وزیر آموزش و پرورش از اجرای نظام جدید آموزشی از اول مهر89 خبر داد و گفت: تجمیع مدارس نیز از جمله برنامه‌هایی است که از اول مهرماه آغاز می‌شود

حمید رضا حاجی بابایی افزود: سال آینده دانش‌آموزان سال سوم متوسطه با هر معدلی می‌توانند در پیش‌دانشگاهی ثبت‌نام کنند و به‌تدریج پیش‌دانشگاهی نیز به دبیرستان‌ها منتقل می‌شود.

وی از ممنوع بودن پرداخت شهریه ثبت‌نام توسط اولیا گفت و تصریح کرد: اولیای دانش‌آموزان می‌توانند به‌صورت داوطلبانه کمک نمایند.حاجی بابایی گفت: معلمان ابتدایی از آغاز سال تحصیلی آینده به جای 28 ساعت کار در هفته، 24ساعت به امر تعلیم و تربیت مشغول می‌شوند.

وی به تعداد 100 مؤلفه برای تحول بنیادین در آموزش و پرورش اشاره و اذعان کرد: 20 مورد از این موارد را در طول 6 ماه گذشته آغاز کرده‌ایم و با یاری خداوند و حمایت رئیس‌جمهوری، آنها را دنبال خواهیم کرد.

ایجاد مجتمع‌های آموزش و پرورش، ایجاد 10 هزار دارالقرآن در داخل مدارس، تجهیز مدارس و تخصیص 12 درصد از اعتبارات عمرانی به این امر، استخدام 26 هزار معلم حق‌التدریسی و 40 هزار نیرو به‌صورت پیمانی، پرداخت بموقع حقوق فرهنگیان، برچیده‌شدن شرکت‌های خدماتی از آموزش و پرورش کل کشور و انعقاد قرارداد کار معین با نیروهایی که تا‌کنون به‌صورت شرکتی خدمت می‌کرده‌اند، فراهم‌آوردن امکانات ورزشی،  رفاهی و پزشکی و طرح بیمه طلایی از دیگر مواردی بود که حاجی بابایی به آن اشاره کرد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه افزود: از این به بعد،  استخدام‌ها مطابق با تحول بنیادین انجام می‌شود و افزایش نیروی آموزش را در جاهایی خواهیم داشت که دانش‌آموز به معلم بیشتری نیازداشته باشد.

حاجی بابایی از برگزاری 2 آزمون بزرگ اعزام فرهنگیان به خارج از کشور و آزمون استخدامی آموزش و پرورش خبر داد و خاطرنشان کرد: سابقا آزمون‌های آموزش و پرورش از قبیل آزمون تیزهوشان با کمک سازمان سنجش کشور صورت می‌گرفت؛ این در حالی است که در حال حاضر با صراحت اعلام می‌کنیم آماده برگزاری هرگونه آزمون برای سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر هستیم.

کد خبر 108410

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز