همشهری آنلای: شهردار تهران در مراسم افتتاح 60 پروژه اجتماعی ، ترافیکی و عمرانی منطقه 12 از بهره‌برداری متروی اکباتان تا افسریه تا پایان سال جاری خبرداد.

قالیباف گفت: امیدواریم با مصوبه مجلس مبنی بر ارائه یک میلیارد دلار برای احداث مترو بتوانیم اقدامات در نظر گرفته شده را به موقع و به طور مطلوب به انجام برسانیم.

او افزود: در همین هفته جاری ریل مترو از انتهای خیابان 17 شهریور تا انتهای افسریه تست خواهد شد. از میدان انقلاب تا فرودگاه مهرآباد نیز ریل گذاری در حال انجام است و تا پایان سال مترو در خط یک تا میدان تجریش و در خط 3 بخشی از محدوده های آیت الله سعیدی و شهید صیاد شیرازی تا ازگل به بهره برداری می رسد.

شهردار تهران اعلام کرد: متوسط بهره برداری مترو در سال 5/2 کیلومتر بوده که در حال حاضر به 15 کیلومتر افزایش پیدا کرده است.

بنا به گفته محمد باقر قالیباف با در نظر گرفتن اقدامات صورت گرفته ، هنوز کارهای زیادی بر زمین مانده است و : در بخش مدیریت شهری هم باید اقدامات به انجام رسیده را بازنگری و اعلام کرد و هم باید به این مساله که هنوز اقدامات زیادی باید انجام شود ، توجه کرد.البته  شهرداری در حین توجه به موضوعات در محلات از موضوع های مهم در مقیاس ملی و
بین المللی هم غافل نبوده است.

 شهردار تهران در ادامه در مورد مباحث مربوط به منطقه 12 اظهار داشت: در این منطقه امنیت به طور مطلوب وجود نداشته و برای رفع این معضل باید سکونت را مجددا به آن بازگرداند .منطقه 12 در گذشته از جهت فکری و مالی در مرحله بسیار مطلوبی قرار داشت در حالی‌که امروزه با آسیب های جدی در این زمینه ها مواجه است و برای رفع آن سکونت مجدد در این منطقه از ضروریات است.

قالیباف گفت : شهرداری در طرح تفصیلی تلاش کرده حیات مرکزی قدیم منطقه 12 را بار دیگر احیا کند که این امر به جهت اقتصادی نیز مقرون به صرفه است.

برچسب‌ها