همشهری آنلاین: شالکه با پیروزی بر هرتا برلین و به دلیل تساوی بایرن مونیخ با مونشن گلادباخ، با بایرن صدرنشین هم‌امتیاز شد. لورکوزن، دورتموند واشتوتگارت نیز با پیروزی بر حریفان، بخت راهیابی خود به لیگ اروپا را تثبیت کردند.

در نخستین دیدار از هفته‌ ۳۲ فوتبال بوندس‌لیگای آلمان، شامگاه جمعه (3 اردیبهشت) تیم فا.اف.ال بوخوم متحمل شکست خانگی ۲ بر 0 در برابر تیم فا.اف.ب اشتوتگارت شد.

شاگردان کریستیان گروش سوئیسی با این پیروزی ۵۳ امتیازی شدند و با ادامه‌ حضور در مکان ششم جدول، گام مهمی را به سوی کسب جواز حضور در مسابقات فصل آینده‌ "لیگ اروپا" پشت سر گذاشتند. تیم ۲۷ امتیازی بوخوم با این ناکامی همچنان با خطر جدی سقوط به لیگ دوم آلمان روبروست.

شالکه به قهرمانی امیدوار شد

درادامه‌ دیدارهای هفته‌ سی و دوم فوتبال بوندس‌لیگا، روز شنبه (4 اردیبهشت) در حساس‌ترین رویارویی‌ها تیم‌های بایرن مونیخ و اف.ث شالکه به «رقابت از راه دور» خود برای فتح عنوان قهرمانی چهل و ششمین فصل فوتبال بوندس‌لیگا پرداختند.

بایرنی‌ها که میهمان تیم دوازدهم جدول، بوروسیا مونشن گلادباخ بودند، به لطف تگ گل میروسلاو کلوزه در دقیقه‌ ۷۳ از شکست مقابل حریف دیرینه‌ خود گریختند و به نتیجه‌ مساوی یک بر یک رضایت دادند. نخستین گل این دیدار توسط مارکو رویس در دقیقه‌ ۶۰ برای تیم میزبان به ثمر رسید.

همزمان با دیدار مونشن گلادباخ با بایرن مونیخ، آبی‌پوشان شالکه در ورزشگاه المپیک پایتخت آلمان، تیم قعرجدولی هرتا برلین را ۱ بر 0 مغلوب خود کردند. گل سرنوشت‌ساز این بازی را هایکو وسترمان، مدافع ملی پوش شالکه چهار دقیقه قبل از سوت پایان به تور دروازه‌ برلینی‌ها چسباند. تیم ۲۳ امتیازی هرتا برلین با این باخت در یک قدمی سقوط به دسته‌ پایین‌تر قرار گرفته است.

شالکه با کسب سه امتیاز طلایی این بازی، با صدرنشین جدول، بایرن مونیخ هم‌امتیاز شد. تیم  ۶۳ امتیازی بایرن مونیخ به لطف تفاضل گل بهتر(+۳۷) همچنان جلوتر از شالکه (+۲۳) قرار گرفته است. بایرن مونیخ در دو دیدار پایانی فصل جاری بوندس‌لیگا در روزهای 11 و 18 ارذیبهشت به ترتیب میزبان بوخوم و سپس میهمان هرتا برلین خواهد بود. حریف‌های نهایی شاکله در بازی‌های همزمان در هفته‌های ۳۳ و ۳۴، تیم وردربرمن در دیدار خانگی و تیم ماینتس در زمین ماینتس خواهند بود.

سرمربی شالکه، فلیکس ماگات همچنان به قهرمانی تیم خود در بوندس‌لیگا چشم دوخته است. وی معتقد است که فشار سنگین لیگ قهرمانان اروپا بر دوش بایرین مونیخ، بر روی عملکرد شاگردان لوئیز فان‌گال در دیدارهای پایانی بوندس‌لیگا اثر منفی خواهد داشت و شالکه در صورت استفاده از این موقعیت و کسب حداکثر امتیازها در دیدارهای باقی مانده، از بایرن مونیخ سبقت خواهد گرفت.

سهمیه‌ لیگ اروپا برای لورکوزن، دورتموند و وردربرمن

تیم بایر لورکوزن، "قهرمان غیر رسمی" نیم‌فصل نخست بوندس‌لیگا، در دیدار خانگی مقابل هانوفر از ادامه‌ "سقوط آزاد" خود در نیم فصل دوم جلوگیری کرد. شاگردان یوپ هاینکس با نتیجه‌ ۳ بر 0 از سد تیم میهمان عبور کردند و راهی مسابقات فصل آینده‌ فوتبال باشگاه‌های اروپا شدند. در این دیدار اشتفان کیسلینگ، مهاجم ملی‌پوش بایر لورکوزن با به ثمر رساندن گل‌های بیستم و بیست‌ویکم خود در فصل جاری بوندس‌لیگا، پیشتاز جدول گلزنان برتر فصل شد. تیم ۲۷ امتیازی هانوفر هم اکنون در کنار هرتا برلین به عنوان "نامزد" دوم سقوط به شمار می‌رود.

زردپوشان بوروسیا دورتموند در دیداری سرنوشت‌ساز با نتیجه‌ ۳ بر ۲ تیم میزبان نورنبرگ را شکست دادند. دورتموندی‌ها حال با ۵۶ امتیاز از بخت بسیار مناسبی برای کسب "جواز اروپا" برخوردارند. تیم ۲۸ امتیازی نورنبرگ نیز همچنان در "گرداب" سقوط به بوندس‌لیگای ۲ می‌چرخد.

در شهرآورد منطقه‌ "راین ماین" جمهوری فدرال آلمان، دو تیم میان جدولی اف.اس.فا ماینتس و  اینتراخت فرانکفورت با میزبانی ماینتس به مصاف یکدیگر رفتند و در پایان ۳ بر ۳ مساوی کردند.

سرانجام در آخرین پیکار روز شنبه، سبزپوشان وردربرمن به لطف ضربه پنالتی تورستن فرینگس در واپسین ثانیه‌های بازی، یک بر صفر تیم میهمان اف.ث. کلن را راهی ایالت "نورد راین وستفالن" آلمان کردند. 

دیدارهای پایانی هفته‌ ۳۲

به گزارش دویچه‌وله، دیدارهای هفته‌ ۳۲ بوندس‌لیگا روز یکشنبه (5 اردیبهشت) با انجام دو دیدار هوفن‌هایم مقابل هامبورگ و فرایبورگ در برابر ولوفسبورگ به پایان می‌رسند.