کیپ تاون: مسئولان حیات‌وحش آفریقای جنوبی سرانجام یک مار پیتون بسیار سمی را که جادوگران این کشور از آن برای پیش‌بینی نتیجه مسابقات فوتبال جام‌جهانی استفاده ‌می‌کردند، تحت کنترل خود درآوردند.

مسئولان حیات‌وحش می‌گویند با گزارش مردم توانسته‌اند محلی را که  این مار به‌صورت غیر قانونی در آن نگهداری می‌شد، کشف کنند. گفته می‌شود این مار که جادوگرها نامش را 2010‌گذاشته‌اند به‌خاطر شرایط نامناسب نگهداری بسیار بیمار بوده و به‌همین خاطر تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی قرار گرفته است. مردم بسیاری به جادوگرها پول می‌دادند تا به‌وسیله پرسش از این مار، نتیجه مسابقه‌های جام‌جهانی را پیش‌بینی کنند.

بلندترین خیمه جهان

آستانه: مرتفع‌ترین خیمه جهان به‌زودی در پایتخت قزاقستان برای مقاصد تجاری افتتاح می‌شود. این چادر که قرار است به‌عنوان یک مرکز تفریحی و سرگرمی از آن استفاده شود ارتفاعی بیش از 150‌متر دارد.

قرار است این مرکز در روز تولد 70‌سالگی نورسلطان نظربایف، رئیس‌جمهوری قزاقستان و جشن سیزدهمین سال انتخاب آستانه به‌عنوان پایتخت این کشور  برای بازدید عموم افتتاح شود. ساخت این خیمه توسط یک شرکت معماری انگلیسی طراحی شده است.

در داخل این چادر تعدادی فروشگاه، رستوران، چند سالن سینما، یک محوطه دو و میدانی و حتی یک ساحل مصنوعی ساخته شده است. این چادرکه پروژه ساخت آن 4‌سال طول کشیده، طوری طراحی شده که در مقابل تغییرات جوی مقاوم است.

کمربند مشکی دان7 ، برای مادربزرگ

لندن: یک مادربزرگ 77‌ساله انگلیسی به‌عنوان نخستین زن جهان توانسته  است کمربند‌مشکی دان 7‌رشته رزمی جوجیتسو را به‌دست بیاورد!  آنا مالت با وجود اینکه  قدش فقط 162‌سانتی‌متر است اما خیلی از حریف‌های قوی هیکل خود را در چند ثانیه شکست می‌دهد. این مادربزرگ در سال 1979‌برای نخستین‌بار شروع به یادگرفتن کاراته کرد و خیلی سریع توانست در رشته‌های رزمی پیشرفت کند.

او اکنون دارای آموزشگاه هنرهای رزمی است و2بار در روز به عنوان یک نیروی داوطلب به بچه‌های مدرسه‌ای برای عبور از خیابان‌های شلوغ کمک می‌کند.  وی همچنین کلاس‌های آموزش هنرهای رزمی ویژه‌ای برای کودکان دارد.  جوجیتسو یکی از قدیمی‌ترین هنرهای رزمی دنیا به‌شمار می رود که  بیش از 2500‌سال قدمت دارد.

بچه اورانگوتان،دوست یک دختر 3‌ساله!

فلوریدا:  یک بچه‌ اورانگوتان تبدیل به دوست صمیمی و همبازی یک دختر 3‌ساله شده است. این اورانگوتان نخستین‌بار این دختر‌بچه به نام امیلی را در سال 2008‌دید و از همان لحظات نخست شروع به بازی با او کرد.

پدر امیلی یک عکاس حیات‌وحش است و برای یک قرار عکاسی، دخترش را هم به پارک حیات وحش میامی برده بود که  این اورانگوتان شروع به پاشیدن آب به طرف امیلی کرد. مسئولان باغ‌وحش می‌گویند این کار نشان داد که اورانگوتان کوچک این پارک حسابی به بازی با امیلی علاقه‌مند است.

از آن زمان تاکنون مسئولان به امیلی و خانواده‌اش اجازه داده‌اند تا هر زمان که مایل بودند وارد این پارک حیات وحش شوند و مردم شاهد بازی جالب بچه‌های یک اورانگوتان و یک انسان باشند. علاوه بر آب بازی، امیلی این اورانگوتان را با سه‌چرخه‌اش به گردش می‌برد!