گروه شهری: علیرضا ربیعی رئیس سامانه 137 شهرداری تهران از پایان یک دوره کامل اجرای طرح جهادی در مناطق 22گانه تهران خبر داد و آغاز طرح جهادی زمستانی و آمادگی شهرداری تهران را برای رفع سریع مشکلات شهروندان تهرانی اعلام کرد.

وی با اشاره به فعالیت شهرداری تهران برای حل معضلات در قالب اجرای طرح جهادی گفت: حاصل کار همکاران ما در شهرداری تهران، بردن خدمات شهرداری به محلات مختلف بود که این اقدام با توجه به محله‌محوری که از سوی مدیریت شهری مورد توجه قرار گرفته بود، انجام شد.
ربیعی با بیان این‌که شهرداری تهران در قالب طرح جهادی، علاوه بر نهادینه کردن فعالیت‌های شهرداری در محلات، سرعت در رسیدگی کارها را مورد توجه قرار داده است، افزود: روحیه بسیجی و تلاش‌های فراوان و کار کردن بدون وقفه، روح جدیدی به شهرداری تهران داد و این اقدام شهرداری پس از یک‌ دوره فعالیت طرح جهادی به‌صورت یک فرهنگ درآمد و هم‌اکنون نیز بسیاری از شهرداری‌های مناطق به‌طور خودجوش در هر هفته و همزمان با اجرای طرح جهادی 137، در محلات اقدام به خدمات‌رسانی به شهروندان تهرانی کرده‌اند.
ربیعی با اشاره به آغاز طرح جهادی زمستانی گفت: جدول طرح زمستانی به تمام مناطق شهرداری ابلاغ شده است و از منطقه 19 و 15 آغاز خواهد شد که با توجه به اقدامات گذشته، بر اساس پیش‌بینی‌ها برای فصل زمستان به اجرا درخواهد آمد. وی زمان آغاز طرح جهادی زمستانه را 2 دی ماه اعلام کرد و پایان این طرح را تا انتهای اردیبهشت ماه دانست. ربیعی   بارندگی‌های فصل بهار در تهران را یادآور شد و از آمادگی اجرای اقدامات پیشگیرانه برای رفع مشکلات احتمالی شهروندان در طرح جهادی زمستانی توسط شهرداری تهران خبر داد.
رئیس سامانه 137 از مشارکت شهروندان در اجرای طرح جهادی زمستانی خبر داد و افزود: با توجه به این‌که طرح جهادی در مرحله اول کار نو و تازه‌ای بود، لذا بسیاری از شهروندان، با چگونگی آن آشنا نبودند. اما با پایان اجرای یک‌ دوره طرح جهادی در کلیه مناطق، شهروندان علاوه بر آشنایی با آن، اعتماد بیشتری به اقدامات شهرداری تهران پیدا کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که در اجرای طرح جهادی زمستانه، مشارکت بیشتری داشته باشند.
ربیعی از نتایج اقدامات انجام شده در طرح جهادی 137 به‌عنوان یک دستاورد مثبت مدیریت شهری یاد کرد و افزود: هم‌اکنون بسیاری از مناطق شهرداری به‌طور خودجوش به اجرای طرح جهادی در سطح مناطق می‌پردازند و این به معنی نهادینه شدن خدمات‌رسانی در سریع‌ترین زمان ممکن است.