اقدام به انتقال وی به خانه سالمندان کرده‌اند. هنگامی که هیچ‌یک از خانه‌های سالمند وی را پذیرش نکردند وی به خانه منتقل شد و پس از چند روز به علت حمله قلبی درگذشت.