تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۶

عبدالله، شاه اردن در مصاحبه‌ای با روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال، آینده اسرائیل را در معرض خطر توصیف کرد

و گفت که اگر صلح خاورمیانه محقق نشود، اسرائیل آینده‌ای نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، عبدالله که قرار است برای شرکت در نشست امنیت هسته‌ای به واشنگتن برود، در این مصاحبه تاکید کرد که نباید در زمینه صلح خاورمیانه وقت را تلف کرد. او رابطه اسرائیل و اردن را در شرایط فعلی بسیار بد توصیف کرد و گفت که برای حل مشکل خاورمیانه باید کار جدی به‌صورت فوری صورت گیرد.

در همین حال دیروز وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه شدید اللحنی علیه نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد: به اردوغان پیشنهاد می‌کنیم برای پیوستن به جهان عرب به‌دنبال راه دیگری باشد بی‌آنکه تبدیل به رهبری تندرو چون هوگو چاوز رئیس‌جمهور ونزوئلا شود.

آویگدور لیبرمن خود نیز دیروز در گفت‌وگویی رسانه‌ای با حمله به نخست‌وزیر ترکیه گفت: ما به اردوغان پیشنهاد می‌کنیم راه‌های خلاقانه‌تری را برای پیوستن کشورش به جهان اسلام و غرب ایجاد کند.وی همچنین تاکید کرد: ما نمی‌توانیم شهرک‌سازی‌‌ها در بیت‌المقدس را نه در شرق و نه در غرب آن و نه در بخش عرب‌نشین یا یهودی‌نشین آن متوقف کنیم.

‌وی افزود: اسرائیل حسن‌نیت خود را طی سال گذشته بیشتر کرد؛ به‌ویژه اساس تشکیل کشور فلسطین را پذیرفت و توقف شهرک‌سازی‌‌ها در کرانه باختری را به‌مدت 10ماه متوقف کرد، بسیاری از موانع در مسیر راه‌ها در کرانه باختری را باز کرد.

این‌بار نوبت فلسطینی‌هاست که از خواسته‌های خود چشم پوشی کنند! این سخنان وزیر خارجه تندروی رژیم صهیونیستی در حالی بیان می‌شود که رابطه تل‌آویو این روزها حتی با متحد سنتی و حامی اصلی خود در جهان یعنی آمریکا در شرایط وخیمی است. ‌