همشهری آنلاین : معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از آغاز ثبت‌نام پیش‌دبستانی‌ها از روز چهارشنبه دوم تیر ماه در سراسر کشور خبر داد.

فاطمه قربان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در حال حاضر، پیش دبستانی جزو دوره‌های رسمی و تحصیلی آموزش و پر ورش محسوب نمی‌شود و ثبت‌نام نوآموزان در این دوره اجباری نیست.
وی شرط سنی نوآموزان برای ثبت‌نام در پیش‌دبستانی را چهارسال تمام و پنج سال تمام بیان کرد.

به گفته معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، مراکز پیش دبستانی برای سال تحصیلی 90-89 به صورت غیرانتفاعی یا دولتی با مشارکت مردم اداره می‌شود.

وی افزود: در این مراکز فضا، امکانات و تجهیزات از سوی دولت تامین می‌شود، اما پرداخت حق الزحمه مربی و هزینه‌های ثبت‌نام باید به صورت مشارکتی تامین شود.

وی با اشاره به اولین دوره آموزش مدرسان کشوری در سال 89، گفت: اولین دوره آموزش مدرسین کشوری در سال 89 با دوره آموزش مدرسین ارزشیابی توصیفی از اواسط خرداد ماه با حضور 120 نفر از افراد معرفی شده از سوی ادارات کل استان‌ها در مرکز تربیت معلم نسیبه تهران آغاز شده است.

قربان در خاتمه خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جدید معلمان پایه‌های دوم و سوم ابتدایی باید قبل از شروع سال تحصیلی در دوره‌های ارزشیابی کیفی - توصیفی شرکت کرده و برای مهر ماه آماده شوند.