همشهری آنلاین: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از انتصاب نخستین مدیرکل زن در این سازمان خبر داد

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، محمد جواد محمدی زاده بابیان اینکه پیش از این فقط ریاست این سازمان برعهده بانوان بود، گفت: اکنون برای نخستین بار یک زن به عنوان مدیرکل پژوهشی سازمان حفاظت محیط زیست منصوب شده است.

وی افزود: خانم دکتر جواهریان به سبب فعالیت‌های زیاد در زمینه برنامه‌های این سازمان به عنوان مدیرکل پژوهشی منصوب شد.

محمدی زاده از نقش مهم بانوان در عرصه های محیط زیست قدردانی کرد و گفت: باید از این زمینه‌ها به خوبی بهره برد.

وی در ادامه خواهان اصلاح الگوی سازمانی به منظور نظارت صحیح و بالادستی بر عملکرد دیگر سازمان‌ها در زمینه محیط زیست شد و افزود: هر سازمان درصورت تملک منابع طبیعی به نفع آن خود از آن بهره برداری می‌کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به ایجاد زیرگروه‌های میان رشته‌ای برای محیط زیست گفت: محیط زیست و فن آوری اطلاعات، عمران، جنگلداری، دامداری، تغذیه، صنایع دریایی و دیگر میان رشته‌ها به منظور نظارت بر عملکرد زیست محیطی بخش‌های مرتبط، بسیار مفید و موثر است.

وی اضافه کرد: مسئولیت‌های نظارت مستقیم باید برعهده تشکل‌های غیر دولتی به ویژه دانشجویی سپرده شود که علاوه بر علم، غیرت کاری و عشق نیز دارند.

محمدی زاده افزود: سازمان باید فقط نظارت مکمل و سیاست گذاری را در این حوزه برعهده داشته باشد.

وی خواهان حضور ناظران محیط زیست و مهندسان و مروجان کشاورزی در میان مردم شد و گفت: باید همانند حضور موفق خانه‌های بهداشت در میان روستاها عمل کرد تا به نتیجه مطلوب رسید.

محمدی زاده افزود: این کار نیز بر عهده تشکل‌های مردم نهاد به ویژه دانشجویان علاقه مند است.

وی در ادامه از پیشنهاد تشکیل سازمان نظام مهندسی و محیط زیست در کنار سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به منظور نظارت تخصصی بر فعالیت‌های صنعتی خبر داد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، نظارت‌های تخصصی و آزمایشگاهی را نیز از فعالیت‌های مفید تشکل‌های مردمی در زمینه محیط زیست عنوان کرد.