تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۵

همپشایر: ماموران پلیس انگلیس در بازدید از شعبه یک بانک متوجه شدند مسئولان آن بدون قفل‌کردن درها و راه‌اندازی سامانه امنیتی به خانه‌هایشان رفته‌اند!

قضیه از این قرار است که یکی از اهالی منطقه همپشایر  با مرکز فوریت‌های پلیس تماس گرفت و اعلام کرد که درهای شعبه بانک HSBC باز است اما خبری از کارمندهای آن نیست.

ماموران پلیس پس از مراجعه به این بانک متوجه شدند درهای این بانک در تمام طول‌شب باز بوده است اما خوشبختانه سارقان متوجه این موضوع نشده‌اند. سخنگوی این بانک با تایید این ماجرا اعلام کرده است مسئولان در حال تحقیق درباره این موضوع هستند تا کارمندهای مقصر را مشخص کنند.

شک درباره کاپ‌جام جهانی

لندن: در‌حالی که همه تیم‌های حاضر در جام‌جهانی فوتبال در حال سر‌و‌دست شکستن برای رسیدن به کاپ دوست‌داشتنی این رقابت‌ها هستند یک پروفسور انگلیسی اعلام کرده است که احتمالا این کاپ کاملا از طلا نیست!

این استاد شیمی دانشگاه ناتینگهام اعلام کرده است در صورتی که همه حجم این کاپ  که ارتفاعش 36 سانتی‌متر است از  طلا باشد وزن آن دست‌کم 70‌کیلوگرم خواهد بود که بلند کردنش برای ورزشکاران نمی‌تواند به این سادگی باشد.

در حالی که فدراسیون جهانی فوتبال پافشاری می‌کند که این کاپ کاملا از طلا ساخته شده است. این استاد شیمی عقیده دارد احتمالا تنها لایه‌ای از طلا روی این کاپ به کار رفته و داخل آن از فلز دیگری ساخته شده است.

اسب‌ها، دونده‌های دو پا را شکست دادند

ویلز: در مسابقه دوی ماراتن اسب‌ها و آدم‌ها امسال هم یک اسب توانست همه شرکت کنندگان را پشت‌سر بگذارد. این مسابقه امسال با شرکت 300‌نفر و 44‌اسب برگزار شد که در‌نهایت اسبی به نام اسلی‌دای توانست سریع‌تر از بقیه از خط پایان عبور کند.

این اسب مسافت 35 کیلومتری مسابقه را در 2‌ساعت و 7‌دقیقه و 4‌ثانیه طی کرد. نخستین دونده دوپایی که به‌خط پایان این مسابقه رسید مردی 40‌ساله از منطقه بریستول بود که توانست مسابقه را با زمان 2‌ساعت و 17‌دقیقه به‌پایان برساند.

آدم‌ها در این مسابقه که 31‌سال قدمت دارد تاکنون فقط 2‌بار موفق به شکست اسب‌ها شده‌اند. جایزه قهرمان این مسابقه 1500‌دلار پول نقد بود که به صاحب اسب برنده رسید.

نجات کارگر ساختمانی از دستگاه  بتن‌ساز

پکن: یک کارگر ساختمان در چین به‌طور معجزه‌آسایی  از مرگ نجات پیدا کرد. قضیه از این قرار است که این مرد 20‌ساله در حال ریختن سیمان در دستگاه بتن‌ساز بود که خودش هم به همراه کیسه سیمان داخل آن افتاد.

خوشبختانه مسئول این کارگاه ساختمانی خیلی زود و پیش از تبدیل‌شدن این کارگر به یک توده سیمان فریاد او را شنید و دستگاه را خاموش کرد. با‌وجود این مسئولان ساختمان مجبور به درخواست کمک از نیروهای آتش نشانی شدند تا آنها این مرد را با تجهیزات ویژه از دستگاه بتن‌ساز بیرون‌بیاورند.

ماموران آتش نشانی اعلام کرده‌اند فقط سر این کارگر از دستگاه بتون ساز بیرون بوده  و این مرد در هنگام رسیدن آنها  به‌هیچ عنوان امکان حرکت نداشته است. این کارگر که 2پایش شکسته است اکنون در بیمارستان به‌سر می‌برد.