گروه شهری: امسال هیچ افزایشی در عوارض شهرسازی نخواهیم داشت

سخنگوی شهرداری تهران دیروز در حاشیه جلسه ارتباط مستقیم مردمی در مرکز 1888 در پاسخ به سؤال خبرنگاری در مورد وضعیت عوارض شهرسازی در سال 89 گفت: شهرداری تهران در حال حاضر سیاست‌های تشویقی در حوزه ساخت‌وساز دارد و به همین دلیل هیچ افزایشی در عوارض شهرسازی نخواهد داشت.

سید محمد هادی ایازی یادآور شد: چنانچه وام‌های قول داده شده با سودهای کم در حوزه ساخت‌وساز محقق شود قطعا شاهد شرایط رو به رشدی در ساخت‌وساز خواهیم بود اما اگر این سیاست‌ها انقباضی بوده و اجرایی نشود، وضعیت ساخت و ساز به همین شکل و در حالت رکود باقی خواهد ماند. وی در بخش دیگری از مصاحبه با خبرنگاران قول داد قطعا پل جوادیه در زمان‌بندی اعلام شده که همان پایان تابستان است تکمیل شود.

ایازی درباره زمان دقیق برداشتن دیوار پادگان قلعه‌مرغی و شروع عملیات تغییر کاربری در فضای 300 هکتاری این مجموعه گفت: تا به حال زمینه اجرایی قوانین مرتبط با خروج پادگان‌ها از شهر تهران فراهم نشده بود و نخستین بار است که با همکاری شهرداری تهران و مساعدت ارگان‌های نظامی، پادگان‌ها برای بهتر شدن شرایط زندگی شهروندان تغییر کاربری داده می‌شود.

وی با اعلام اینکه شهرداری تهران تاکنون بیش از 400 میلیارد تومان برای خرید زمین پادگان قلعه مرغی پرداخت کرده است، گفت: این مبلغ مربوط به خرید برخی از املاک در اطراف این پادگان نیز می‌شود. وی افزود: اردیبهشت ماه به‌صورت رسمی و نمادین دیوار پادگان قلعه مرغی برچیده خواهد شد و پس از آن اقدامات گسترده‌ای در مورد محدوده پادگان آغاز می‌شود و بنابر اعلام شهردار تهران، این مجموعه تبدیل به نگین جنوبی شهر تهران خواهد شد.

ایازی همچنین از اقدامات شهرداری تهران در مورد تغییر کاربری پادگان جی و مجموعه اسلحه‌سازی‌ واقع در منطقه‌13 سخن گفت و ادامه داد: قطعا اقدامات شهرداری در این دو حوزه با مشارکت بخش خصوصی برای افزایش سرانه‌های مناطق جنوبی شهر خواهد بود.
سخنگوی شهرداری تهران همچنین در پاسخ به سؤالی درباره ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) نیز خاطرنشان کرد: عملیات این پروژه از سمت جنوب آغاز شده و تکمیل آن از اولویت‌های امسال شهرداری تهران است.

ایازی اجرایی شدن اتوبان و تونل صدر ـ نیایش را نیز از دیگر اولویت‌های کاری شهرداری در سال‌جاری اعلام کرد و گفت: عملیات عمرانی این پروژه پس از تصویب کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران آغاز خواهد شد. وی همچنین در پاسخ به سؤالی در رابطه با موضوع مراجعات شهروندان تهرانی به 1888 در سال‌88 خاطرنشان کرد: در سال گذشته در مجموع 75‌هزار و 875 پیام با مرکز 1888 شهرداری تهران برقرار شد که نسبت به سال 87،  25 درصد کاهش داشت.

همچنین 79 درصد تماس‌ها در سال 88 مربوط به انتقاد از اقدامات شهرداری تهران بود که این میزان نسبت به سال 87، 16 درصد کاهش را نشان می‌دهد.معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران همچنین خاطرنشان کرد:‌ میزان شکایت در سال 88، 4/2 درصد کاهش داشت و میزان پیشنهاد برای اقدامات شهرداری تهران نیز 5/0 درصد بود، در عین حال میزان تقدیر و تشکر از اقدامات شهرداری تهران نیز 12 درصد بود که نسبت به سال گذشته روند افزایشی داشته است.