همشهری آنلاین: تیم وزنه برداری ایران در رده بندی مدالی سی و ششمین دوره رقابت‌های وزنه‌برداری جوانان جهان در بلغارستان سوم جهان شد.

به گزارش ایسنا، رقابت‌های دسته فوق‌سنگین سی و ششمین دوره مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان در صوفیه بلغارستان به انجام رسید و بهادر مولائی با رکورد مجموع ‌٣٦٩ کیلوگرم در میان ‌١١ شرکت کننده گروه A ، در مکان پنجم ایستاد.

بهادر مولائی که با صلاحدید مربیان در دسته فوق‌سنگین رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان شرکت کرده بود، در حرکت یک ضرب ‌١٦١ کیلوگرم را بالای سر برد و ششم شد، اما در حرکت دوضرب، با بلند کردن وزنه ‌٢٠٨ کیلوگرمی بعد از زوربک نانیف از روسیه و تنها به خاطر وزن بیشتر، در مکان سوم ایستاد و مدال برنز این حرکت را به گردن آویخت.

مولائی در مجموع دو حرکت نیز با رکورد ‌٣٦٩ کیلوگرم عنوان پنجم دسته فوق‌سنگین رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان را به دست آورد.

مولائی در حالی به این موفقیت نائل شد که با ‌١٨ سال سن، ‌٢ سال از سایر رقیبانش در این وزن کوچک‌تر بود و به عنوان یک وزنه‌بردار نوجوان، صرفا برای کسب تجربه راهی مسابقات قهرمانی جوانان جهان شده بود. 

تیم وزنه‌برداری کشورمان با ترکیب کیانوش رستمی در دسته 77 کیلوگرم، سعید محمدپور در 94 کیلوگرم و بهادر مولایی در 105+ کیلوگرم شرکت داشت که رستمی صاحب سه مدال طلا شد و مولایی با یک برنز به کار خود پایان داد.

همچنین تیم مردان روسیه با 8/529 امتیاز به عنوان قهرمانی این رقابتها دست یافت، لهستان با 8/433 و ترکیه با 8/424 امتیاز به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم ایستادند.
تیم ایران هم با 3/166 امتیاز در میان 47 کشور در رده شانزدهم ایستاد.

در بخش زنان نیز چین با 6/504 امتیاز بر سکوی نخست ایستاد و تیم‌های روسیه و ترکیه به ترتیب با 6/418 و 7/416امتیاز در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

در رده‌بندی مدالی مردان، چین با 7 مدال طلا، 4 نقره و 2 برنز در رده نخست ایستاد، روسیه با 3 طلا، 5 نقره و 3 برنز دوم شد و ایران با 3 طلا و 1 برنز در جایگاه سوم قرار گرفت. در بخش زنان هم چین با 18 طلا اول شد و تیم‌های روسیه با 3 طلا، 6 نقره و 3 برنز و کلمبیا با 4 نقره و 1 برنز در رده‌های دوم و سوم جای گرفتند.