گروه شهری: شهردار تهران گفت: ما از امام(ره) درس اخلاق گرفتیم و آموختیم که جز با ابزار اخلاق نمی‌شود مردم را به اسلام دعوت کرد

و امروز در این مکان مقدس و در کنار مدفن امام بزرگوار جمع شده‌ایم که از یک جهت شکرگزار توفیق خدمتگزاری به زائران امام(ره) باشیم و از سوی دیگر با پیر و مرادمان و همچنین شهدای گرانقدر، تحت رهبری‌های مقام عظمای ولایت تجدید عهد کنیم.

دکتر محمد باقر قالیباف، شهردار تهران صبح دیروز و پس از برگزاری مراسم تجدید میثاق کارکنان شهرداری تهران با آرمان‌های امام راحل(ره) در سخنانی در حرم مطهر امام(ره) با بیان اینکه باید خداوند را شاکر باشیم که یک بار دیگر توفیق پیدا کردیم تا در جوار مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی در بیست و یکمین سالگرد ارتحال این مرد الهی حضور پیدا کنیم،

گفت: مجموعه مدیریت شهر تهران اعم از شورای اسلامی شهر، شورایاران و مدیران و کارکنان شهرداری در این ایام که مصادف با سالروز ولادت دخت نبی مکرم اسلام (ص) است در اینجا جمع شده‌ایم تا بار دیگر با آرمان‌های حضرت امام(ره) پیمان ببندیم که آرمان‌های ایشان را تحت هدایت، رهبری و حمایت مقام معظم رهبری پیش ببریم.

وی ادامه داد: امروز ما در کنار مرقد بزرگمردی جمع شده‌ایم که به سمت انسان کامل شدن و علی وار زیستن پیش رفت و آن‌را به همه ما آموخت. اینکه می‌گوییم امام(ره) یک مرد الهی بود اغراق نکرده‌ایم، ما دیدیم که همه خواسته‌های یک ملت در این مرد الهی تجسم پیدا کرد و این اتفاق بزرگ رخ نمی‌داد مگر اینکه این مرد الهی از فردیت خود جدا شد و جز برای خدا گام بر نداشت.

قالیباف ادامه داد: امروز توفیق داشتیم تا عهد و پیمان مجددی با بزرگمردی که به ما اسلام، عزت و استقلال سیاسی را هدیه کرد، ببندیم.وی گفت: ما از امام(ره) درس اخلاق گرفتیم و آموختیم که جز با ابزار اخلاق نمی‌شود مردم را به اسلام دعوت کرد . شهردار تهران در پایان گفت: ان‌شاءالله آرمان‌های امام(ره) و شهدا را تحت رهبری‌های مقام معظم رهبری و در سایه هدایت‌های ایشان پیش ببریم.

گام‌های استوار شهرداری تهران

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌سیدحسن خمینی، فرزند یادگار امام خمینی(ره) نیز ضمن حضور در این مراسم با تاکید بر این مطلب که در جمع اعضای خدوم و زحمتکش شهرداری تهران، می‌توان از منظرهای مختلف صحبت کرد، گفت: بزرگ‌ترین خدمت به امام راحل(ره) و انقلاب اسلامی حرکت به سمت کارآمدی بیشتر بوده که شهرداری تهران در این راه به‌طور مطلوب و با گام‌های استوار پیش می‌رود.

وی در ادامه اظهار داشت: ما امروز نمی‌توانیم از فاجعه‌ای که در چند روز گذشته در جهان اتفاق افتاد یاد نکنیم. گروهی که به قصد انسان دوستی و کمک به همنوعان حرکت کردند تا به یاری مظلومان فلسطین بشتابند گرفتار ددمنشی رژیم صهیونیستی شده‌اند.

فرزند یادگار امام ادامه داد: این موضوع بحث بی‌اهمیتی نیست که دنیا تنها نگاه کند و واکنشی از خود نشان ندهد. این شرایط روز جهان است که یک رژیم غاصب که اصل وجودش از نطفه حرام بسته شده و جایگاهی بسیار پست‌تر از یک موقعیت تاریخی دارد هر نوع تلاشی را برای کمک‌های انسان‌دوستانه از بین می‌برد.

حجت‌الاسلام حاج‌سیدحسن خمینی با اشاره به جمله امام(ره) که فرمودند «اسرائیل باید از بین برود»، گفت: این واقعه که روی داد جز نمایش کار پنهان این رژیم منحوس نشان‌دهنده چیز دیگری نیست و دنیا سال‌هاست که با این نفرین الهی مواجه است اما واقعا باید درود و رحمت الهی را نثار امام راحل کرد که به ما و جهانیان آموخت تعامل با این رژیم یعنی تعامل با گرگ و پلنگ تیزدندان که ظلم به هر آزادیخواه است.

وی در ادامه با تاکید بر اقدامات مطلوب شهرداری تهران اظهار کرد: تلاش خوبی در مجموعه شهرداری و فضای شهر تهران در حال انجام است که ما باید در این خصوص شاکر نعمت وجود انقلاب اسلامی باشیم که امام راحل بنیانگذار آن بود.

 پیش‌بینی امام راحل‌(ره) درباره محو اسرائیل به‌زودی محقق می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران دیروز در مراسم تجدید میثاق کارکنان شهرداری تهران با آرمان‌های امام راحل(ره) با اشاره به فرموده امام راحل(ره) مبنی بر محو اسرائیل از صفحه روزگار گفت: امروز عملکرد رژیم اشغالگر قدس به‌گونه‌ای بوده که شاهد استقرار سخن امام راحل در مورد نابودی این رژیم غاصب هستیم و به‌زودی محقق می‌شود.

مهدی چمران ضمن درود بر روان پاک امام خمینی و شهدای گرانقدر دفاع مقدس که آرمان‌های امام را دنبال کردند، اظهار داشت: شاید روزی که امام فرمودند اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود کسی به‌طور جدی به این موضوع نگاه نمی‌کرد اما مردم ایران با رهنمودهای امام راحل به پیروزی رسیدند و برای آزادیخواهان جهان الگو شدند.

وی گفت: فکر نمی‌کردیم رژیم صهیونیستی به‌عنوان یک دولت غاصب و انسان کش به این شکل فجیع آبروی خود را ببرد و این همان استقرار حرف امام راحل است. رئیس شورای اسلامی شهر ابراز داشت: عظمت و بزرگی امام تنها به پیروزی انقلاب اسلامی خلاصه نمی‌شود بلکه حرکت بزرگ وی در خاورمیانه و کشورهای جهان ایجاد شده است.