تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۲

ریاض: یک آکادمی در عربستان سعودی به‌زودی به دانشجویان خود در رشته تعبیر خواب درجه دکترا می‌دهد!

یوسف الحارث، یکی از خوابگزارهای  مشهور عربستان قرار است به‌زودی آکادمی تعبیر خواب خود را تاسیس کند که در آن بیش از 800 دانشجو تحصیل خواهند کرد.این آکادمی به فارغ‌التحصیلان خود مدرک کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکترا در رشته تعبیر خواب خواهد داد. وی اعلام کرده است که تلاش می‌کند تا این آکادمی را به یک دانشگاه دولتی و معتبر بین‌المللی تبدیل کند و به همین خاطر به زودی با یکی از دانشگاه‌های بین‌المللی در یک کشور عربی توافقی را  برای همکاری  امضا خواهد کرد.

راه حل برای کاهش ترافیک

استانبول:  با دیدن این عکس تعجب نکنید؛عبدالله‌گل،رئیس جمهوری ترکیه نه سوار یک ربات است نه به خاطر بیماری مجبور به استفاده از صندلی چرخدار شده است. قضیه از این قرار است که دولت ترکیه با استفاده از این ماشین جدید قصد دارد به بهبود وضعیت ترافیک در شهرهای بزرگ این کشور از جمله استانبول کمک کند.

این ماشین تک‌نفره که I-Real نام دارد قرار است برای اولین‌بار در ترکیه تولید شود. آقای گل هم در حضور شاهزاده ژاپن این خودرو را امتحان کرده و از  قرار معلوم  حسابی این محصول جدید نظرش را جلب کرده است. البته هنوز مشخص نیست که I-Real می تواند  در برف و باران هم به داد مردم برسد یا نه!

رکوردشکنی تابلوی پیکاسو

نیویورک:  یک تابلوی نقاشی پابلوپیکاسو، نقاش مشهور اسپانیایی رکورد فروش گران‌ترین اثر هنری را شکست. این تابلو که در سال 1932 کشیده شده است در حراجی کریستی نیویورک به قیمت 106 میلیون دلار به  فروش رسید.  این اثر پیش از این در اختیار یک خانواده مجموعه‌دار آثار هنری قرار داشت که پیش از این فقط یک بار در سال 1961 به نمایش درآمده بود.

پیش از این رکورد فروش آثار هنری به یکی از کارهای آلبرتو جاکومتی، مجسمه‌ساز سوئیسی تعلق داشت که 2‌ماه پیش ۱۰۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار به فروش رسید. کارشناسان حراج کریستی پیش‌بینی کرده بودند که این تابلوی پیکاسو 70 تا 80 میلیون دلار به فروش برسد. خریدار این اثر که نامش اعلام نشده به صورت تلفنی خرید خود را  انجام داده است.

شهر در تصرف کارمندهای دوچرخه‌سوار

بخارست  : بسیاری از مردم فکر می‌کنند برای استفاده از دوچرخه حتما باید لباس ورزشی پوشید اما گروهی از کارمندهای رومانی تلاش می‌کنند خلاف این مسئله را ثابت کنند. این گروه برای اینکه ثابت کنند همه افراد به ویژه کارمندها می‌توانند برای رفت و آمد از دوچرخه استفاده کنند به صورت گروهی اقدام به دوچرخه‌سواری با کت و شلوار در شهر می‌کنند.

در بخارست،پایتخت رومانی ترافیک در برخی ساعت‌ها سرسام آور می‌شود و مسئولان استفاده از دوچرخه را یک راه حل مناسب برای این مسئله می‌دانند. این درحالی است که افرادی که مجبور به پوشیدن لباس رسمی برای رفتن به سر کار هستند در این کشور حاضر به استفاده از دوچرخه نمی‌شوند.دوچرخه‌سواران عقیده دارند با فعالیت خود می‌توانند تصور ذهنی مردم این کشور را تغییر دهند.