گروه شهری: شهردار تهران با بیان اینکه مدیریت اماکن ورزشی به شورایاری‌ها و هیات‌امنای محلات واگذار می‌شود، گفت:

در نظر داریم تمامی اماکن ورزشی را برای اداره به‌طور خصوصی با هزینه پایین به شورایاری‌های محلات واگذار کنیم؛  البته این بدان معنا نیست که مالکیت این اماکن هم به آنان واگذار شود.

دکتر محمد باقر قالیباف در حاشیه دومین همایش ملی توسعه ورزش شهروندی که 8خرداد در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره ایجاد مراکز ورزشی اظهارداشت: باید شهرداری تهران زمینه ورزش همگانی را برای تمامی سنین فراهم کند تا این مهم در سبد خانوار خانواده‌ها قرار گیرد.

وی ادامه داد: در زمینه تجهیزات ورزشی در حوزه ورزش سنتی مانند کشتی، وزنه‌برداری و همچنین ست‌های ورزشی در پارک‌ها از وضعیت مطلوبی برخورداریم. قالیباف با بیان اینکه شهرداری تهران در حوزه ورزش همگانی گام‌های مطلوبی برداشته، گفت: استفاده از ورزش همگانی از حقوق شهروندان به شمار می‌رود و در این راستا درصددیم  با همکاری مردم، ورزش حرفه‌ای و تخصصی را نیز تقویت کنیم.

شهردار تهران علت برگزاری این همایش را در دانشگاه که محلی آکادمیک و علمی است، استفاده از خرد جمعی و تئوری‌های علمی بیان کرد و افزود: در پی استفاده از نظرات و پیشنهادهای نخبگان و فرهیختگان دانشگاهی در این خصوص هستیم.

بدهکاری به مردم در ایجاد مراکز ورزشی

شهردار تهران در سخنرانی خود در دومین همایش ملی توسعه ورزش شهروندی با بیان اینکه شهرداری خود را بدهکار مردم در ایجاد مراکز ورزشی در سطح شهر می‌داند، گفت: شهرداری مکلف به راه‌اندازی مراکز ورزشی گسترده و رایگان برای مردم بوده و در این راستا 100 سالن ورزشی برای زنان ایجاد شده است.

محمد باقر قالیباف با بیان اینکه از مهم‌ترین دغدغه‌های شهر تهران ارتقای کیفیت زندگی در این کلانشهر بزرگ است، اظهارداشت: برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان شاهد فرصت‌ها و تهدیدات بسیاری هستیم که در این راستا باید با برنامه‌ریزی مناسب بر تهدید‌ها چیره شویم و از فرصت‌ها بهره مطلوب را ببریم. 

وی با اشاره به اینکه اگر نتوانیم به‌خوبی برنامه‌ریزی کنیم این فرصت‌ها تبدیل به تهدید می‌شود، گفت: ما مکلفیم با تلاش خردمندان از فرصت‌های موجود برای ارتقای کیفیت زندگی شهری از لحاظ مادی و معنوی استفاده کنیم.

شهردار تهران توسعه پایدار شهری را از موارد توسعه کیفیت زندگی شهری دانست و اظهار داشت: در این راستا باید به محیط‌زیست توجه ویژه داشت؛ چراکه مسئله جسمی و روحی شهروندان نیز فاکتورهای دیگر در این زمینه هستند.

قالیباف با تاکید بر اینکه در جامعه دینی ما بعد از مقولات اجتماعی، ورزش از اولویت‌های مهم شهری است، افزود: هر شهروندی از زمان تولد تا مرگ با موضوع ورزش ارتباط دارد بنابراین شهرداری تهران خود را موظف می‌داند که در این زمینه اقدامات مطلوبی انجام دهد.

شهردار تهران با بیان اینکه ورزش اثرگذاری بالایی در برطرف کردن ناهنجاری‌های جامعه دارد، گفت: در اوقات فراغت باید به ورزش توجه ویژه داشت. من به‌عنوان شهردار تهران خود را بدهکار مردم در حوزه ایجاد مراکز ورزشی می‌دانم و مردم حق دارند تا از شهرداری این مورد را مطالبه کنند.

شهردار تهران با تاکید بر اقدامات مطلوب شهرداری در زمینه ایجاد ورزش همگانی و ایستگاه‌های متنوع ورزشی در سراسر پارک‌ها افزود: اگر افراد قدری منصف باشند به دور از مباحث سیاسی باید قبول کنند که شهرداری تهران در این حوزه به‌طور مطلوب کار کرده و شهروندان تهرانی از این امر رضایت کامل دارند.

وی ادامه داد: در 4 سال گذشته مدیریتم در شهر تهران، توسعه ورزش شهروندی را بدون غرض‌ورزی سیاسی پیگیری کردم. تمامی تلاش‌ها بر این بوده که مقوله ورزش را بدون تصدی‌گری دنبال کنیم، اگرچه برخی‌ها به‌دنبال مدیریت سالن‌های ورزشی هستند اما به اعتقاد من باید مدیریت این سالن‌ها در محلات به هیأت‌امنای محلات واگذار شود.

قالیباف با اشاره به ورزش بانوان و اقدامات شهرداری در این زمینه گفت: شهرداری با فراهم کردن بستر لازم برای توسعه ورزش همگانی، سعی کرده است تا ورزش بانوان را توسعه دهد و در این مسیر با ایجاد 5 بوستان مختص بانوان و بیش از 100 سالن سرپوشیده این مهم را پیگیری کرده است.

معاون شهردار: استقبال شهروندان از امکانات ورزشی شهر تهران افزایش داشته است

معاون  اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از رشد 31 درصدی در بهره‌گیری شهروندان از وسایل ورزشی در شهر تهران خبر داد.محمد هادی ایازی دیروز در دومین همایش ملی توسعه ورزش شهروندی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به شعار مقام معظم رهبری مبنی بر همت و کار مضاعف، اظهار داشت: یکی از توجهات مقام معظم رهبری بر ورزش همگانی بوده و بر همین اساس شهرداری تهران بر علمی به انجام رساندن ورزش همگانی اهتمامی جدی دارد تا برای هر کار پشتوانه علمی فراهم آید.

وی بیان کرد: در حال حاضر در شهر تهران 1200  ست ورزشی نصب شده و همچنین 376 ایستگاه تندرستی خاص آقایان و 773 ایستگاه تندرستی برای خانم‌ها فراهم شده است.  معاون  اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ابراز داشت: نسبت بهره‌گیری شهروندان از امکانات ورزشی سطح شهر در سال 87،  45 درصد بوده که این میزان برای سال 88 به 76 درصد افزایش یافته است.

ایازی با بیان اینکه در حال حاضر شاهد رشد 31 درصدی در بهره‌گیری شهروندان از وسایل ورزشی در سطح شهر هستیم،  اظهار داشت: اگر بتوانیم ظرفیت‌های ورزشی را توسعه دهیم به‌طور حتم مورد استقبال شهروندان قرار می‌‌گیرد.

کد خبر 108539

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز