تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۰

گروه حوادث: راز 2 مرد تبهکار که با نقشه‌ای بسیار حرفه‌ای قصد داشتند 700گرم کراک را به داخل زندان انتقال دهند، در آزمایش رادیولوژی فاش شد.

تحقیقات پلیسی برای به دام انداختن این دو قاچاقچی، مدتی قبل و هنگامی آغاز شد که کارآگاهان اداره مبارزه با مواد‌مخدر شهرستان کرج در جریان فعالیت یک باند تبهکاری قرار گرفتند که به طرز ماهرانه‌ای اقدام به انتقال مواد‌مخدر به داخل زندان می‌کردند.

با این گزارش، تحقیقات پلیسی و قضایی برای یافتن قاچاقچیان آغاز شد اما درحالی‌که تحقیقات ادامه داشت، ماموران گشت انتظامی فردیس هنگام گشتزنی متوجه رفتارهای عجیب 2 مرد شدند که در اطراف کلانتری پرسه می‌زدند و از جیب یک نفر از آنها هنگام قدم زدن یک بسته مواد‌مخدر بر زمین افتاد.

با دیدن این صحنه ماموران بلافاصله وارد عمل شده و این دو مرد را که به‌نظر می‌رسید قاچاقچی خرده‌پای مواد‌مخدر باشند دستگیر کردند، در بازرسی بدنی از 2 متهم، ماموران 200 گرم تریاک از آنها کشف کردند ولی وضعیت جسمی مشکوک متهمان این احتمال را که آنها مواد‌مخدر را بلعیده باشند قوت بخشید، به این ترتیب دستور عکسبرداری از آنها صادر شد و در بررسی‌های تخصصی عکس‌های رادیولوژی مشخص شد که آنها مقدار قابل توجهی مخدر کراک بلعیده‌اند.

به این ترتیب متهمان تحت بازجویی‌های فنی و تخصصی قرار گرفتند و در این بازجویی‌ها بود که از نقشه خود برای انتقال مواد به زندان پرده برداشتند.

پول گرفته بودم

یکی از متهمان که دارای 21فقره سابقه کیفری در زمینه مواد‌مخدر و سرقت است، در اعترافات خود به ماموران گفت: مدتی قبل با یک قاچاقچی مواد‌مخدر آشنا شدم؛ او وقتی از سوابق من مطلع شد پیشنهاد داد تا با همدستی یکدیگر مواد‌مخدر را به داخل زندان انتقال دهیم. او می‌گفت که با این کار پول زیادی گیرم می‌آید و من هم به خاطر مشکلات مالی با پیشنهاد او موافقت کردم.

بعد از موافقت من، قرار شد طبق نقشه‌ای که او طراحی کرده بود 400 گرم کراک را من ببلعم و 300 گرم دیگر را هم دوستم، سپس با پرسه زدن در اطراف کلانتری وانمود کنیم که در حال توزیع مواد‌مخدر هستیم تا ماموران ما را دستگیر کنند و بعد از آنکه در بازرسی بدنی‌ ازما  مقداری تریاک کشف کردند ما را به زندان بفرستند و در آنجا با دفع مواد بلعیده شده، آنها را به همدست مرد قاچاقچی که در زندان بود تحویل دهیم.

گفت‌وگو با متهم سابقه دار

  • چند سال داری؟

38 سال.

  • می گویند تو 21فقره سابقه کیفری داری؛ نخستین بار در چه سنی دستگیر شدی؟

21 سالم بود که برای نخستین بار افتادم زندان، درست یادم نمی‌آید اما فکر کنم به خاطر مواد‌مخدر بود.

  • حتی خلافکارها هم از زندان خوششان نمی‌آید، چرا تو حاضر شدی برای پول برگردی زندان؟

جایی برای ماندن ندارم. کارهای خلاف انجام می‌دهم تا بتوانم به زندان بروم و در آنجا بمانم، این دفعه تازه پول هم می‌دادند.

  • این چندمین بار بود که مواد به زندان انتقال می‌دادی؟

18 تا از پرونده هایم مربوط به مواد‌مخدر است اما باور کنید فقط 5 بار دست به این کار زده‌ام.

  • قرار بود چقدر گیرت بیاید؟

قاچاقچی اصلی که از طریق یکی از دوستانم با او آشنا شدم قرار بود یک میلیون و 200 هزار تومان بعد از آنکه محموله را در زندان تحویل دادم به من بدهد. من خیلی به این پول احتیاج داشتم.

  • چرا اینقدر به این پول  احتیاج داشتی؟

می‌خواستم مواد بخرم.

  • اگر بسته‌های مواد داخل شکمت پاره می‌شد می‌دانی چه سرنوشتی در انتظارت  بود؟

بله، هرکسی می‌داند، آدم می‌میرد ولی گفتم که به پول احتیاج داشتم.

می‌دانی چه مجازاتی در انتظارت است؟

شاید اعدامم کنند.

  • تو که اینها را می‌دانستی چطور حاضر شدی برای یک میلیون و 200 هزار تومان این کار را بکنی؟

فکر می‌کردم هیچ کسی نمی‌فهمد. اگر احتمال می‌دادم که ماجرا لو برود دیوانه نبودم این کار را بکنم. همه خلافکارها فکر می‌کنند که دستگیر نمی‌شوند.

  • حرف آخر؟

من از سر بدبختی این کار را کردم، من آنقدر در بدبختی مواد افتادم که دیگر زندگی برایم ارزشی نداشت؛ اما از معتادانی که خانواده دارند و هنوز به اینجا نرسیده اند، می‌خواهم سرنوشت مرا بخوانند و قبل از اینکه به اینجا کشیده شوند به فکر ترک بیفتند.

تحقیقات ادامه دارد

سرهنگ اصلانی- فرمانده انتظامی شهرستان کرج- روز گذشته با اعلام خبر دستگیری این متهمان گفت: 2 متهم پرونده هم‌اکنون برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان اداره مبارزه با مواد‌مخدر شهرستان کرج قرار گرفته‌اند و تلاش برای دستگیری همدستان آنها ادامه دارد.