تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۶

گروه ادب و هنر: 3 روز پیش، گزارشی با عنوان «صندلی مدیرکل دفتر موسیقی ارشاد؛ همچنان خالی» در همشهری به چاپ رسید که موجب پاسخگویی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

مسلما وعده معرفی قریب الوقوع مدیرکل دفتر موسیقی برای ما نیز خوشایند است افزون بر آنکه معاون جدید هنری نیز سرانجام حاضر به پاسخگویی به رسانه‌ها شده است. متن کامل این پاسخ که ازسوی روابط عمومی معاونت هنری ارسال شده، چنین است:
برنامه‌ریزی در عرصه فعالیت‌های هنری مستلزم تعامل با هنرمندان و دریافت نظرات،  پیشنهادات و انتظارات اهالی هنر است.

در این راستا معاونت امور هنری نیز نشست‌هایی را با هنرمندان رشته‌های مختلف از جمله حوزه موسیقی برگزار می‌کند تا برنامه‌ریزی‌های حوزه موسیقی و انتخاب مدیرکل دفتر موسیقی با استفاده از نظرات و انتظارات پس از بررسی نظرات و نیازهای این عرصه که از سوی هنرمندان بیان می‌شود،

مدیر دفتر موسیقی انتخاب می‌شود و برنامه‌های جامع این حوزه تدوین خواهد شد. البته تمامی امور دفتر موسیقی نیز با توجه به پایان مأموریت ایشان از جهاد دانشگاهی و عدم‌امکان حضور بیشتر پذیرفته شد. نشست‌های معاون امور هنری با هنرمندان که در مطلب آن روزنامه اشاره شده است در راستای تعامل و بهره‌مندی از نظرات،  پیشنهادات و انتقادات برای برنامه‌ریزی دقیق‌تر است و در آینده نزدیک نیز در نشستی با خبرنگاران محترم به سؤالات رسانه‌ها پاسخ می‌دهد.

ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک تهران نیز به‌عنوان دو ارکستر مهم و سرمایه هنر موسیقی،  با نظرات و مشورت هنرمندان و پیشکسوتان ساماندهی می‌شود تا فعالیت مستمر و پویایی را از آنها شاهد باشیم. مدیرکل دفتر موسیقی پس از بررسی‌های کارشناسی و به دور از شتابزدگی در آینده نزدیک معرفی می‌شود.

صندلی مدیرکل دفتر موسیقی ارشاد؛ همچنان خالی