همشهری آنلاین: وزنه‌بردار دسته 77 کیلوگرم تیم جوانان کشورمان با نمایشی مقتدرانه در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان ؛ هرسه مدال طلای پیکارهای این دسته را از آن خود کرد و برسکوی قهرمانی جهان ایستاد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری؛ کیانوش رستمی در رقابت با 14 وزنه‌بردار این وزن؛ در حرکت یک ضرب 160کیلوگرم را بالای سر برد و بالاتر از کازیمیر فیتسنر از بلاروس که وزنه 158کیلوگرمی را زده بود؛ به مدال طلا رسید.

نماینده کشورمان در حرکت دوضرب نیز با بلند کردن 187 کیلوگرم؛ بالاتر سایر رقبایش ایستاد و علاوه بر کسب مدال طلای حرکت دوضرب؛ مدال طلای مجموع دوحرکت را نیز به دست آورد و با کسب 3 نشان طلا؛ بر سکوی قهرمانی دسته 77 کیلوگرم سی و ششمین دوره رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان که در صوفیه بلغارستان در حال برگزاری است؛ ایستاد.

وی که با کسب سه مدال طلا؛ شادی را به کاروان ایران آورد گفت: "کسب مدال در رقابت‌های بلغارستان برای من قابل پیش‌بینی بود .من به اینجا آمده بودم تا رکورد بزنم؛ اما متاسفانه موفق به انجام این کار نشدم، با این حال دیر یا زود این کار را در رقابت‌های آتی انجام خواهم داد."

قهرمان جهان در ادامه تصریح کرد: "رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان جهان دو ماه دیگر در آنتالیا برگزار خواهد شد که در واقع ورودی المپیک لندن است. من همه تلاش خود را به کارمی بندم تا در این رقابت‌ها با عملکردی خوب جوازحضور در المپیک لندن را به دست بیاورم."

رستمی درپایان درخصوص سطح رقابت‌های قهرمانی جهان افزود: "این رقابت‌ها درسطح بسیار بالایی برگزار می‌شود. حریفان پرقدرتی از روسیه؛ اوکراین و بلاروس در این مسابقات حضور یافته بودند، اما خوشبختانه همان‌گونه که انتظار داشتم وزنه زدم و قهرمان جهان شدم."

گفتنی است غلامرضا باقری‌مقدم؛ سفیر ایران در بلغارستان که برای تشویق نماینده کشورمان به همراه جمعی از ایرانیان مقیم صوفیه در سالن برگزاری مسابقات حضور یافته بود؛ مدال رستمی را بر گردن او انداخت.

رده‌بندی نهائی نفرات برتر دسته 77 کیلوگرم در حرکات یک ضرب ؛ دوضرب و مجموع دو حرکت به شرح زیر است :

حرکت یک ضرب:

1- کیانوش رستمی از ایران با 160 کیلوگرم (مدال طلا)

2- کازیمیر فیتسنر از بلاروس با 158 کیلوگرم (مدال نقره )

3- ادوارد ساوچنکو از اکراین با 151 کیلوگرم (مدال برنز)

حرکت دوضرب:

1- کیانوش رستمی از ایران با 187 کیلوگرم (مدال طلا)

2- اینسار موسیچ از کرواسی با 186 کیلوگرم (مدال نقره )

3- ویکتور کارچنکو از روسیه با 186 کیلوگرم (مدال برنز)

مجموع دو حرکت:

1- کیانوش رستمی از ایران با 347 کیلوگرم (مدال طلا)

2- ویکتور کارچنکو از روسیه با 331 کیلوگرم (مدال نقره )

3- آلبرت سایاخوف از روسیه با 330 کیلوگرم (مدال برنز)

گفتنی است دیگر وزنه‌برداران کشورمان، سعید محمدپور در دسته 94 کیلوگرم و بهادر مولائی در دسته 105 کیلوگرم نیز در سی و ششمین دوره رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان حضور دارند که به ترتیب در روزهای شنبه و یکشنبه (29 و 30 خرداد) با حریفان خود به رقابت خواهند پرداخت.

کد خبر 109962

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز