چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۶
۰ نفر

سیدنی: خریداران چمدانی که به اشتباه به یک موسسه‌خیریه اهدا شده بود، دستگیر شدند.

 ماجرا از این قرار بود که خریداران یک چمدان کهنه و معمولی هنگام بررسی آن متوجه شدند داخل یکی از آستر‌های آن 93 هزار دلار جاسازی شده است.

آنها بلافاصله برای اینکه در روز‌های بعد صاحب آن نتواند در این خصوص ادعایی کند تمام دلارها را از چمدان خارج کرده و به چند حساب‌ شخصی خود واریز کردند. اما همسر مرد سالخورده‌ای که چمدان را به موسسه خیریه فروخته بود پس از چند روز متوجه موضوع شد و به شوهرش خبر داد که تمام پس‌اندازشان در این چمدان بوده است. بالاخره پلیس به وسیله پیگیری شماره کارت اعتباری خریداران، آنها را دستگیر کرد.  

جسد با چهره مبدل

لندن: مسافران هواپیما در حالی که از همراهان پیرمردی که بدون حرکت روی ویلچر نشسته بود در مورد بیماری وی سؤال می‌کردند‌ وقتی دریافتند وی 2روز پیش مرده است حسابی تعجب کردند.

البته این اطلاعات توسط همراهان جسد به آنها داده نشد بلکه هنگامی که مأموران پلیس برای دستگیری 2زنی که قصد مسافرت با جسد در بخش مسافران را داشتند، اقدام کردند، ازماجرا با خبر شدند.

یکی از زنان یاد شده جسد مرد 91‌ساله‌ای را روی ویلچر گذاشته بود و بعد از گریم وی صورتش را نیز با عینک آفتابی پوشانده بود. آنها قصد داشتند این جسد را با چهره مبدل از انگلستان به آلمان منتقل کنند. این در حالی است که مسافران عادی با صرف هزینه بیشتر برای انتقال جسد می‌توانند بدون دردسر آن‌را در قسمت ویژه و جدای از بخش مسافران هواپیما جابه‌جا کنند. به گفته مقامات، هنوز انگیزه آنها از این کار مشخص نشده است.

خواب ماندن در هواپیما

ونکوور: خواب ماندن در اتوبوس و قطار یک موضوع عادی و تکراری است اما خواب ماندن پروفسور انگلیسی در هواپیمای کانادایی بار دیگر به بحث‌هایی درخصوص امنیت هواپیما‌ها دامن زد زیرا وی نه تنها در هواپیما خواب مانده بود بلکه مدت‌ها نیز در این وسیله غول‌پیکر تنها بوده و چنانچه فرد خلافکار یا تروریستی بود می‌توانست به مقاصد شوم خود برسد.

وی که ساعت‌ها دچار بی‌خوابی بود به محض اینکه به خواب رفت در هواپیما و تنها از خواب بیدار شد. حال آنکه ساعت‌ها از خروج مسافر‌ها گذشته و هیچکس به صندلی‌ها سرکشی نکرده بود. مقامات پیگیر این موضوع هستند که چنانچه کودکی در چنین وضعیتی قرار بگیرد یا تروریست‌ها و هواپیما‌ربا‌ها به چنین فرصت‌هایی دست‌یابند چه عواقب ناخوشایندی در انتظار مسافران خواهد بود. به نظر می رسد با وجود حوادث هواپیمایی بی‌شمار هنوز هم امنیت این هواپیما‌ها تامین نشده است.

شهر خلال‌دندانی

پکن: تمامی روانشناسان معتقدند داشتن سرگرمی‌های سالم نقش عمده‌ای در دوری از بیماری‌هایی همچون افسردگی و استرس دارد.  گوینده سابق یکی از تلویزیون‌های کشور چین نیز به همین منظور با صرف 5 سال وقت برای ساخت شهری کوچک از خلال دندان توانست علاوه بر سرگرم شدن، احتمال ثبت نامش در کتاب‌ رکورد‌های جهانی گینس را بالا ببرد.

بزرگ‌ترین شهر خلال‌دندانی جهان با استفاده از خلال‌دندان‌هایی باضخامت سه و نیم‌میلی‌متر ساخته شده و زیبایی خاصی دارد. وی که تا به حال سازه‌های گوناگونی را با دقت بالا و در همین ابعاد ساخته است، به خبرنگاران گفت: در این شهر می‌توان نمونه‌هایی از ساختمان‌های معروفی همچون برج بلند دوبی یا برج تلویزیون شانگهای چین را مشاهده کرد. وی قصد دارد در آینده نیز با همین شیوه رکور‌د‌های جدیدتری ثبت کند.

کد خبر 104607

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز