تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۶

پاریس: گردشگرانی که شهر‌های فرانسه را برای گشت و گذار انتخاب کرده‌ بودند طی ساعاتی شاهد جنگ تن‌به‌تن مردم با هزاران بالش بودند.

هر سال طی جشن سنتی بالش‌ها، میلیون‌ها پر در فضای محل برگزاری این جشن به هوا بر‌می‌خیزد. در برخی کشور‌های دیگر نیز این جشن یا بهتر بگوییم جنگ بدون برنده باعث سرگرمی مردم می‌شود.

البته این جنگ در نهایت به ضرر کارگران شهرداری، مغلوبه شد و آنها مجبور شدند برای ساعت‌های متمادی مشغول جمع‌آوری بالش‌های تکه‌تکه شده و پر‌های موجود سطح شهر باشند. با وجود این، مقامات اعلام کردند بودجه خاصی مخصوص این اضافه‌کاری آنها درنظر گرفته‌اند.

موج‌سواری شتر

سیدنی: بزرگ‌تر‌ها عادت دارند برای منع جوان‌تر‌ها از کار‌های نشدنی و نامعقول به ضرب‌المثل « شترسواری دولا دولا نمی‌شود» متوسل شوند. اما جوانی اهل پرو توانست همراه شتر خود موج‌سواری کند و تعجب همگان را برانگیزد.

این موج‌سوار به «آلپاکا»ی خود که نوعی شتر است، آموزش موج‌سواری داد. وی حدود 3‌ماه است که به این حیوان آموزش موج‌سواری می‌دهد. او در این‌باره گفته: «پیش از این مردم در استرالیا کوآلا و کانگورو را برای موج‌سواری به دریا می‌بردند و این موضوع برای من انگیزه‌ای بود تا به این آلپاکا نیز آموزش موج‌سواری دهم زیرا هوش و توانایی آن از حیوانات یاد شده کمتر نیست.»

وی برای این نوع موج‌سواری از یک تخته ویژه و جلیقه نجات استفاده می‌کند. آلپاکاها گونه‌ای از شترهای آمریکای جنوبی هستند که در مناطق بلند و مرتفع زندگی می‌کنند و جثه‌ای به اندازه «لاما» دارند.

بالش موزیکال

کپنهاگ: استرس‌ها و تنش‌های روانی باعث شده تا برخی برای به خواب رفتن حاضر باشند انواع و اقسام دارو‌ها و روش‌ها را به کار گیرند تا مگر چند ساعتی طعم خواب راحت را بچشند.

اما مسئولان نظامی دانمارک برای اینکه بتوانند خواب را به چشمان سربازان بازگردانند، تخت‌ها و بالش‌های موزیکالی خریداری کرده‌اند که هنگام خواب برای آنها موسیقی آرام‌بخش پخش کند.

برخی نیز از بالش‌هایی برای خواب استفاده می‌کنند که حسگر‌های آن به محض اینکه فشار سر را حس می‌کنند علاوه بر موسیقی، صدای آواز پرندگان، موج‌دریا و رودخانه را پخش می‌کنند.

به گفته روانشناسان، دوری از خانواده، آموزش‌های نظامی خشن و مساعد نبودن محیط نظامی برای برخی تیپ‌های روانشناختی، از جمله دلایل ابتلای سربازان به ناراحتی‌های روانی است و مقامات باید برای رفع آنها تمهیدات جدی‌تری بیندیشند. 

پیتزاهای عتیقه

پمپئی: در حالی که تازه نبودن مواد مورد استفاده در پیتزا یکی از شکایت‌های معمول خریداران پیتزاست، در ایتالیا 2پیتزای 2هزار ساله کشف شد که از قضا هیچ فروشنده متهم و خریدار شاکی‌ نیز برای آنها وجود ندارد.

خبرگزاری‌ها اعلام کرده‌اند که بقایای یک مغازه‌ پیتزا‌فروشی همراه با این دو پیتزا در شهر تاریخی «پمپئی» ایتالیا کشف شده است. مسئله‌ای که سبب شگفتی باستان‌شناسان ایتالیایی شده، کشف این دو پیتزای بزرگ است که پیش از وقوع حادثه فوران گدازه‌ها بر شهر پمپئی، پخته و پس از مدفون شدن شهر در زیر خاکستر‌های آتشفشانی، به سنگواره تبدیل شده‌اند.

همچنین روی اجاق این مغازه، این کلمات حک شده است: «پیتزای چانگ، پمپئی، ناپولی، رم». چانگ یک اسم چینی است و محققان این نام را سندی بر پیوندهای اروپاییان و آسیایی‌ها در هزاران سال پیش می‌دانند.