سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۳
۰ نفر

گروه شهری: نخستین شناسنامه فنی ساختمان شهر تهران با متراژ بالای 3 هزار متر مربع با ثبت کلیه اطلاعات ملکی، معماری، تاسیساتی، فنی و... در منطقه 5 صادر شد

علیرضا نادری، معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 5، با اشاره به قانون سازمان نظام مهندسی و شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر الزام صدور شناسنامه فنی ساختمان‌های بالای 3 هزار مترمربع گفت: نخستین شناسنامه فنی ساختمان شهر تهران با شماره چهارصفر یک (00001) در منطقه 5 صادر شد.

وی افزود: در شناسنامه کلیه اطلاعات ثبتی و ملکی، مهندس ناظر و همچنین اطلاعات فنی به‌صورت مشخصات معماری، سازه، تجهیزات ، تاسیسات و... به ثبت رسیده است.نادری با بیان اینکه شناسنامه فنی به‌عنوان هویت ساختمان به‌شمار می‌آید، افزود: هدف از صدور شناسنامه رعایت نکات فنی احداث ساختمان براساس استانداردهای ملی است و اجرای این طرح گامی مؤثر در مقاوم‌سازی‌ ساختمان است.

وی تصریح کرد: شناسنامه فنی پروسه‌ای برای ساخت و ساز است که عدم‌رعایت دقیق مقررات ملی ساختمان و  استانداردهای کیفی و فنی در تمام مراحل ساخت را به راحتی قابل شناسایی و پیگیری می‌کند.

معاون شهرسازی و معماری منطقه تصریح کرد: کلیه اطلاعات مذکور از طریق زونکن کارگاهی که در هنگام صدور مجوز ساخت در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد جمع‌آوری و در زمان صدور مجوز پایان کار با تایید سازمان نظام مهندسی صادر می‌شود.

شناسنامه فنی ساختمان براساس یک تفاهم‌نامه مشترک بین وزارت مسکن و شهر‌سازی‌، سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران و شهرداری و شورای شهر تهران صادر می‌شود و هدف از صدور آن تضمین کیفیت ساختمان‌هاست. این طرح که از سوی مسئولان، حلقه مفقوده ارتقای ساختمان‌سازی نامیده شده بود، در ابتدای کار به‌دلیل ناهماهنگی‌هایی متوقف شد.

کد خبر 106108

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز