تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۴

گروه شهری: شهردار تهران با بیان اینکه وحدت و همدلی اعضای شوراها امری اجتناب ناپذیر است

و تنش و اختلاف،  مانع خدمت به مردم می‌شود، گفت: به‌منظور کاهش حجم کاری دولت و افزایش کارایی در شهرها باید اختیارات محلی به شوراها واگذار شود.محمدباقر قالیباف شامگاه پنجشنبه در گرگان افزود: شوراها و شهرداری‌ها باید از دسته‌بندی‌های سیاسی فاصله بگیرند زیرا این مسئله مانع خدمت به مردم می‌شود. وی خاطرنشان کرد: همچنین برای کارآمدی شهرداری و شوراها باید نگرش به این نهادها عوض شود زیرا اکنون شهرداری به‌عنوان نهاد دریافت‌کننده عوارض تلقی می‌شود.

قالیباف عنوان کرد: نگرش‌های سنتی درباره شهرداری درحالی است که این نهاد به‌عنوان یک نهاد اجتماعی به‌دنبال رفاه و آسایش مردم است. شهردار تهران بیان داشت: وحدت و همدلی اعضای شورا امری اجتناب ناپذیر است زیرا تنش و اختلاف مانع خدمت به مردم می‌شود.

وی یادآور شد: شوراهای اسلامی ریشه شهرداری‌ها به شمار می‌آیند و وحدت موجود بین اعضا، کارایی شهرداری‌ها را افزایش می‌دهد.شهردار تهران بر لزوم ارتقای سطح دانش و آگاهی‌های مردم تاکید کرد و گفت: این امر موجب می‌شود تا مردم خواسته‌هایشان را در برابر شهرداری و شورا مطرح کنند. وی اظهار داشت: همه مردم باید برای پویایی نهاد مردمی شورا و شهرداری تلاش کنند و برای معرفی دستاوردهای نظام گام بردارند.

پیشرفت و عدالت در جامعه نیازمند اصلاح رفتارهاست

شهردار تهران با بیان اینکه اکنون نیازمند همدلی و وحدت در همه حوزه‌ها حول محور ولایتیم، گفت: برای پیشرفت عدالت در جامعه نیازمند اصلاح رفتارها هستیم و باید در این زمینه تلاش بیشتری انجام شود.دکتر محمد باقر قالیباف در مراسم نهمین سالگرد نمایندگان شهید گلستان در مجلس در مصلای گرگان نیز افزود: اکنون نیازمند همدلی و وحدت در همه حوزه‌ها هستیم و باید در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و... برخی رفتارها اصلاح شود.

شهردار تهران با بیان اینکه دهه چهارم انقلاب، دهه پیشرفت و عدالت نامگذاری شده است، تاکید کرد: اگر دلسوز نظام و پیرو راه امام و شهدا هستیم و تابع ولایت هستیم، باید برای توسعه کشور تلاش کنیم. این فرمانده دفاع مقدس تاکید کرد: سرباز ولایت دغدغه‌ای جز پیشرفت و توسعه کشور ندارد و برای دستیابی به این هدف در سالی که به نام کار و همت مضاعف مزین شده است باید با وقت‌گذاری و تلاش صادقانه کار کنیم.

شهردار تهران با گرامیداشت یاد و خاطره 7شهید هواپیمای یاک40 که در تاریخ 27 اردیبهشت سال 80 به شهادت رسیدند، افزود: برای تحقق اهداف و آرمان‌های شهدا باید تلاش بیشتری شود و در این راستا گام برداشت.